K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 23:45   #1
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Unhappy Hvad skal jeg gøre, har brug for hjælp !

Heysa alle herinde på k10


Jeg er en ung fyr på 26 år som har følgende diagnoser:
  • Infantil Autismeforstyrrelse
  • ADD
  • Generaliseret Angst
  • Asberger Syndrom
Jeg har tidligere haft en stor depression på 1½ år uden hjælp og har tilbage fald af og til, når det går dårligt eller ligne.
Og jeg modtager medicin (cipralex 20mg)
Jeg er på kontant hjælp og er i match gruppe 2.


Problemmet !:

Kommunen har svært ved at "se" mine problemer, og hver gang jeg snakker med en sagsbehandler laver hun rynker i panden pga. hun ikke rigtigt tror på at jeg har et problem, fordi mine problemer er psykiske, og derved noget "man ikke bare lige sådan kan se".

Hvilket betyder at sagsbehandlingen af/på mig bliver gang på gang dårlig.
Jeg har tidligere været på dagpenge og efterfølgende sygedagpenge, hvor at jeg på et tidspunkt var i praktik hos en vognmand i slagelse (nævner ingen navne), og pga. mine problemer, havde jeg blandt andet små problemer med at møde til tiden, men også problemer med at være der i fuld tid som sagsbehandleren håbede på.
Det skal lige siges at det var en 3 måneders praktik med start af 3 timer om dagen, og stigende til 37 timers når praktikken var slut.

Men da jeg nåede de 4-5 timers arbejde pr. dag blev jeg træt, og ondt i hoved som man nu får når man har ADD og asbergers osv osv.
Hvilket resulterede i at jeg efter de 4-5 timer var nød til at tage hjem.

Og det blev min sagsbehandler sur over, og det endte med til sidst at jeg blev smidt ud af sygedagpenge pga. hun mente ikke at jeg havde dokument nok til at blive på sygedagpenge (på trods for diagnoser som er skrevet øverst, plus status fra psykiater som er veldokumenteret)
Og anker nu den sag.

Nu sider jeg så på kontant hjælp og har lidt samme problem igen, har en sagsbehandler som ikke rigtigt tror på at jeg har disse problemer,
og nu har 1 psykiater 2 psykologer været inde over, og skrive Deres vurdering på mig, og skrevet et yderst veldokumenteret og MEGET forstående notat hver i sær, sådan at selv den største idiot på jorden kan forstå mine problemer.
Stadigvæk "tvivler" min sagsbehandler, og jeg sidder nu i aktivering hvor at jeg skal søge praktik, og hvis ikke jeg finder en praktikplads ender jeg i "citykorps" hvor at jeg skal gøre rent i kommunen.

Hvad skal jeg gøre ?.
Jeg har brug for hjælp, jeg har 3 forskellige lægers notater på mine problemer, har flere diagnoser, forældre som er ved at hive hårene ud af hovedbunden pga. de ikke forstår systemet - og de har altså snart ikke mere hår tilbage skal det lige siges.

Er der nogen af jer herinde, som kan hjælpe mig og mine forældre med hvad jeg/vi skal foretage os ?.
Personligt ville jeg IKKE førtidpensioneret ! det er udelukket !.
Men fleksjob eller ligne er det jeg håber på at få, men hvis den nye reform træder i kraft, kan jeg godt vinke farvel til den, pga. fleksjob i den nye reform kun bliver til folk over 40 år.



Med Venlig Hilsen
Morten
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har brug for hjælp - kan jeg selv gøre mere Dikal80 At søge førtidspension 9 23-10-2012 10:30
Hjælp hvad skal jeg gøre ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-12-2011 19:40
Hjælp mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 105 17-11-2010 12:46
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
hjælp hvad skal jeg gøre ? jbf Din historie 5 21-12-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension