K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2010, 21:15   #91
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
I 2007 var jeg i en situation der ligner lidt.

Jeg var i en arb.prøvning baseret på kommunens løgnehistorier (fandt jeg ud af ved aktindsigt efterår 2008), jeg magtede 6-9 timer om ugen og blev på det grundlag visiteret til flex (var i forvejen på kh).

Jeg var meget langt nede over det, men så var der en der forklarede mig, at med en flex-bevilling var jeg halvvejs til en fp, og at kommunen nu havde erkendt at jeg havde nogle helbredsmæssige problemer der gjorde at jeg ikke kunne arbejde på fuld tid.

Min arb.prøvning sluttede starten af juni 2007.

I april 2008 blev jeg visiteret til flex.

Ca. august 2008 blev jeg henvist til anden aktør (Midtsjællands kursuscenter) med det formål at finde mig et flex-job.

I løbet af dette forløb (som tog et halvt år) gik det efterhånden op for min jobkonsulent at jeg var kommet på en "forkert hylde", og det lykkedes (selvfølgelig) ikke at finde mig et flex-job.

I marts 2009 blev jeg så igen henvist til anden aktør (den samme), denne gang for at komme i 3 mdr.s praktik (arb.prøvning).

Fra marts til juni 2009 var jeg så i praktik, magtede gennemsnitligt næsten 8 timer om ugen (med hiv og sving).

Pr. 1/1-2010 blev jeg tilkendt førtidspension.

Rigtig surt at skulle tage en omgang mere i kommunens manege, men for mig blev dette sidste forløb det mest positive der nogensinde er sket i min sag i kommunen (næsten 15 år).

Fint at du i det mindste blev visiteret til flex, så du ikke, oveni alt det andet, skal spekulere over økonomien.

Held og lykke fremover.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 07:08   #92
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Takker trold, og også held og lykke fremover til dig

Men jeg bliver nu herinde, i slipper ikke af med mig *GG*
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 10:14   #93
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser

Men jeg bliver nu herinde, i slipper ikke af med mig *GG*[/COLOR][/FONT]
Tak for det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 11:14   #94
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Morwettendorf,

Jeg syntes, at det er en fantastisk sagsbehandler du har. .

Skønt at hun gør opmærksom på sådan en mulighed omkring visitation til fleks for at forlænge dine sygedagpenge, den ved jeg ikke om man lige selv havde fundet frem til. !!?? Som oftest hældes man jo bare ud af sdp. systemet og på kh, så jeg syntes, at du skal glæde dog over din sagsbehandler og den forlængelse af dine sygedagpenge du har fået. Det er sjældent, at sagsbehandlere ligefrem leder efter forlængelses muligheder, men skønt at de findes.

Jeg ved godt, at det kan/vil sætte ekstra pres på dig, at du nu skal i visitation omkring fleksjob. Dog ved du nu nogenlunde hvad du har med at gøre og hvordan du skal forholde dig fx. i forhold til en ny arbejdsprøvning. Måske skal du slet ikke arbejdsprøves, da måske kan forværre din tilstand ?.

Læge dokumenter burde de vel også efterhånden have indhentet en del af til din sag, alternativt, har du jo erfaringen fra ftp. sagen til at komme igennem "indhentningen" heraf.

Det skal nok gå, vi glæder os til at følge dig, via K10.

Kh. EE

PS. Såfremt du i sidste ende ikke godkendt til fleks, jamen så er det jo ftp. igen igen og så kan man vel næppe tro anderledes end at den går igennem.
Jeg har i øvrigt tilladt mig, at kopiere din sagsbehandlers meddelese omkring forlængelses muligheden af sdp. til Lillesines nuværende tråd omkring "Hjælp min kommune vil stoppe mine penge".
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 12:17   #95
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
enteneller: Jeg er ikke forsat på sygedagpenge, men røget på ledighedsydelse, fra igår, det skrev hun på mails, men ja, jeg har hele tiden, mens jeg har haft hende været glad for hende, hun har også hele tiden støtte mig, og selv ment jeg skulle på pension, hun startede jo også med at søge § 18 til mig.. Hun har været guld vær' så ked af at miste hende.


Nå Så har jeg fået brev med afslaget..

Og ved i hvad venner, vi skal GLÆDE os til fremtiden, for ved i hvad de har givet grunden til afslaget??

Det er:

Citat:
Begrundelsen for afslaget, er at da du lider af fibromyalgi, og da denne lidelse i de fleste tilfælde forsvinder, med tiden, og din lidelse derfor ikke er kronisk.
Ja ja vi kan da glæde os til den tid så er gået, og vores lidelse vil forsvinde *GRINER*
Der står skrævet i mine papir, fra Reumatalogen, at jeg lider af KRONISK MUSKELSMERTE/FIBROMYALGI, så nej da det er ikke kronisk hehe, ja de er da godt nok kloge, på den kommune..

Gad vide om de overhovet kender til fibro....
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 13:12   #96
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
enteneller: Jeg er ikke forsat på sygedagpenge, men røget på ledighedsydelse, fra igår, det skrev hun på mails, men ja, jeg har hele tiden, mens jeg har haft hende været glad for hende, hun har også hele tiden støtte mig, og selv ment jeg skulle på pension, hun startede jo også med at søge § 18 til mig.. Hun har været guld vær' så ked af at miste hende.
nu har jeg godt nok ikke læst hele tråden, men vil bare sige som fleksjobber, så får man ledighedsydelse som sygedagpenge

Ja de er da godt nok ikke noget at råbe hurra for, når de ikke kan læse en lægeerklæring
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 14:23   #97
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MorWettendorff syntes da helt klart at du skal klage over det afslag og se om den går igennem ankestyrelsen ..

Du kan jo sagtens anke selv om du nu er flekser ..

Og lige for god ordens skyld til andre i tråden ..

Ledighedsydelse er IKKE det samme som sygedagpenge heller ikke i beløb ledighedsydelse kan maks udgøre 91 % af dagpenge satsen og det udregnes efter hvor meget man havde i indtægt før , så hvis man feks har et job i butik til en lille løn vil man få ledighedsydelse der er laver end hvis man har et godt lønnet job ...

MorWettendorff

Ville lige vise dig den her fra min kommunes lægekonsulent i min sag (jeg har i 08 fået diagnosen fib også )
Citat:
Ved den praktiske arbejdsprøvning kan hun ikke komme op på 10 timer trods skånehensyn, og da vi ikke har nogen mulighed for at kvantitere symptomerne ved fibromyalgi, så er man er man henvist til at lægge vægt på den praktiske arbejdsprøvning.

Fibromyalgi kan ikke behandles, man kan måske lindre det lidt, men noget effektivt kan ikke stilles op.
  Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 15:44   #98
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Hejdien: lægekonculenten her, skrev næsten det samme, Hanskrev at fibromyalgi, var en kronisk muskel lidelse, som ikke kunne behandles, og at det ikke kunne arbejds væk, men man kunne måske lindre det lidt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 17:21   #99
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Har selv fib og min sag er hos sidste "led",så venter afgørelse inden d.29 marts

Ved ikke om du er medlem af fibro foreningen,men måske de har noget dokumention,du kan bruge til at knalde dem oven i hovedet med..?

Held og lykke med det hele

Venligst fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 17:37   #100
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
MorWettendorff syntes da helt klart at du skal klage over det afslag og se om den går igennem ankestyrelsen ..

Du kan jo sagtens anke selv om du nu er flekser ..

Og lige for god ordens skyld til andre i tråden ..

Ledighedsydelse er IKKE det samme som sygedagpenge heller ikke i beløb ledighedsydelse kan maks udgøre 91 % af dagpenge satsen og det udregnes efter hvor meget man havde i indtægt før , så hvis man feks har et job i butik til en lille løn vil man få ledighedsydelse der er laver end hvis man har et godt lønnet job ...

MorWettendorff

Ville lige vise dig den her fra min kommunes lægekonsulent i min sag (jeg har i 08 fået diagnosen fib også )
beklager, hvis jeg fik skrevet noget forkert... kunne bare se jeg får det imens jeg er sygemeldt. Men du har mere tjek på det end jeg har... Tak for rettelsen
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension