K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2013, 20:06   #41
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Tak Fibro, det betyder meget for mig med saadan en virtuel tilkendegivelse!
Det varmer i en ellers ret saa moerk tid at vide man ikke er alene.. Knus!!
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 00:33   #42
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Tak Fibro, det betyder meget for mig med saadan en virtuel tilkendegivelse!
Det varmer i en ellers ret saa moerk tid at vide man ikke er alene.. Knus!!
Det var så lidt...
Der er ingen der ved hvordan det er.... Jeg har feks først nu lært min mands tlf nr på hans mobil... han fik den 1 måned efter vi mødte hinanden det er så kun 10 år siden men va faen... bedre sent end aldrig ... Har selv fået brevet brug for alle og skal selv til møde hvor deres plan er fuld beskæftigelse og uddannelse... klart....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 07:58   #43
Nec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Nec er ny på vejen
??

Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Hej Peter..
Det er desvaerre afproevet i samarbejde med Center for kommunikation, hvor gik til genoptraening da min senhjerneskade blev opdaget, og uden effekt desvaerre.. Men er glad for at det har hjulpet nogen...

Knus..

Jeg er ikke helt med her, hvordan har de konstateret din senhjerneskade, via en scanning eller ????
Nec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 13:45   #44
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Senhjerneskaden blev paavist efter hovetraume efter trafikuheld af en speciallaege og af neuropsykolog efter scanninger af fysiske skader og derefter tests for at finde kognitive skader.. Og det er paavist af tre forskellige og uvildige neuropsykologer, een fra forsikring og to andre som kommunen betalte for gennem mit snart 8 aarige forloeb i afklaring ved kommunen.. En senhjerneskade behoever ikke kunne komme af at man faar fjernet en tumor/svulst eller faar en blodprop eller hjernebloedning f.eks... En hjernerystelse er faktisk nok..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 23:29   #45
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Senhjerneskaden blev paavist efter hovetraume efter trafikuheld af en speciallaege og af neuropsykolog efter scanninger af fysiske skader og derefter tests for at finde kognitive skader.. Og det er paavist af tre forskellige og uvildige neuropsykologer, een fra forsikring og to andre som kommunen betalte for gennem mit snart 8 aarige forloeb i afklaring ved kommunen.. En senhjerneskade behoever ikke kunne komme af at man faar fjernet en tumor/svulst eller faar en blodprop eller hjernebloedning f.eks... En hjernerystelse er faktisk nok..
Det har kommunen aldrig ville sende mig til...
Og min læge siger at en neuropsykolog kun er kommunen og ikke ens egen læge der sender en der hen...
Har nemlig selv store problemer med hukommelse og kan ikke rigtig lære nyt osv osv og fanden og hans pumpe stok....
Håber rehabiliterings teamet foreslår en for ville gerne til en..
De kan jo på to sek se hvor udmattet man bliver og ufokuseret osv...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 14:29   #46
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det er sikkert ogsaa mit held Fibro at jeg havde den fra forsikringen, for de skrev allerede dengang to aar foer jeg kom ind i kommunens system, at det havde blivende karakter.. Saa har kommunen jo haft mig aktiveret og arbejdsproevet flere gange, og hver gang blev de ved med at skrive i papirene at det var med henblik paa opkvalificering til ordinaert job, selvom de i samtalen med mig sagde fleks eller ftp.. Det fik en ende da jeg afspillede et klip fra en samtale med min tidligere sbh for jobcentrets team leder.. Saa kom der andre boller paa suppen, (Paastod han) og der blev lavet to nye undersoegelser i 2009 og igen i 2011 som bekraeftede at det kun var blevet vaerre...

Jeg fik ogsaa af vide at det kun er kommuner og forsikringer og saadanne instanser som kan indstille til de undersoegelser, men jeg fik af vide at paa http://hjernekassen.dk/default.asp?PageID=1869 som er et oplysningsvaerktoej til kommunen lavet af socialstyrelsen kan man finde personer i sin kommune som har med detomraade at goere, og dem kan man tale med hvis man har mistanke om at man har en senhjerneskade.. Maaske du skulle se dig lidt omkring derinde?

Mange knuss!!
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 22:14   #47
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Det er sikkert ogsaa mit held Fibro at jeg havde den fra forsikringen, for de skrev allerede dengang to aar foer jeg kom ind i kommunens system, at det havde blivende karakter.. Saa har kommunen jo haft mig aktiveret og arbejdsproevet flere gange, og hver gang blev de ved med at skrive i papirene at det var med henblik paa opkvalificering til ordinaert job, selvom de i samtalen med mig sagde fleks eller ftp.. Det fik en ende da jeg afspillede et klip fra en samtale med min tidligere sbh for jobcentrets team leder.. Saa kom der andre boller paa suppen, (Paastod han) og der blev lavet to nye undersoegelser i 2009 og igen i 2011 som bekraeftede at det kun var blevet vaerre...

Jeg fik ogsaa af vide at det kun er kommuner og forsikringer og saadanne instanser som kan indstille til de undersoegelser, men jeg fik af vide at paa http://hjernekassen.dk/default.asp?PageID=1869 som er et oplysningsvaerktoej til kommunen lavet af socialstyrelsen kan man finde personer i sin kommune som har med detomraade at goere, og dem kan man tale med hvis man har mistanke om at man har en senhjerneskade.. Maaske du skulle se dig lidt omkring derinde?

Mange knuss!!
Mange tak..*SSS* jeg har nemlig rigtig gerne ville undersøges for det i mange år.. og kommunen vil ikke.. (mærkeligt nok når den jo ville sige at jeg burde laves til sæbe med det samme ) Og finder det irriterende at man ikke kan få en sådan undersøgelse når jeg konstant har hukommelses problemer...
Jeg mener det er da ret relevant for kommunen at vide det i deres rehabiliterings team når deres plan siger fuld forsørgelse og uddanelse og jeg ikke kan huske tal/navne osv osv...
Men vil lige kigge derinde måske jeg er heldig.. *SS*
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 00:40   #48
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det synes jeg lyder som en rigtig god ide.. Paa hjernekassen skriver de jo selv at op mod 60.000 danskere er uvidende om en senhjerneskade, uanset graden af den.
Det skulle vaere mig underligt om ikke de tilbyder at man kan blive testet uvildigt af en henvisning, hvis der er en mistanke..
Saa det er bare med at faa fat i den paagaeldende hjerneskadekoordinator i din kommune, de er yderst velinformereret om senhjerneskader, men arbejder som regel uafhaengigt af jobcentre og sammen med sundhedscentre i landets kommuner, og fordi de er uddannet i netop senhjerneskader kan de vise dig en bedre hensyn og forstaaen end en sagsbehandler kan..

For mig har der ikke vaeret problemer med min diagnose, den har vaeret fastlagt direkte relateret ulykken jeg var impliceret i som 15 aarig, men jeg har saa sandelig haft mine kampe med de over 30 SBH'er jeg har haft gennem tiden om at forstaa samt at anerkende at den er en hindring for mig, fordi de ganske enkelt var uoplyste i hvad en senhejrneskade ER..
De fine papirer siger jo en masse, frontallap skade, commotio cerebri, hovedtraume og bla bla bla i deres oerer, men uden kommunen er oplyst eller har en laegelig uddannelse, hvad skal de saa tyde af det?

Derfor fik det en ende for lidt over to over siden da jeg havde en kontakt person fra hjerneskadecentret i Herning med til en samtale med min nye FASTE SBH, efter min tidligere SBH valgte at naegte en samtale med mig da jeg sagde jeg ville optage den, fordi jeg ellers ville glemme den og det medfoerte at jeg ikke havde en fast SBH i over halvandet aar... Og jeg foelte mig da ikke forstaaet og jeg blev forvirret og traet af altid at skulle sidde og fortaelle ALT om og om igen til en ny person...

Min nye SBH var.. Jeg vil ikke sige anderledes end de andre jeg har haft, men hun var aeldre, og havde en mere menneskelig empati, og da min kontakt fra hjerneskadecentret fortalte hende om hjemmesiden www.hjernekassen.dk og sagde det nok var en god ide at laese lidt om HVAD det paavirker, ja saa tror jeg naesten det var starten paa et bedre indbyrdes kommunikationsforhold mellem SBH og jeg..

Jeg foeler at min SBH efter at have snust rundt inde paa den hjemmeside tog mere hensyn.. Hun ved jeg optager mine samtaler, jeg behoever ikke naevne eller spoerge, jeg laegger den blot paa bordet ved samtalens begyndelse.. Og da hun fik nyt arbejdsomraade og ikke skulle vaere min SBH mere sidste sommer, soegte hun teamet om at beholde mig til min sag var "afsluttet", af hensyn til mig...

Jeg synes at hvis du nu faar en god snak med den koordinator i din kommune, og hvis det viser sig at din mistanke er sand, saa hav den hjemmeside i baghaanden, selvom den er lavet som oplysningsvaerktoej til kommunerne, saa er den langt fra velkendt blandt dem
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...

Sidst redigeret af SmallAngel; 02-04-2013 kl. 00:50. Årsag: Stavefejl... :)
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 00:05   #49
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Lyder som en god ide...
For nej de aner ikke hvad folk går rundt og fejler...
Mit problem er at det er 5 forskellige ting som tilsammen i følge læger og kommunen ikke er særlig slemt..
Og ingen læge vil skrive under på hvad to forskellige sygdomme gør ved hinanden...
Feks gør mit mcs at det gør mine hukommelses problemer værre... (somom det ikke er nok i sig selv) Og mit mcs gør også mine fibromyalgi smerter værre. og mine hovedpiner fra piskesmældet ti gange værre...
Men det kan jo ikke bevises...
Nogen gange tænker jeg hvor let livet ville være hvis de kunne ses på en... Måske man bare skulle anskaffe sig en pukket og humpe lidt
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 10:20   #50
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Ja saa mange ting kunne vaere nemmere hvis man bare kunne se det...

Mange knus Fibro!
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
hjaelp dreamz786 Din historie 2 18-04-2010 21:58
Hjaelp til ans. Ftp Emine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-04-2010 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension