K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 20:26   #91
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Det ser jeg frem til at modtage fra dig - jeg har ikke fået udleveret noget, men har selvfølgelig tænkt mig at føre dagbog, som jeg også gjorde sidste gang jeg blev sendt afsted.

Den der omgang bananmos takker jeg pænt NEJ til ... Der er nemlig KUN en til at sige fra, og det mig selv.
Woop woop ... jeg lever endnu ...trods alt ... og hvor der er liv er der håb

Der er efterhånden gået 3 måneder i min afklaring på et REVA center. Jeg kører nu på sidste vers med min arbejdsprøvning, og håber snart jeg når i mål med et godt resultat.
Mine 3 måneder har været gode - ment på den måde, at mine skånehensyn er blevet overholdt, der er blevet taget hensyn på alle mulige måder, og på det sociale har det været en positiv oplevelse.

Det har været nogle laaaange og seje dage, det har været en hård tid, så nu har jeg KUN at håbe det giver pote
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 15:53   #92
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Og minsandten nok, om ikke min arbejdsprøvning er blevet midlertidig stoppet, da jeg skal afsluttes med et par ugers prøvning i medieværkstedet.... hvor "sjovt" er det lige at jeg nu skal gå og vente på de sidste ugers prøvning???? Hmmm

Joooee og så skulle jeg også gerne trappe ned i min smertestillende medicin i min "pause periode". JA JA hvor nemt tror de det kan være???
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 11:47   #93
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Jeg har nu fået besked om, at jeg skal starte op i medieværkstedet på torsdag - efter ikke mindre end 9 dages ventetid her hjemme - nu er det forhåbentlig også min sidste trækning i arbejdsafklaringen.
SÅ HÅBER JEG AF HELE MIT HJERTE, AT MIN SAG GÅR GLAT IGENNEM.

Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 16:15   #94
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Så langt så godt... og en omfattende rapport fra Reva kom også i hus i løbet af ugen.
Nu kan jeg bare gå i det uvisse og vente på, hvad kommunen vil stille an i forbindelise med den nye reform.
Hvis min rapport fra arbejdsprøvningen på REVA var nået i hus inden nytår - altså under den gamle reform, tror jeg ikke der kunne være det mindste tvivl om, hvad min forsørgelse bliver i fremtiden, men desværre måtte jeg væbne mig med tålmodighed, og kunne dermed ikke nå at søge under den gamle reform.
I år 2013 skal man rehabiliteres - JA - men der skal så sandelig da også være noget at rehabilitere på.
Hvis ikke, så må og kan det vel stadig være muligt, at kommunen indstiller én til førtidspension eller????

Hilsen fra en der venter spændt


Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Jeg har nu fået besked om, at jeg skal starte op i medieværkstedet på torsdag - efter ikke mindre end 9 dages ventetid her hjemme - nu er det forhåbentlig også min sidste trækning i arbejdsafklaringen.
SÅ HÅBER JEG AF HELE MIT HJERTE, AT MIN SAG GÅR GLAT IGENNEM.

Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 17:13   #95
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja hvis ikke der er noget udviklingsperspektiv så burde der kunne søges FP, hvor mange timer kom du op på i dit reva forløb ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 18:37   #96
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Jeg var der i 3 timer, og deraf havde jeg sammenlagt ca. en times hvilepause.
Min arbejdsevne er ubetydelig, dvs. den er vurderet til 10 - 15%, og med så mange skånehensyn, at de ikke kan tilgodeses samtidig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Jeg har nu fået besked om, at jeg skal starte op i medieværkstedet på torsdag - efter ikke mindre end 9 dages ventetid her hjemme - nu er det forhåbentlig også min sidste trækning i arbejdsafklaringen.
SÅ HÅBER JEG AF HELE MIT HJERTE, AT MIN SAG GÅR GLAT IGENNEM.

Mulle11
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja hvis ikke der er noget udviklingsperspektiv så burde der kunne søges FP, hvor mange timer kom du op på i dit reva forløb ?
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 19:58   #97
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 13
Dancer er ny på vejen
Jeg fandt, i en anden tråd herinde, dette svar fra ministeren vedr. arbejdsevne i meget få timer http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 20:14   #98
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Jeg fandt, i en anden tråd herinde, dette svar fra ministeren vedr. arbejdsevne i meget få timer http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf
Personer, der er så syge eller har så betydelige funktionsnedsættelser, at det er helt åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle arbejdsevnen, vil således stadig kunne tilkendes førtidspension

hvem er så lige det, det er jo ikke dem som har fået pension før på 5 timer om ugen eller mere.
det er kun dem under 2 timer og som helt åbenlyst ikke kan sendes i fleks
så en ubetydelig arbejdsevne er lig med nul timer eller få timer og som ikke kan opholdes særlig længe af gangen.

husk dem som skal i ressourceforløb er alså folk som sikkert havde fået en pension før denne reform
samt de tager sikkert også med hvis man har børn og kan klare sig selv, så kan man vel også arbejde et par timer om ugen

så den er nu meget nem og skyde af fra Mette F
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 20:48   #99
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Personer, der er så syge eller har så betydelige funktionsnedsættelser, at det er helt åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle arbejdsevnen, vil således stadig kunne tilkendes førtidspension

hvem er så lige det, det er jo ikke dem som har fået pension før på 5 timer om ugen eller mere.
det er kun dem under 2 timer og som helt åbenlyst ikke kan sendes i fleks
så en ubetydelig arbejdsevne er lig med nul timer eller få timer og som ikke kan opholdes særlig længe af gangen.

husk dem som skal i ressourceforløb er alså folk som sikkert havde fået en pension før denne reform
samt de tager sikkert også med hvis man har børn og kan klare sig selv, så kan man vel også arbejde et par timer om ugen

så den er nu meget nem og skyde af fra Mette F
Enig, desværre...

Ved mig er det vurderet som en hindring/barriere i forhold til arbejdsmarkedet at jeg INTET kan når jeg har/har haft mine børn.

Min arbejdsevne vurderes iflg. reva rapporten til max ½ time pr. uge.

Håber godt nok at det i denne omgang hjælper på ftp. for jeg går ALDRIG i arbejdsprøvning igen eller deltager i R-forløb. Dog mener jeg at pt. involverede og nye skal gøre hvad de kan for at blive afklaret. Jeg har gjort mit, det er helt sikkert.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 13-01-2013 kl. 20:51.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 00:00   #100
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Det varmer at få respons på sit indlæg, især netop i denne tid, hvor jeg står i ingenmandsland.

Jeg skal til opfølgningsmøde sidst i denne mdr. Så bliver det spændende at se, hvordan Jobcenteret fortolker min rapport fra Reva.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Enig, desværre...

Ved mig er det vurderet som en hindring/barriere i forhold til arbejdsmarkedet at jeg INTET kan når jeg har/har haft mine børn.

Min arbejdsevne vurderes iflg. reva rapporten til max ½ time pr. uge.

Håber godt nok at det i denne omgang hjælper på ftp. for jeg går ALDRIG i arbejdsprøvning igen eller deltager i R-forløb. Dog mener jeg at pt. involverede og nye skal gøre hvad de kan for at blive afklaret. Jeg har gjort mit, det er helt sikkert.
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension