K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 22:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mit bedste, og i øvrigt eneste bud, på et godt menneske, må være Jesus. Jeg ved af gode grunde ikke om han har eksisteret eller hvordanhan har eksisteret, men når jeg læser Bibelen, så synes jeg helt klart han er et godt menneske. Jeg kan lide fyren, og har også grædt med ham. Og for ham (uden i øvrigt at være religiøs).
Så måske bliver man et mere godt menneske af at være religiøs? Eller blot ved at gøre som han gjorde, elske sin næste som sig selv, vende den anden kind til hvis man får en flad, elske sin fjende, drage omsorg for denne, og kunne tilgive. Ikke blot dem der gør én uret, men menneskeheden generelt.....som jo ER meget ond.

At finde de egenskaber i politik og/eller politikere, er nok at stramme den en kende. De, måske gode, må forhandle med de mindre gode, og bliver derfor både utroværdige, men kommer også til at føre en politik, der kan sidestilles med egoisme, hvor det pludselig er bedre kun at få 'noget' igennem og beholde magten, i stedet for at være tro mod de gode idealer der er gode for de mennesker, der har det værst. Lidt som Jesus og luderen (der salvede hans fødder) - hvor man kan tage de fordømte, udstillede, og knapt så (for nogen) rene mennesker og ære dem, i stedet for at foragte dem.......

Men ak, der er ingen Jesus at spore i Dansk politik, blot en masse mennesker med sabler til at skære befolkningen ned. Politisk er spørgsmålet mere, om sablen er skarp eller sløv.
Nogle partier bruger lang tid på at save folk i stykker - med store lidelser til følge, hvor andre måske gør det hurtigt og mere humant med mindst mulig lidelse.

Så nej, jeg kender ingen gode mennesker, jeg ser heller ingen gode mennesker, og tror faktisk heller aldrig jeg har mødt nogle gode mennesker - altså gode, på den fuldstændig uselviske måde der udelukkende handler i andres interesser og dermed fuldstændig tilsidesætter sig selv. Og desværre må jeg gå 2011 år tilbage i tiden, for at komme i tanken om bare én.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge: Mette f. Vil "ikke kalde det en forringelse" - men det vil vi godt. Henrik Herløv Politik og Samfund 13 10-02-2013 13:42
Det er billigere at ikke være "reelt enlig" Abraxus Politik og Samfund 5 26-01-2013 16:57
En lille snak fra en af "mødrene" til de moderne socialrådgivere Ricky M. Politik og Samfund 4 06-12-2011 20:49
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension