K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2012, 18:27   #41
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Hvis jeg forstår dig ret, Smedesvend, så ER sagen videresendt til BAN.

I BAN får du en ny mulighed for indsigelser, normalt en 14-dages frist, men der er ingen problemer i at få en længere frist.
Husk i BAN at bede om fornyet aktindsigt, så du er sikkerr på, at de har alle sagens akter.

Mig bekendt SKAL der angives mindst ÈN jobfunktion, hvis Pensionsteamet mener, at ikke alle flexjobmuligheder er afprøvet.

Der kommer sikkert andre på banen, der kan rådgive dig mere indgående inklusive paragrafhenvisninger :-)

...ja, er det ikke sindsygt, i hvor høj grad man kan tilsidesætte oplysninger og køre åbenlyse sager helt ud i hegnet...

...men fat mod, du er ikke den første i historien, der først får medhold i BAN eller Ankestyrelsen, selvom det er vildt irriterende, at du skal bruge kræfter på denne dans om fakta ved siden af din sygdom...

...mangler ord: Trøstekrammer til dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 10:58   #42
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
Ja det er sgu sandt, har aldrig rigtigt været i kontakt med det sociale system og selv om man da har hørt om hvordan det stod til så har carmen så ret man mangler ord, jeg tror de trækker lod om hvem de skal lade slippe gennem nåleøjet den dag, og hvis der er en morgensur med i nævnet, så for alle afslag den dag
Dejligt med trøstekrammer.

Hi
Spørgsmål. Er der flere anke/klage mulighedder når nu min ansøgning sikkert bliver afvist af BAN ?
Her er mine afslag.

Afslag på førtidspension

Der meddeles herved at pensionsudvalget på kommunalbestyrelsens vegne den 4 juni 2012 har givet dem afslag på ansøgning om førtidspension i henhold til lov om social pension § 20 stk.2.

Ansøgningen har været behandlet i henhold til §16 i lov om social pension.

Begrundelsen for beslutningen er, at det vurderes, at fleksjobmulighederne forsat ikke er udtømte. Ligeledes vurderes de ikke at være fuldt helbredsmæssigt afklaret, idet de forsat er i smertebehandling.
(note. passer ikke, smertebehandling er slut 21 maj hvilket også er meddelt i min anke)

Der kan inden for 4 uger fra modtagelsen, klages/ankes over afgørelsen.
Anken skal indgives til bla bla bla
Såfremt der ikke findes grundlag for at ændre afgørelsen, fremsendes sagen til beskæftigelsesankenævnet.

Med venlig hilsen
Fru sagsbehandler


Afslag på anke.

Det skal hermed meddeles at klage over afslag på førtidspension er genbehandlet af pensionsnævnet.
Pensionsnævnet har fastholdt afgørelsen, hvorfor sagen nu bliver fremsendt til Beskæftigelseankenævnet.

Med venlig hilsen
Fru Socialrådgiver
Spørgsmål.
Skal de ikke give en begrundelse på afslaget ?
Ligeledes skrives der at fleksjobmulighederne forsat ikke er udtømte ?
Skal der så ikke peges på jobfunktioner ?
Hvornår er det man skal søge aktindsigt ? så vidt jeg har forstået er det først når jeg ved sagen er sendt til BAN ?

Tanker.
Med alt det jeg læser herinde om kommuner og sb som lader papirer forsvinde ikke skriver tingene helt som de hænger sammen, skriver direkte usandhedder undlader at medtage diverse oplysninger osv.
Ja så er jeg altså naiv for jeg tror på det gode i mine medmennesker og i øvrigt ude i den virkelige verden tangerer det jo næsten dokumentfalsk som jo er strafbart.
Nu der jo ingen tvivl om det absolut ikke er nemt at være sb men tænk sig at man er nød til at være så meget om sig for at de love der nu engang er bliver holdt i hævd, kan vist roligt sige at jeg ikke var klar over det stod sådan til i gode gamle danmark, og kan så nu sagtens forstå hvorfor mange af dem som går på job hver dag og intet fejler mangler forståelse for dem som er havnet i denne suppedas som mange af os herinde er, og jeg har da selv været lidt kritisk suk.
Gramatik nææ har aldrig været smedens stærke side så pyt være med komma osv

Have a nice day
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 12:32   #43
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 16
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
du skal bede om aktindsigt i hvad din sag er afgjort på...
du skal ligeledes bede om aktindsigt når BAN skriver de har modtaget sagen

du skal være opmærksom på om der skulle være fjernet sagsakter, fiflet med datoer, ændret i udsagn fra læger.......
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 12:32   #44
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej du naive 
Du skal helst holde dig til den samme tråd, og det er jo en sag der kørt et stykke tid, så vil folk også bedre kunne hjælpe dig, når de har baggrundsviden 
Her kan man hoppe over til det hele historien

http://www.k10.dk/showthread.php?t=23183
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg


Sidst redigeret af Bananen; 11-07-2012 kl. 12:37.
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 14:15   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Smedesvend,

Følger lige denne sag som i flg. Bananen er din hovedtråd måske kan du få web til at slå dem sammen, det er bedst ikke have have for mange ude..

BAN har sikkert noget ventetid på behandling af din sag. I hovedstads området var der 8 mdr.´s ventetid på min sag fra maj sidste år. Såfremt du ikke får medhold i BAN, kan du klage og giver de sig ikke her kan du vælge om din sag skal til Ankestyrelsen. Ved AST kan du hvis du er heldig få din behandlet som en princip sag, såfremt de mener det er en sag der kan danne præcedens overfor kommende sager. Måske kan du allerede nu på www.ast.dk finde en principsag der ligner din, som du kunne præsentere for BAN!!?

Det er meget normalt at pensionsnævnet skriver at det endnu ikke er belyst om man kan blive selvforsørgende evt. via fleksjob eller andre sociale job tilskuds foranstalninger. Det er måske sygedagpenge reglerne du blander lidt ind i det, for her skal kommunen vidst komme med forslag til hvad man kan arbejde med via ens ressourceprofil.

Jeg fik selv afslag sidste år, med begrundelse om at en yderligere arbejdsprøvning på et varetagende center ville være nødvendig for at belyse min arbejdsevne yderligere. Da jeg ikke er på offentlig forsørgelse og ikke "havde tid og økonomi" til at vente på BAN fortsatte jeg både min klage og foranstaltning af omtalte arbejdsprøvning. Begge dele blev afsluttet samtidig i februar i år, BAN gav kommunen medhold i deres afslag og jeg "gennemførte" en arbejdsprøvning på ca. 5 uger.. Jeg er nu på vej mod endnu en indstilling til pension, dog pt. uden sagsbehandler da min seneste er stoppet.

Håber at du kan finde hoved og hale i din sag. Som det vidst allerede er skrevet bør du bede om aktindsigt ved BAN når du har fået bekræftiget at de har modtaget din sag. Dvs nu.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 14:56   #46
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
...svarer lige på dit spørgsmål i din anden tråd, om der er flere ankemuligheder, når/hvis kommunen får medhold i BAN:

Er du ikke enig med BAN i deres medhold, så anmoder du om en revurdering i BAN.

Fastholder BAN deres afgørelse, videresender de sagen til Ankestyrelsen.

Hvis Ankestyrelsen ikke finder sagen generel og/eller principiel (en sag, der har betydning for mange), vil de give BAN medhold.

Din næste mulighed er Borgerrådgiveren (hvid der er en sådan i din kommune).

Sidste mulighed er Ombudsmanden, hvor alle andre muligheder ER forsøgt.

Dét er det officielle system, mig bekendt.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 10:16   #47
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
Beklager

Hejz.
Beklager hvis jeg roder lidt rundt i det tekniske men pc er først kommet til mig efter jeg blev syg og forlod arbejdsmarked, en rørtang er noget nemmere at styre
Nå fik brev sagen er allerede modtaget i statsforvaltningen og jeg søger nu om aktindsigt og så det vel blot at afvente deres melding, hvis altså alle dokumenter er som de skal være.
13 uger max må det tage skriver de så det ikke så slemt som frygtet men dog længe at vente synes mig.
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 09:42   #48
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
Ventetid

Hej igen
ja så ligger sagen i BAN, og har fået aktindsigt, synes det er det sammen som står i alle papirerne, netop at jeg ingen rest arbejdsevne har og ingen mulighed for selvforsørgelse, ifølge min sagsbehandler, arbejdsprøvningen og speciallægerne,der står intet som taler imod FT . Dog står der ikke så meget om min højre arm som idag er mere eller mindre ubrugelig til fysiske ting, og har naturligvis påpeget dette og vedlagt en journal fra speciallæge. Når jeg læser papirene forstår jeg ikke hvordan de kunne afvise min ansøgning i første omgang, men de har stadig ikke fortalt mig anden grund end at :fleksjobmulighederne ikke synes udtømte: synes da man har ret til en forklaring, jeg synes det svarer til at sætte en mand i fængsel og han spørger, jamen hvorfor skal jeg i fængsel ? og de svarer, det ved vi ikke endnu men vi skal nok finde på noget.
Til min store skræk opdager jeg at BAN har til huse lige ved siden af dem som gav mig afslag, så er det straks jeg tænker de deler jo kantine osv så hvor uvildig er det nævn i grunden ?
Tak til Carmen for at fortælle mig mulighedderne for videre at anke/klage, men hvad så, nu siger vi at BAN også afviser ansøgningen kan man så blot starte ansøgning om FP igen forfra og giver det nogen mening ?
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 12:55   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej smedesvend,

Du kan gøre flg.

1) Vente til BAN har færdig behandlet din sag og enten givet kommunen medhold i afslag om ftp. eller

2) Fortsætte din afklaring ved kommunen i forhold til afslaget fra Pensionsnævnet.

Faktisk kan du gøre begge dele hvis du har mod på det og "forventer" at BAN giver kommunen medhold. Desværre er der ret store chancer for sidstnævnte.

Jeg kan af dit afslag se, at du i flg. pensionsnævnet ikke er helbredsmæssigt afklaret!!? Først når du er helbredsmæssigt afklaret vil du kunne gå i en evt. arbejdsprøvning "igen"(?). Herefter kan din arbejdsevne og fremtidige forsørgelsesgrundlag kortlægges og man kan indstille dig til evt. fleks eller pension. Alle behandlingsmuligheder skal dog være udtømte i forbindelse med begge!!

Jeg fortsatte selv min sag ad begge veje, som jeg tidligere har skrevet, men der var også 8 mdr. ventetid ved BAN og inden kommunen havde fået mobiliseret en ny arbejdsprøvning som PN foreslog, så var den tid gået.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 20-07-2012 kl. 13:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 23:11   #50
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
Hej Enteneller

Joo men det med helbredsmæssigt afklaret er en kæmpe fejl af pensionnævnet da jeg skam var afklaret på det tidspunkt de traf afgørelsen, hvilket jeg ogs gjorde dem opmærksom på i min klage, men ak de har hverken sagt buu eller bæææ om de i det hele taget har taget det til efterretning.
Jeg mener og huske at afslaget blev givet den 3 juni, jeg var færdigbehandlet den 21 maj, og som før nævnt mener mine læger og kommunens lægekonsulent at smertebehandlingen kun vil gavne min livskvalitet og ikke bedre mine arbejdsevner og det er så sandt som det sagt, selv om det nu ikk er blevet forbedret så enormt meget.
Takker for råd, men håber så inderligt at BAN ikke gvier kommunen medhold.
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension