K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 15:00   #61
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan du skynde dig og få en tid hos din psykiater
så kommunen kan få på skrift, at du vil tage varig skade af en arbejdsprøvning
det er netop det som du mangler og derfor roder du rundt i alle de job forsøg
især fordi du mener at det ikke skulle være noget problem og få
så er det bare med at få det på skrift

så lade være med at søge en §17, før det er på plads
hvis alså ikke kommunen makker ret efter det og søger en §18 til dig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 17:00   #62
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kan du skynde dig og få en tid hos din psykiater
så kommunen kan få på skrift, at du vil tage varig skade af en arbejdsprøvning
det er netop det som du mangler og derfor roder du rundt i alle de job forsøg
især fordi du mener at det ikke skulle være noget problem og få
så er det bare med at få det på skrift

så lade være med at søge en §17, før det er på plads
hvis alså ikke kommunen makker ret efter det og søger en §18 til dig
Nu tager jeg til borgerservice imorgen og så bestiller jeg ny tid hos lægen så jeg kan få en henvisning til en psykiater og håber der er tid hos den sidste jeg var hos. Jeg håber at de i borgerservice kan hjælpe mig og råde mig til nogle konkrete handlinger.

Jeg har fået denne skrivelse med fra min læge idag;

Har været til møde på musvågevej idag kl. 10 sammen med støttekontaktperson KK og børnefamiliekonsulent PH. Eva fortæller at hun desværre ikke endnu er indstillet til pension.
Gennem mange år har jeg fulgt Eva. Hun lider af ADHD og Emotionel Utabil Personligheds forstyrrelse jvf. psykiater J. E. A. Desværre er behandlingsmulighederne herfor ikke eksisterende.
Der har ikke været reeelle aktiveringsforsøg fordi Eva trods flittigt fremmøde har været for dårlig hertil jvf. vurderingen fra flere jobkonsulentfirmaer.

Herfra henstilles til at Eva indstilles til pension idet behandlingsmulighederne er fuldstændig udtømte og Eva desudagtet er uarbejdsdygtig i ethvert erhver.

Denne skrivelse har jeg på et specielt stykke papir der bruges til social -og sundhedsforvaltningen. På dette papir står der et punkt; Eventuelle forslag hvor førtidspension nævnes.

Min læge sagde at hun selvfølgelig ikke måtte/kan bestemme om hvor vidt jeg er berettiget en pension, men at hun gerne må udtrykke sin holdning hertil uopfordret... hun ved dog godt, at det ikke er velset af sagsbehandlerne, men det var hun træt af at skulle tage hensyn til.

Tak for svar og gode råd
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 17:23   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Puha ja, Musvågevej, jeg får stadig paranoia hver gang jeg tænker på det sted! Jeg var der sjovt nok kun én gang, men den sagsbehandler jeg blev mødt af, var så ubehagelig, truende, tvetydig og fjendsk, at jeg måtte vakle derfra dybt rystet med sveden drivende ned af nakken.......føj for fanden en led heks!

Selvom din læge ikke er den største tunge på vægtskålen, så er det et rigtig fint brev, og bare dét at du har din læge med dig, er guld værd!

Håber det lykkes dig at samle de sidste tråde i en fart.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 17:41   #64
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Puha ja, Musvågevej, jeg får stadig paranoia hver gang jeg tænker på det sted! Jeg var der sjovt nok kun én gang, men den sagsbehandler jeg blev mødt af, var så ubehagelig, truende, tvetydig og fjendsk, at jeg måtte vakle derfra dybt rystet med sveden drivende ned af nakken.......føj for fanden en led heks!

Selvom din læge ikke er den største tunge på vægtskålen, så er det et rigtig fint brev, og bare dét at du har din læge med dig, er guld værd!

Håber det lykkes dig at samle de sidste tråde i en fart.
Ja føj for et sted...så vidt jeg ved er musvågen en rovfugl der jager små uskyldige mus...det passer meget godt på hende sb jeg var hos idag...en grim rovfugl.

Jeg har en god læge, hun er dygtig og så har hun en god indsigt. Hun er lige så frustreret som jeg er og hun sagde, at hvis hun kunne give mig en pension, så havde hun gjort det for mange år siden. Jeg spurgte hende om hun havde mange patienter, der havde det lige så skidt som jeg, men det havde hun ikke...det siger vel bare lidt om min situation

Føj hvor er jeg dog mega mega ked af det og ulykkelig. Jeg sætter min sidste lid til at borgerservice hjælper mig.

Min støttekontaktperson og hende jeg samarbejder med fra børnefamilieteamet var også med til mødet og de var lige så rystet som mig, men de vil desværre ikke skriver under på at det var en horribel sagsbehandling jeg var ude for idag fordi de frygter deres egen stilling... det ville jeg da gerne have haft vidst for så havde jeg da taget en fra borgerservice med eller en advokat. Nu bliver det bare mine ord mod hendes....tåbeligt.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 21:21   #65
pnordb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
pnordb er ny på vejen
HUSK: Du har krav på skriftligt referat fra alle møder. Bed om det - og husk at gennemlæse det skrevne, og gøre dem opmærksom på eventuelle uoverensstemmelser. Og igen... HUSK at få rettet referaterne, såfremt der er fejl.
pnordb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 22:27   #66
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Denne skrivelse har jeg på et specielt stykke papir der bruges til social -og sundhedsforvaltningen. På dette papir står der et punkt; Eventuelle forslag hvor førtidspension nævnes.
Husk lige, at tage en kopi til dig selv af den inden du afleverer den til kommunen,mod kvittering selvfølgelig.

Hver gang du har talt med din sb, ved møde eller i tlf., så bed om, at få aktindsigt "siden sidst" skriv datoen for hvornår du sidst fik aktindsigt.

Hvis hun så ikke har overholdt sin notatpligt klager du til jobcenter-chefen over dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 22:28   #67
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg havde min pensionssag kørende, røg den til Musvågevej fra Skeldbækgade fordi de havde oprettet en Task force, så førtidspensionssagerne blev behandlet hurtigere - er det stadig den Task force der gør sig gældende der??

Selvom sagsbehandleren var strid og jeg var dybt rystet over hende (og senere klagede over hende), så fik de dæleme tjek på sagen, lavet ressourceprofilen og pakket sagen, så tilkendelsen af førtidspensionen kom et par måneder efter.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 12:07   #68
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Da jeg havde min pensionssag kørende, røg den til Musvågevej fra Skeldbækgade fordi de havde oprettet en Task force, så førtidspensionssagerne blev behandlet hurtigere - er det stadig den Task force der gør sig gældende der??

Selvom sagsbehandleren var strid og jeg var dybt rystet over hende (og senere klagede over hende), så fik de dæleme tjek på sagen, lavet ressourceprofilen og pakket sagen, så tilkendelsen af førtidspensionen kom et par måneder efter.
Jeg har ikke hørt om nogen task force, så tror ikke de bruger det mere.

Jeg fik meget kontant at vide, at kommunen ikke mente at jeg var berettiget en pension, men jeg var da frit stillet til selv at søge den. Der er ingen planer for mig pt
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 12:53   #69
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Så var jeg forbi borgerservice igår.

Der er nu sendt en klage til kommunen henholdsvis Nyropsgade og Musvågevej over dårlig sagsbehandling.

Jeg regner med at få klageskrivelsen på mandag, så jeg selv kan se den igennem.

Der er bl.a. klaget over at kommunen trækker min afklaring i langdrag og at der ikke ligger noget på skrift om at de ikke vil søge en pension til mig, men at det blot var en mundtlig overlevering. Der udover er der også blevet klaget over at sagsbehandleren fra Musvågevej forholder sig til lægekonsulentens udtalelse, som er direkte i modstrid, med den udtalelse Hartmanns har givet, men som lægekonsulenten henviser til...Hartmanns skriver i deres første progressionsrapport at såfremt jeg kommer i behandling der kan stabilisere min tilstand og min hverdag vil det være hensigtsmæssigt at sende mig ud i en arbejdsprøvning og at Hartmanns ikke kan tage stilling før der er indhentet en helbredsundersøgelse af mig. Derefter blev jeg endnu engang udredt af psykiater, men nu via kommunens tiltag(som de blev presset til af min støttekontaktperson). I den erklæring står der, at samtlige behandlingsmuuligheder er udtømte og min funktionsevne vurderes reduceret til det ubetydelige indenfor ethvert erhverv. De 2 rapporter bliver forlagt kommunens lægekonsulent, som så skriver, som nævnt, at han er sammenstemmende med vurderingen fra Hartmanns, mener at borger bør og kan henvises til en arbejdsprøvning.

Desuden klages der over at kommunen ikke har benyttet sig af eller overhovedet nævnt den mulighed som Hartmanns forslår, at det kunne være en ide at lave et hjemmeopsøgende tilbud, hvor min funktionsevne i dagligdagen vurderes.

Jeg er spændt på hvad kommunen svare, men jeg sætter ikke næsen op efter noget som helst.

Jeg er i tvivl om hvad der skal ske nu.

På mødet hos musvågevej bad jeg SB sende min sag til vurdering hos en ny lægekonsulent. Hun skrev følgende i min jobplan; Det aftales at Evas sag forlægges lægekonsulenten, mhp. vurdering om hun kan gennemføre en særlig tilrettelagt arbejdsprøvning.

Så nu skal jeg vente på svar fra lægekonsulenten.

Jeg overvejer selv at tage kontakt til Incita igen, som i deres rapport skriver efter 1 times afklarende samtale; Eva siger, at hun ikke kan magte det uanset den "indbyggede" særlige hensyntagende. Eva ser sig på ingen måde i stand til at deltage i afklarende forløb og hun mener, hun er blevet tilbudt og har afprøvet den behandling, der overhovedet er at få. Som tidligere anført, mener hun krav om deltagelse vil få alvorlige følger både for hende selv og for hendes familie.

I Incitas bemærkning skriver hun så følgende; Det vurderes på nuværende tidspunkt ikke muligt og forsvarligt at iværksætte et afklarende forløb selv under hensyntagende forhold(særlig tilbudspakke). Om mulighederne på sigt, må bero på behandlingsudsigterne. Vedr. spørgsmålet om der er yderligere behandlingsmuligheder kan der peges på, at der allerede er iværksat hjælp i hjemmet såvel i form af hjælp til at opretholde et vist funktionsniveau i dagligdagen som hjælp til at varetagelse af forældrerollen. Der må endvidere henvises til vurderingen i psykiatrisk speciallægeerklæring 3. okt 2011 og statusattest fra egen læge 3. april 2012. Begge peger på dette ikke er tilfældet(altså at der er flere behandlingsmuligheder tilbage)

Jeg tror at kommune har bidt sig fast i 2 ting. Den ene er lægekonsulentens udtalelse, som jo er i direkte modstrid med det han henviser til og den anden ting er at de ser kun én ting...at jeg ikke magter et særlig hensyntagende tilbud og at jeg på ingen måde ser mig i stand til at deltage og at det vil få alvorlige følger. Det tolker de så som, at lægekonsulenten har ret og er slet ikke lydhør overfor at han skriver så sjofelt, at det skader min sag og mine egne ord til Incita tolker de som at jeg ikke gider deltage, deres konklusion er så, at de ikke mener jeg er berettiget til en pension grundet modvilje og manglende arbejdsprøvning.

Det tilbud som Incita kom med indebærer et særligt tilrettelagt forløb til personer med ADHD. Forløbet indeholder bl.a. psykoedukation i forhold til ADHD, individuelle samtaler med psykolog, praktisk afklaring af arbejdsmæssige/uddannelsesmæssige færdigheder.

Det vil sige at Incita kan ikke tilbyde mig noget som jeg ikke allerede har været igennem til hudløshed og som af min egen læge og psykiater er vurderet som en udtømt mulighed.

Jeg tænker nu om det alligevel kunne være taktisk smart og modstridende fornuftigt (fordi jeg ved at jeg ikke kan fungere)...selv om jeg ikke er taktisk anlagt, at ringe til Incita og tage imod deres tilbudspakke og komme det jeg kan og gøre det jeg kan med chance for at jeg knækker helt sammen, men så kan de trods alt skrive det i deres rapport og så må jeg håbe at jeg kan samle mig selv og min familie op bagefter - jeg er jo henvist til ******* i forvejen. Jeg skal bare sikre mig at et sådan forløb bliver godtaget som en reel arbejdsprøvning. Lyder det som en dårlig plan eller hvad ville du gøre? Jeg aner snart ikke mine levende råd.

Venligst fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 15:04   #70
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Hov...jeg har skrevet borgerservice..det er forkert. Det er borger rådgivningen jeg har talt med. Blot til orientering så jeg ikke forvirrer andre.

Borger rådgivningen hjælper en med at klage over kommunens sagsbehandling
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad er mine muligheder. mrlart Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 03-04-2011 12:06
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension