K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2010, 20:39   #61
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Og så skal en kommune IKKE selv sidde og se på billeder, men UDELUKKENDE koncentrere sig om det, speciallæger har skrevet om dig... UDEN ændringer.
NETOP.

Du skal slet ikke spekulere på at skaffe de billeder, kommunen har intet at bruge dem til.

Jeg har aldrig hørt noget lignende.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 16:40   #62
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hej MTV,

Det lyder godt, det må også være lidt en lettelse at have afleveret partshøring og få sagt sit i sin sag. Hvad så nu, nu kan du kun vente på at pensionsnævnet vurdere din sag, er det så 3 mdr. fra nu ?

Jeg er også stadig fuldt medlem af en fagforening, så det er da rart at vide at man kan bruge en evt. advokat derfra, hvis der bliver problemer med ens sag. Fx. ved evt. afslag at ftp. Det vidste jeg ikke!?

EE

Håber du læser mit svar her

har snakket i sammenråd med egen læge og bedt kommunen begrunde ydeligere undersøgelser. Da egen læge vurdere alt er belyst.

Når man er fuldmedlem i min fagforening har man gratis advokat bistand.
ved et afslag vil kommunen sikkert have jeg skal søge kontanthjæpe eller melde mig ledig. Samme standard svar som ved sygedagpenge stop.
1 kontanthjælpen ingen mulighed er tilkendt erstatning af forsikringselskab og for stor formue.

2 for at jeg kan melde mig ledig i min A-kasse, skal man have en læge attest på man er helt rask efter sygdom og fuldt ud tilrådighed på arbejdsmarkedet.
lidt svært når der står ubetydelig erhvervsevne.

frem for egen advokat, vil jeg mene man faktisk vil stå bedre med en advokat igennem en fagforening. De kender til arbejdsmarket

går udfra jeg modtager et brev når pensionsnævnet har modtaget min sag og derefter har de 3 måneder. Men hvad der står i RP burde det tage den tid som det tager og læse det

Jeg regner selv med et afslag.

Mit bedste bud bliver en midlertidige pension eller de tager dommen fra Helsingør til efterretning.
Et fuldstændig helt og fuldt afslag, vil betyde de skal foreslå forbedringer af min arbejdsevne og komme med konkrete jobfunktioner som kan gøre mig selvforsørgende.
der er ikke et punkt i min RP, som forslår eller ser muligheder for en forbedring af arbejdsevne.
hverken fra kommunen anden aktør eller lægerne

pensionsnævnet må ikke selv forslå noget, eller begynde at opfinde noget
de må kun tage stilling til hvad der stå i RP

man har 8 dage til en partshøring og man to muligheder muntligt eller skriftlige, personligt fremmøde mener jeg kun kommer på tale hvis der er indstillet et afslag af sagsbehandler.
eller pensionsnævn er i tvivl, men det er kun er en mulighed og man kan sige nej
Men sker hvis kun i forbindelse med en §17 på det grundlæggende.
er dog ikke helt sikker.

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2010 kl. 21:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:05   #63
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Jeg var også fuldgyldigt medlem ved HK da jeg i 2007 røg ud af sygedagpenge. Årsagen hertil var fordi en psykiater sagde at jeg under ingen omstændigheder burde arbejdsprøves. Det var så der jeg skulle have søgt ftp, men det fattede jeg jo intet af dengang, jeg ville bare have fred.

Nå men HK var også med i starten og lovede rundbordsamtaler og hjalp mig med at sammensætte klage breve til kommunen om hvorfor de overhovedet stoppede mine sdp. når jeg var syg.... Det undre mig den dag i dag at en fagforening som HK ikke havde forstand på sdp. loven og slet ikke rådgav mig i henhold hertil. Min sagsbehandler ved kommunen koncentrerede sig jo mest om hvad psykiateren havde sagt...

Nå men nok om dengang, idag er jeg i kristlige f., men jeg satser stærkt på at min sag går igennem, dog er jeg noget rystet hvis ikke din sag MTV, går igennem !! Med en arbejdsprøvning på ca. 5 timer ugentligt, er der jo ikke meget at stille op, jeg tror på at den går igennem. Hvornår får du besked efter partshøringens udløbstid ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:20   #64
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
regner med at få et brev om min sag er kommet til pensionnævn.
men hvornår kan jeg kun gætte på, men så længe den kører får jeg så stadig sygedagpenge
fra den dag jeg modtager det, har de op til 3 mrd

har heller ikke meget til overs for de forskellige sagsbehandler i en fagforening
har ikke indblandet min tidligere, i det jeg udmærket godt vidste jeg ikke kunne beholde mit arbejde. havde haft en del kortere og længere sygeperioder de sidste 1.5 år.
Men min tidligere arbejdsplads kan jeg kun rose.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 17:23   #65
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har endnu ikke hørt noget fra sagsbehandler hverken om partshøring eller nye forespørgelse om flere vurderinger som kommunen kunne ønsker sig.
egen læger mener ikke der er behov for flere.

har brugt dagen på et skrive et brev til jobcenterchef.
kun til orientering og ikke som en klage.
hele baggrunden hvorfor jeg bliver nødt til at skrive til en chefen for et jobcenter
havde ikke stået i denne situation, hvis sagsbehandler havde søgt en §18.
så havde alle oplysningerne været på plads. Men sagsbehandler mente en §17 var fin nok.
samt kommunen skal skiftlige sende deres ønsker til nye vurderinger.

hvis jeg får afslag, kan vi netop bruge tiden på og komme igennem deres ønsker.

er totalt ødelagt og har måtte sove flere gange i løbet af dagen, for at kunne skrive det brev.
tak for en god behandling siger man så

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-01-2010 kl. 17:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 14:27   #66
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har været til lægen og kommunen har ikke givet noget svar på yderligere undersøgelse.
og endnu ikke fået noget brev om min sag er overgivet til pension.

næste skridt hedder advokat og fagforening.
tænk at en kommune skal hjælpe folk, når de er syge.
Nu er jeg kommet på piller for depression
fra fysisk sygdom til også en psykiske sygdom
tak siger jeg bare.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 20:41   #67
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Hvilke yderligere undersøgelser var det. Var det i forhold til de scannede billeder, der ikke var i din sag ?

Det gode for dig er at du stadig er på sygedagpenge og har nogenlunde styr på din sag. Du kan ikke gøre så meget ved behandlingen af din sag pt. Du kan vel kun vente på at den kommer for pensions nævnet ?.

Ja det tager utroligt hårdt på en psykisk når man bare ikke føler at man kommer nogle steder og det sortner for ens sag, men man er altså nødt til at tage det som det kommer. Du har holdt ud så længe, det skal nok gå og ellers har du jo ammunitionen klar.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 06:36   #68
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
.

næste skridt hedder advokat og fagforening.
tænk at en kommune skal hjælpe folk, når de er syge.
Nu er jeg kommet på piller for depression
fra fysisk sygdom til også en psykiske sygdom
tak siger jeg bare.
Ja de er bare dygtige de kommuner, håber da for dig at den går hurtigt og nemt over, og din sag snart bliver afgjort,

jeg er heldigvis ikke gået ned med en dep endnu, og håber da jeg slipper, men tvivler, for der skal ikke meget til før jeg for tudeflip, og det ligner ikke mig, er der er også mange andre ting, der begynder at ligne, at en dep, er under opsejling.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 08:21   #69
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mtv,

Hvilke yderligere undersøgelser var det. Var det i forhold til de scannede billeder, der ikke var i din sag ?

Det gode for dig er at du stadig er på sygedagpenge og har nogenlunde styr på din sag. Du kan ikke gøre så meget ved behandlingen af din sag pt. Du kan vel kun vente på at den kommer for pensions nævnet ?.

Ja det tager utroligt hårdt på en psykisk når man bare ikke føler at man kommer nogle steder og det sortner for ens sag, men man er altså nødt til at tage det som det kommer. Du har holdt ud så længe, det skal nok gå og ellers har du jo ammunitionen klar.

Kh. EE
Ja det var billederne. har jo hele tiden været åben for nye forslag.
men når man ikke engang får nogen svar mere.
har kæmpet med læger og kommunen igennem 7 år og blevet mistænkeliggjort, det tager altså på en.

alt er fundet af læger og jeg ved hvad min sygdom er.
men da den er sjælden og ikke kan ses med det blotte øje.
selvom mit er fysisk sygdom er jeg helt i samme båd som med psykiske sygdom

MorWettendorff

den er stadig mild, men egen læge mente vi må tage den i opløbet så den ikke udvikler sig.
Min egen læge var rasende, men kan ikke gøre mere.
det er kun for at udskyde sagen endnu mere, det var hans helt klarer opfattelse og på det mest tynde grundlag.
så må bare vente og se om et der ikke skulle bare være et kompentent persionsnævn.
alså se på sagen som loven siger.

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-02-2010 kl. 08:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 19:43   #70
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lige en opdatering af min første tråd

1

afslag på pension §17 i juli måned 2010

2

har fået lavet en speciallægeerklæring på mit fysiske i august 2010

3

blev indlagt i to måneder fra september 2010 på psykisk afdeling
selvom jeg troede alt mit var fysisk, viser det sig jeg er også er psykisk syg
efter 22 timer med psykolog og 6 timer med en psykiater
fik jeg følgende diagnoser SKIZOTYPISK SINDSLIDELSE, med træk hen i mod skizofreni og angst
har nu været i behandling ambulant siden med en sygeplejerske og psykiater tilknyttet
har i dag fået min endelig diagnose
jeg har skizofreni, men havde det på fornemmelsen, da jeg fik det meget bedre med seroquel
en mærkelig følelse, at skulle forholde sig til det

4
skal til ydeligere en undersøgelse i denne uge på riget, omkring mine balance problemer

5
har møde med kommunen om 14 dage, så det bliver spændende om de vil starte en §18 sag. Men har en god fornemmelse, min psykiater har skrevet jeg ikke må arbejdsprøves mere. så de kan ikke sende mig i en ydeligere arbejdesprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal man søge pension nu? ladytass Politik og Samfund 22 08-07-2012 12:09
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Synes dette skal deles med jer. mette thorsage Dit og Dat 1 05-02-2011 12:09
At søge fp efter § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-02-2009 15:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension