K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2010, 14:33   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Med en lup ville man altid kunne finde noget i en "pose ren mel". Det var bare ikke hvad tråden gik ud på.
men tro mig kommunen kommer ikke med en lup, hvor skulle de få de ressourcer fra.
kender faktisk en som arbejder for kommunen og som pantefoged
selvom der skulle komme nye regler og hvor de får større beføjelser
går de alså ikke efter en enkelt overnatning for meget eller andet
men efter systematisk snyd

som jeg har skrevet prøver en kommune tit at fordreje sandheden en smule
men der kan alså hurtig gå paranoia i den
min advokat har fundet 15 grove fejl i min sygedagpenge sag, men det er alså ikke noget jeg får paranoia af
eller begynder og svine min sagsbehandler til.
systemt er bare ikke bedre og det må man så leve med. Der er kun en ting at gøre og det er at klage over det.

hvor mange sager har der været hvor nogen er beskyldt for social bedrageri
men havde rent mel i posen med en lup.
har aldrig hørt om nogen. Grunden er kommunen først anklager en når de har et solidt bevis materiale.

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-07-2010 kl. 14:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 14:48   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
En kommune skal nok få råd til en kontrollør eller 7.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 14:58   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
En kommune skal nok få råd til en kontrollør eller 7.
Ja
men det virker bare på mig som du har et brændende had til en kommunen eller andet offentligt system
ret mig hvis jeg tager fejl
synes bestemt også jeg er blevet uretfærdig behandlet, især fordi alle læger har samme opfattelse.
men en person(lægekonsulent) som prøver og ødelægge alt, retfærdiggøre alså ikke jeg skulle hade alt inden for det offenlige.

hvis man begår socialt bedrageri skal man også straffes.
noget andet er hvis en kommunen får så stor magt, at de har lov til at gå ind i ens hjem uden en dommerkendelse.
men så langt kommer vi nok heller ikke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 15:05   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det er nok mere den danske regering jeg ikke har så meget tiltro til. De siger en ting og gør for det meste noget helt andet. Og bagefter står de frem helt uskyldige.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 15:44   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
adbib....

Du efterlyser, HVAD kommunerne kan finde på.

Som set er kommunernes "kreativitet" jo uudtømmelig, når det drejer sig om at skaffe refusion fra staten.

Hvis du vil have eksempler, så tjek hvad forsikringsselskaber gør for at tjekke, om der snydes.

Forsikringsselskaberne bruger også at overvåge, om nogen snyder.

Der har været nogle eksempler i pressen, hvor der blev tjekket, om en ulykke/arbejdsskade var rigtig eller ej. Altså om det oplyste til forsikringsselskabet stemte overens med virkeligheden.

Igen er det trist at et fåtal snyder, som så rammer flertallet, som ikke snyder.

Men på den anden side, så er det jo mange penge, og de øvrige forsikrede stiger jo i præmie, hvis der snydes (for meget).


Mht. til at anmelde naboen, så kan man jo ikke vide, hvad naboen har aftalt med/oplyst kommune om.

Hvis 2 har hver sin bolig, men bor på skift hos hinanden, spiser sammen, handler sammen osv., og hvis de HAR oplyst kommunen om det og trækkes i boligsikring osv., så må det sandelig være pinligt for naboen at have meldt det.

Så må man bare håbe på, at kommunerne ikke har "smidt papirerne" væk som i pensionsansøgningssager.

Så hvis du mangler yderligere eksempler på kommunal "opfindsomhed", så findes de jo allerede her på siden - i pensionsansøgningssager mv., hvor mange slet ikke kan genkende deres egne sager efter en tur i den kommunale mølle.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 17:45   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Som jeg har sagt tidligere, så ville det værste være hvis de kunne gå til banken og hente kontoudtog på de enkelte borgere. Og med disse kontoudtog banke os i hovedet, når og hvis vi havde brug for at søge om en enkeltydelse eller et tilskud.

Hvordan de ville kunne bruge det som "bevis" på at vi var dårlige til at administrere vores økonomi, og måske i yderste konsekvens sætte borgerne under administration.

Og skulle det ske, så må man jo som foreslået, den 1. i måneden hen og hente hele pensionen i banken.

Hvorfor skulle de ønske at få adgang til kontoudtog hvis det ikke var for at kunne kontrollere og styre borgerne bedre?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 18:10   #7
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Hvis de henter kontoudtog ved starten på måneden- er vi vel stadigvæk sikret på en måde -fordi de skal indregne rådighedsbeløb også for resten af måneden...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 19:16   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
De beder jo ikke om kontoudtog, fordi de interesserer sig for, om vi handler i Netto eller i Brugsen, men fordi man i nogle tilfæde via kontoudtog kan se, om nogle snyder.
De må hjertens gerne glo på mine kontoudtog, der er ikke noget spændende!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 22:06   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
De beder jo ikke om kontoudtog, fordi de interesserer sig for, om vi handler i Netto eller i Brugsen, men fordi man i nogle tilfæde via kontoudtog kan se, om nogle snyder.
De må hjertens gerne glo på mine kontoudtog, der er ikke noget spændende!!
Næh, det kan du såmen have ret i, men har du handlet i Brugsen eller Irma igennem en periode, og du derefter søger en enkeltydelse, så kan de jo hvis de er det hjørne nemt sige, hvis du holdt op med at handle der og der, så klarer du såmen selv at spare pengene, ned i netto med dig.

Sålænge du ingen ekstra ydelser søger er de såmen nok ligeglade, men ellers så kan den hurtigt bruges imod dig.

Jeg er godt klar over at grunden til de gerne vil have indsigt i konto udtog er for at se om der jævnligt går større beløb ind, hvor der ikke er nogen forklaring på hvor pengene kommer fra.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 31-07-2010 kl. 22:09.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 22:20   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For mange år siden lærte en bekendt mig, at hvis vi var i byen en aften (pub, diskotek o.l.) og ikke havde flere kontanter, så lad være med at betale med Dan-kort på f.eks. diskoteket, find en kontant-automat. Det rager ikke banken hvad jeg bruger mine penge til.

Og den lærdom har jeg taget til mig.

Mit Dan-kort bruger jeg kun i nødsituationer, og helst i Netto.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension