K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel Igår, 21:56   #1
Nordjyden84
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2022
Lokation: Hjørring kommune
Indlæg: 13
Styrke: 2
Nordjyden84 er ny på vejen
Post 40 år og afprøvning af anden gang?

Kære Forum.
Mit navn er Marin og jeg bor i Hjørring.

Min situation er sådan:
Jeg blev først gang tilkendt fleksjob i 2021. I 2023 skulle jeg flytte hjem til Færøerne på grund af sygdom i min familie, hvilket medførte at jeg "miste" min fleksjob status og måtte søge det hele igen.

I perioden fra 2022 - 2024 er der foretaget adskillige evalueringer, for at støtte mine skånehensyn og timetal, for at gøre det nemmere at finde et job, som passede mig.

Efter alle disse er det lavet, fik jeg min sag igennem i 2021. Der er kommet en psykiatrisk special erklæring, som jeg fik lavet i år 2024. Efter denne, kom min sag igennem og jeg fik et møde med rehabiliteringsteamet efter at min nye sagsbehandler igennemgik min sag og sagde at tingene er i orden.

Så jeg skulle møde ind på mandag, ringede teamlederen til mig og sagde at min sag blev lukket og skal afprøves igen, da der var nogle ting i min sag som gav ikke mening og at det var længe siden at jeg var på arbejdsmarkedet efter mit sidste arbejde.
Ved dette møde fik jeg at vide at de ønsker at hjælpe mig med at give mig et godt job med timetal, da de vil gerne se at der sker noget på min front.

Jeg er lidt skeptisk, da jeg hører sådan, da de har ikke været i stand at hjælpe mig før i min sitauation og pludslige kan de hjælpe mig.

Der blev bemærket på min effektivitet og timetal, hvilket er grund til at jeg skal afprøves igen, da disse tal blev lavet om par gange under min afprøvning og sidste arbejdsplads.

Derfor synes jeg er mærkeligt at min sagsbehandler har ikke været vågen i denne forbindelse og måske hjulpet mig med at komme i praktik med det samme og undgå dette.



Jeg er meget ked af det og træt at min sag er blevet sådan.

Har I nogle råd eller vejledning til hvad jeg kan forvente denne gang?

Og hvor stor er sandsynligheden at jeg kan blive fleks igen? Jeg har en SU-gæld, som jeg har ikke fået afbetalt endnu på grund af ustabilitet i min økonomi, som har gjort mig meget ked af det og jeg orker ikke mere at kæmpe og kæmpe...

Hvad har I oplevet i denne fase i jeres afprøvning for anden gang som fleks? Hvad er jeres erfaring?

Jeg håber at tingene bliver bedre.

Med venlig hilsen
Marin fra Nordjylland - Hjørring
Nordjyden84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension