K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 12:22   #71
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Jeg vil gerne svare, men kan slet ikke lige rumme det nu....... Vender tilbage senere.
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:36   #72
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tænker du så på om du vægter mere

Det tror jeg næppe, det er sikkert samme ventetid.

Hvis du tænker på at du allerede har været i fleksafklaring og fået afslag, vil der så ikke være en måde at du indtil videre kan efterflg. dette afslag ? Eller kan du blot afvente BAN, da kommunen blot har sagt at du bør melde dig ledig for det ordinære arbejdsmarked ?

Hvad var grunden til afslaget på sdp. ?

Jeg har været igennem et forløb igen, og dette er en sag der skal afgøres med det sidste jeg har lavet.

Jeg kan bare vente til BAN kommer med deres afgørelse. Håber dog at få et job fra april, men det er jo lang tid til.... Ja kommunen mener bare at jeg skal melde mig ledig og finde et job, men hvem vil ansætte en med de skånehensyn jeg har?? Ingen af dem jeg har spurgt, ihvertfald

Grunden er at de ikke ser nogen grund til at jeg skal være på sygedagpenge når jeg kan arbejde 20 timer om ugen. Derfor stopper de sygedagpengene.
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:38   #73
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Når man får afslag på fleks er man så nødt til at gøre op om man vil anke og stå uden indtægt hvis man ikke kan få kontant hjælp eller melde sig rask og få dagpenge?

Man kan vel ikke anke og så rask melde sig og få dagpenge...jeg står selv i den situation at jeg er hunderæd for at få afslag på fleks og så stå uden indtægt nemlig...

Der er vel de to valg?

Og hvis man så får afslag igen på fleks kan man så raskmelde sig i sin akasse?
Melde sig rask og blive sendt ud i et job jeg ikke kan holde til?

Hvorfor kan man ikke anke selvom man raskmelder sig? Jeg spørger, da jeg ikke ved det, og ikke for at være smart.
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:40   #74
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Hvis du raskmelder dig, så kan jeg næsten garantere dig, at din vej mod fleks bliver uendelig lang! For kommunen vil (og vel egentligt med rette) tænke, at hvis du kan raskmelde dig til a-kassen og dermed stå til rådighed for 37 timers ordinær beskæftigelse, så er du jo temmelig langt fra at være berettiget til fleks, hvor mange, selv med skånehensyn, får afslag fordi de kan klare 20 timer idet de så må være selvforsørgende på de 20 timer.

Derudover så tvivler jeg på, at a-kassen overhovedet vil tage dig ind, når du har så nedsat arbejdsevne at fleks er på tale.....så stå du jo netop ikke til rådighed for det ordinære arbejdsmarked på 37 timer og er dermed ikke berettiget til dagpenge fra a-kassen.
Jeg har ikke selv raskmeldt mig, men kommunen har. Jeg står så også nu uden nogen form for indtægt.
Ja, det kan kommunen godt se, og derfor vil jeg passe godt på hvad jeg gør. Skal jo ikke forringe min sag.

A-kasse vil ikke tage mig ind, når jeg ikke kan arbejde 28-30timer, som det kræves når man bare skal være ½ tids forsikret, så der er heller ikke noget at hente der....
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 13:43   #75
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
JEg har lige fået en kopi af det brev, som flexudvalget har sendt til BAN.

Kan man komme med kommentar til det der er blevet skrevet? For noget af det passer ikke.
Kan se at de bilag de har sendt afsted egentlig er ok, så der er ikke noget at komme efter, men der er lige det punkt jeg ikke er enig i.

Inden d. 8. februar, skal jeg have svar på om de godkender min anke om stop af sygedagpenge.....

Hold kæft jeg syntes det her er hårdt.
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 15:21   #76
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Ja du kan sagtens sende kommentarer ind til BAN.
Der må stå en sagsbehandler i det brev du har modtaget derinde fra - skriv til hende/ham :-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 17:00   #77
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
Ja du kan sagtens sende kommentarer ind til BAN.
Der må stå en sagsbehandler i det brev du har modtaget derinde fra - skriv til hende/ham :-)

Jeg har lige skrevet til min sagsbehandler, at jeg vil have at vide hvor jeg skal henvende mig, når jeg skal have noget til føjet, så jeg venter på svar
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 18:58   #78
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 15
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Jeg har lige skrevet til min sagsbehandler, at jeg vil have at vide hvor jeg skal henvende mig, når jeg skal have noget til føjet, så jeg venter på svar
Altså undskyld, men jeg forstår ikke helt, hvor din sag er.

Er den sendt til BAN? Og det er så der du afventer svar fra inden d. 8/2 eller hvad er det for en anke du venter svar på?

Hvis det er BAN du afventer svar fra, inden d. 8/2 og du har skrevet til sb i BAN, så ville jeg virkelig ikke vente på at de får svaret tilbage - de har 10 hverdage til at svare og så begynder tiden at løbe stærkt. Du kan skrive til statsforvaltningen i den region du bor i og skrive dit sagsnr i emnefeltet samt skrive dit navn og adresse i mailen og så kommer det ind i din sag med det samme.....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:06   #79
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Melde sig rask og blive sendt ud i et job jeg ikke kan holde til?

Hvorfor kan man ikke anke selvom man raskmelder sig? Jeg spørger, da jeg ikke ved det, og ikke for at være smart.
Man kan sige at det vil være rimeligt usmart at have raskmeldt sig for derefter at få medhold i sin anke ved BAN omkring fleksjob og/eller genopstart af sygedagpenge. Kommunen kunne måske finde på at sige, "jamen nu har hun jo raskmeldt sig, så er det jo det hun går efter!".

Jeg ved godt at din fagforening ikke vil have dig, det ville min heller ikke ikke tilbage i 2007.

Jeg ved godt at du har meget at tænke på, men husk at holde dig til så få indlæg som muligt i træk, selvom du er så flink at skrive til hver især af os. Du skal ud af flinkeskolen Kirsten og så på med boksehandskerne .

Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Jeg har været igennem et forløb igen, og dette er en sag der skal afgøres med det sidste jeg har lavet.

Jeg kan bare vente til BAN kommer med deres afgørelse. Håber dog at få et job fra april, men det er jo lang tid til.... Ja kommunen mener bare at jeg skal melde mig ledig og finde et job, men hvem vil ansætte en med de skånehensyn jeg har?? Ingen af dem jeg har spurgt, ihvertfald

Grunden er at de ikke ser nogen grund til at jeg skal være på sygedagpenge når jeg kan arbejde 20 timer om ugen. Derfor stopper de sygedagpengene.
Du skriver i et af dine seneste indlæg, at du har været i et forløb igen ?? Og at du måske får job i april ?? Må vi hører nærmere herom?!

Det er korrekt som Håber siger at de papirer du vil have med i BAN, det skal også afsted til dem. Du har formodentlig modtaget en bekræftelse på at de har modtaget din sag og heri fremgår det indenfor hvilket tidspunkt du evt. kan komme med papirer og kommentarer til sagen. Hvis BAN er den seneste instans der har din sag, så er det også dem der skal have det du gerne vil tilføje til denne.

Held og lykke og há en god dag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 09:34   #80
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Man kan sige at det vil være rimeligt usmart at have raskmeldt sig for derefter at få medhold i sin anke ved BAN omkring fleksjob og/eller genopstart af sygedagpenge. Kommunen kunne måske finde på at sige, "jamen nu har hun jo raskmeldt sig, så er det jo det hun går efter!".

Jeg ved godt at din fagforening ikke vil have dig, det ville min heller ikke ikke tilbage i 2007.

Jeg ved godt at du har meget at tænke på, men husk at holde dig til så få indlæg som muligt i træk, selvom du er så flink at skrive til hver især af os. Du skal ud af flinkeskolen Kirsten og så på med boksehandskerne .



Du skriver i et af dine seneste indlæg, at du har været i et forløb igen ?? Og at du måske får job i april ?? Må vi hører nærmere herom?!

Det er korrekt som Håber siger at de papirer du vil have med i BAN, det skal også afsted til dem. Du har formodentlig modtaget en bekræftelse på at de har modtaget din sag og heri fremgår det indenfor hvilket tidspunkt du evt. kan komme med papirer og kommentarer til sagen. Hvis BAN er den seneste instans der har din sag, så er det også dem der skal have det du gerne vil tilføje til denne.

Held og lykke og há en god dag.
Skal nok begrænse mig

Jeg søgte om flex allerede i foråret og den blev ikke godkendt ved kommunen og røg i BAN sidst i maj, fik svar sidst i november af BAN holdt ved kommunes afgørelse. Derfor er dette 2. gang.
Men jeg har mellem de her to, været igennem arbejdsprøvning, afslutning på smerteklinik, og har været på kompetancecenter hvor jeg blev afklaret der, bl.a. ved en fys.
JEg har lige fået i dag, her til morgen, info om hvordan jeg kan komme med kommentar til min sag. Så det skal jeg lige have klaret, sammen med min fagforening.

Tak, og i lige måde !
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Sygedagpengestop- ingen ret til dagpenge?? Millex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 57 28-11-2011 10:05
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension