K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2010, 08:13   #41
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er så bare ikke ligegyldigt, der hvor den syge feks mister sygedagpenge, får afslag på fleks eller pension.

En sag der feks ligner en glatsag, kan jo ændre sig hen ad vejen, ikk?

VH Popiae
Hvilken betydning har de nye match kategorier da ift. afslag efter din mening? Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at folk skal vide hvilken match de er (får de nu at vide i opfølgningsplanen, men den skal man så selvfølgelig også have tilsendt), men kan stadig ikke helt se, at det har nogen praktisk betydning for noget, andet end samtalefrekvensen?

For som du siger, ændres en sag fra en glat til en svær, jamen så ændres match jo også, sådan at det passer i situationen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
så kunne jeg da godt tænke mig en forklaring på dette :
vurderet u arb evne 2006
kat 5 siden 2006, blev kat 4 ved ansøgning pension § 17 pfg.

ubegrundet afslag på §17
efter de nye kattet som match 3,
siden er der kommet adskillige nye diagnoser, bl.a. diskosdegeneration/slidgigt/urinsyregigt...
egen læge ADVARER så kraftigt som muligt, pt har fået varige men under arbejdsprøvning, nu kat 2 !

Dette på trods af at man siger man vil udrede uden yderligere arb prøvninger...arb prøvn. nr 2 blev stoppet da der blev konstateret væsentlige forværinger....

jeg kan kun se en grund....kassetænkning og aktivering uden ansvar !!
Jeg skal lige forstå dig ret... Er du nu en match 2, selvom du ikke er i nogen form for aktivering/afprøvning eller skal det om kort tid?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 08:32   #42
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 16
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
nu er det så heldigvis ikke mig selv...men ja...det er i hvert fald det man bilder pt ind.....der er oss kun mere end 1000 direkte lovbrud i den sag
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 10:45   #43
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ Andersine 85 ...Ja det ved jeg du gør og det sætter jeg stor pris på, og har respekt for, at du gider sidde her og hjælpe os efter en arbejdssag i samme skure.

Men du svarede ikke på følgende;
" Min " rigtige" sagsbehandler har vurderet, at jeg kan holde til 1 time 1 gang om ugen, så hvis du ud fra det på nogen kan se, hvordan det skulle kunne bringe mig tilbage på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende, må du meget gerne fortælle mig det ? Jeg kan nemlig ikke få øje på, hvor muligheden ligger "

Endelige en der kan se der ikke behøves mere dokumentation og hvis jeg nu skifter til din kommune, kan jeg så få tildelt pension efter §18 ?? som du ser det ??

Det er da betrykkende at vide du ikke gør det omvendt, for det kan jeg love dig for at rigtig mange kommuner gør, idet de så mener at deres dokumentationsgrundlag for at gøre, som der gør er i orden. Men det har/ kan få STOR betydning for den syge borger, hvilken matchgruppe man er indplaceret i, da de aktiviteter der kan knytte sig til den enkelte gruppe måske ikke er det mest hensigtsmæssige for borgeren og uden viden om indplacering, kan borgeren jo ikke klage ud fra det rette grundlag

Du skriver at kun ca. 2% har været klar over deres matchgruppe indplacering og det er da indlysende, at de ikke ved det, når du ikke oplyser det. Jeg er også sikker på, at de er fløjtende ligeglade med samtalefrekvensen, fordi man kommer når kommunen kalder og gør ikke det, så trues men med bål og brand, om at det kan have betydningen for udbetalingen af ens kontanthjælp. Dette sidestiller jeg med en indirekte trussel om fratagelse af ens forsørgergrundlag og med dette hængende over hovedet, så parere man ordre ( lang de fleste gør) Jeg er heldigvis en af dem der i hele forløbet har været informeret om , hvilken match gruppe jeg tilhørte, indtil sagsbehandler skiftet pr. 1 august

Vi er helt enige om, at klapjagten skal indstilles og at de ressourcer der er stillet til rådighed på dette område burde bruges deres rette formål


Knus M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 23-09-2010 kl. 10:46. Årsag: Glemte modtager navn
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 16:34   #44
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
SÅrdnok: Jamen hvis det er sådan, så er det ikke lovtligt nej. Men kan så heller ikke se formålet - for kommunen får altså ikke flere eller færre penge, alt efter hvilken match man er, det hænger udelukkende sammen med deltagelsen i et eller andet. Tværtimod kræver det jo mere arbejde, da de så skal snakke med personen hver 4. uge i stedet for hver 3. mdr.??!!??

M2Y:
" Min " rigtige" sagsbehandler har vurderet, at jeg kan holde til 1 time 1 gang om ugen, så hvis du ud fra det på nogen kan se, hvordan det skulle kunne bringe mig tilbage på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende, må du meget gerne fortælle mig det ? Jeg kan nemlig ikke få øje på, hvor muligheden ligger "

Jamen det kan jeg da heller ikke se! Som jeg ser det, ift. lovgivningen, dvs. de principafgørelser der er, for det står faktisk ikke direkte i loven, så hedder det en arbejdsevne på max 50 % for at få fleksjob, men hvis man ikke kan være på en arbejdsplads 12 ½ time om ugen, så er det pension.

"Endelige en der kan se der ikke behøves mere dokumentation og hvis jeg nu skifter til din kommune, kan jeg så få tildelt pension efter §18 ?? som du ser det ??"

Tja, det tør jeg ikke love, det hænger sammen med, hvad der præcist står i dine papirer, især lægepapirerne. Men ja, umiddelbart, så er det da det jeg tænker, jvf. ovenstående.


"Du skriver at kun ca. 2% har været klar over deres matchgruppe indplacering og det er da indlysende, at de ikke ved det, når du ikke oplyser det."

Ja okay, det krævede en forklaring, for der var jo engang jeg fortalte det til folk, men de var egentlig ligeglade ("Skal jeg bruge det til noget?"), så holdt op igen, og brugte min energi på noget andet
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 23:23   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er at det IKKE kun handler om samtalefrekvens, men om afgørelser på SIGT.

I enten fleks eller pensionssager, og afslag på sygedagpenge, har indplacering af match, hvorfor loven(vedr. match) nu også er indrettet til at bruges i alle afd.(her sygedagpenge, kontanthjælp fleks mv.)stor betydning, idet match er en del af vurdering, ift arbejdsevne.

Forstår ikke helt at du ikke kan se dette som sagsbehandler.

Du må da vide, at i fratagelsesager, pga varighed, at den syge efterlades i ingemandsland?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 13:25   #46
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jo jeg forstår det ift. hvordan match reglern var ENGANG!! For ja, da havde det en betydning, fordi man blev matchet efter, hvor syg man var.

Men det gør man jo ikke mere, og så har det altså ikke nogen betydning som jeg kan se det!!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 20:53   #47
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
SÅrdnok: Jamen hvis det er sådan, så er det ikke lovtligt nej. Men kan så heller ikke se formålet - for kommunen får altså ikke flere eller færre penge, alt efter hvilken match man er, det hænger udelukkende sammen med deltagelsen i et eller andet. Tværtimod kræver det jo mere arbejde, da de så skal snakke med personen hver 4. uge i stedet for hver 3. mdr.??!!??

M2Y:
" Min " rigtige" sagsbehandler har vurderet, at jeg kan holde til 1 time 1 gang om ugen, så hvis du ud fra det på nogen kan se, hvordan det skulle kunne bringe mig tilbage på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende, må du meget gerne fortælle mig det ? Jeg kan nemlig ikke få øje på, hvor muligheden ligger "

Jamen det kan jeg da heller ikke se! Som jeg ser det, ift. lovgivningen, dvs. de principafgørelser der er, for det står faktisk ikke direkte i loven, så hedder det en arbejdsevne på max 50 % for at få fleksjob, men hvis man ikke kan være på en arbejdsplads 12 ½ time om ugen, så er det pension.

"Endelige en der kan se der ikke behøves mere dokumentation og hvis jeg nu skifter til din kommune, kan jeg så få tildelt pension efter §18 ?? som du ser det ??"

Tja, det tør jeg ikke love, det hænger sammen med, hvad der præcist står i dine papirer, især lægepapirerne. Men ja, umiddelbart, så er det da det jeg tænker, jvf. ovenstående.


"Du skriver at kun ca. 2% har været klar over deres matchgruppe indplacering og det er da indlysende, at de ikke ved det, når du ikke oplyser det."

Ja okay, det krævede en forklaring, for der var jo engang jeg fortalte det til folk, men de var egentlig ligeglade ("Skal jeg bruge det til noget?"), så holdt op igen, og brugte min energi på noget andet
Hvad så, når man har gennemgået arbejdsprøvning og målt med arbejdsevne på 5 timer ugentligt max.
2 afslag indtil videre.
Sagen ligge i beskæftigelseankenævnet.
??????????????????
Har en pragtfuld socialrådgiver, der støtter mig og kæmper for mig, men hun løber panden mod en mur.
Min flexrådgiver er meget rar, men hun aner ikke hvad Hun skal stille op med mig.

Hvad syntes Du om det ?
Hvad skal Jeg gøre ?


Er meget benovet over dit engagement herinde...
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 22:10   #48
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen jeg forstår ikke, når de siger, at man kan have et fleksjob på under 12 timer! (med undtagelse af de få tilfælde, hvor folk på forhånd har en arbejdsgiver der er villigt til et mindre timeantal). For det er ren tilsætning for arbejdsgiveren, hvorfor der selvfølgelig ikke er nogen der vil have en ansat under de 12 ½ time!
Samt, at der går nok står i lovgivningen ift. pension, at ens arbejdsevne skal være ubetydelig, men samtidig må de jo gerne have et skånejob! Altså er ubetydeligt ikke = 0!!

Men forstår godt, at kommunerne, rent lovgivningsmæssigt, kan fastholde det, da det som sagt faktisk ikke står direkte i lovgivningen nogen steder, at der er en nedre grænse for fleksjob!
Så, i princippet, så er det lovligt nok, men synes stadig at det er en særdeles mærkelig praksis!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 16:34   #49
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Thumbs down Her sidder jeg så

Med svaret på hvorfor jeg har ændret matchgruppe.
I brevet modtaget i dag , står der " Begrundelsen for. at du er flyttet fra matchgruppe 3 til matchgruppe 2 er, at du er vurderet" indsatsklar", hvilket vil sige, at du er i stand til at deltage i en form for aktivering, som er Aktiv sygeopfølgning"

Men blev jeg klogere af det nej egentlig ikke for mine spg er menlig stadig uafklaret.

1. Hvem har vurderet mig "indsatsklar"?
2. Hvad skal denne aktivering danne grundlag for ?
3. Hvad er det endelige mål?

Jeg udbad mig i øvrigt disse svar den 8. september 2010, og svarfristen er altså overskredet med 8 dage

Dette må da danne grundlag for en klage ?? og er jeg på vej til en ny tilsynssag mod min kommune.

Arrgh! hvor jeg er træt af at skulle klage, klage og klage, men det er jo desværre det eneste "magtmiddel" man har.

Venligts en pisst off
M2y.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 08:49   #50
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De skal jo begrunde, HVORFOR du vurderes indsats klar?
Svar tilbage om, at du vil have begrundelse for dette.

Der er jo netop forskel på aktivering og arbejdsprøvning, som er afklaring af arbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Debat om Match grupper Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 60 10-04-2013 23:05
match grupper blme Alt det andet 4 06-12-2012 18:17
match grupper superkok Alt det andet 32 29-10-2010 10:28
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension