K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2009, 13:44   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er § 18 de bruger til at afslå at påbegynde sagen , hvis kommunen har søgt for dig så er det §17 stk 2 den mulighed du har hvis du vil have at de skal tage stilling til førtidspension det er at søge en § 17 på forliggenede grundlag der kan de nemmelig ikke afslå at påbegynde sagen , den skal med det samme overgå til behandling af reglerne efter førtidspension ....

Hvis du læser lidt højre oppe i tråden kan du læse at kommunal bestyrelsen bruger § 18 til enten at lade sagen overgå til behandling af reglerne efter førtidspenion eller at afslå at lade sagen overgå til behandling , derfor har du fået afslag efter § 18 for i følge den § vil de ikke lade den overgå men det er ikke den der er søgt efter ....

Hilsen Hejdien

PS jeg er lige så forvirret som du , så det er web der lige har dikteret det her

men har da fattet så meget at det er fuldt lovligt det de gør
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 21:08   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror uenigheden ligger i, at sagsbehandler jo godt kan INDSTILLE efter §18. det er dog dermed ikke nogen garenti for, at den bliver givet.
Man kan derimod selv ansøge efter §17, dvs at de Skal tage stilling til pension eller ej.

Som jeg forstår det er forskellen alene om det er sagsbehandler §18 eller dig selv §17.
man kan nemlig via §17, tvinge dem til at tage stilling, såfremt kommunen ikke selv vil indstille §18.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 23:15   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg blev brændt af af min sagsbehandler - hun var der simpelthen ikke, så jeg fik fat i en anden sagsbehandler og sagde jeg nægtede at gå, før end jeg havde søgt førtidspension (det var faktisk bare en ide jeg fik fordi jeg var tosset over at være blevet brændt af!). Og inden der var gået et kvarter, skrev jeg under på en hel masse papirer - sagsbehandleren sagde bare, vi er ude i en §18...det bredde grundlag. Færdig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 12:00   #34
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
mc07 er ny på vejen
Angry

hej ja så kom afgørslen på min ftp det blev et AFSLAG .
pga af det stå fra privathospitalet at jeg ved intensivt træningsforløb samt smerteforløb vile kunne få en lidet bredre hverdag .

cita. fra sagsbehandler
hej ..........
jeg er lige komme tilbage fra pensionsmøde . din sag gik ikke igennem i dag . de vurderede at behandlingsmulighederne ikke er udtømte , fordi der anbefalel et intensivt træningsforløb og et smertehåndteringsforløb . cital slut.


citat .
komunnes læge konsulent .

lægeskøn.
den pgl. har et kronisk smertesyndom efter sit bækkenbrud og skulderskade , således at han nok varit skønnes at have markante skånebehov i fysisk belastende erhverv og erhverv i akavede arbejdsstillinger , samt i skulderbelastendeerhvere som f.ex. ensidigt gentaget arbejde eller erhverv hvor men arbejder med armene ovre vandret .

men de undersøgelser der er fortaget peger , samtide på , at der er udsigt til en opnåelse af gradvis lidet bedre funktionsevne og aftagende smerter , såfremt han indgår i et intensivt træningsprogram , hvilket må anbefales .

................. ..........

lægekonsulent .

cita slut ..

var hos fys i går og de vil ikke begynde at trænde mig da hn ikke kan hun er mere bange for at skade mig end hjælp mig .

ps jeg klager ovre at jeg fik afslag
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 12:45   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunens lægekonsulent må IKKE ordinere behandling.

Og NÅR du afventer eller er under behandling, må sygedagpenge IKKE standses.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 12:51   #36
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
mc07 er ny på vejen
hej zuza .
ok tak for de svar men ved du hvor det stå og i hvad § hvis det er ?
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 12:56   #37
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, men det er lidt kringlet.

I forbindelse med sygedagpengeforsøget, som blev debatteret kraftigt her i foråret, blev statsadvokaten inddraget for at tjekke lovligheden af det.

Der skrev han, at lægekonsulenter IKKE må ordinere behandling. Lægekonsulenter må KUN oversætte andre lægers papirer.

I sygedagpengeloven er der ubegrænsede forlængelsesmuligheder, når man afventer behandling.

Du kan bruge søgefunktionen og finde det med statsadvokaten.

Sygedagpengeloven findes under nyttige links... ellers tjek linket Stop af sygedagpenge, som ligger øverst på siden. Der står en masse nyttige ting.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 13:17   #38
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
mc07 er ny på vejen
hej zuza .

nu har jeg været inde og se om jeg kunne finde noget jeg kunne bruge men det er jo en jungle og er ikke god til at læse , har du mulighed for at finde det samt evt en § på forhånd tak
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 13:49   #39
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her står noget om læger i sygedagpengeloven.

En sagsbehandler er IKKE læge, og da sagsbehandlere i kommunen vurderer, HVILKE papirer lægekonsulenten skal se på, så risikerer borgerne jo at få forværret deres sygdom, fordi alle papirer IKKE er med.

Derfor er det vigtigt at gøre opmærksom på dette, evt. spørge kommunen, om den giver erstatning, hvis helbredet forværres, fordi kommunen har IGNORERET SAMTLIGE helbredsoplysninger.

Citat:
§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder

1) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller at modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen,

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#A3

Og mere her om, at KUN læger må ordinere behandling, ikke sagsbehandlere:

Det er kammeradvokaten (huskede forkert):

Han henviser til ovenstående paragraf og pointerer, at det SKAL være LÆGER.

http://www.ft.dk/samling/20081/almde...210/694560.PDF

Og her er loven om, hvad lægekonsulenter må:

Der står INTET om, at lægekonsulenter må ordinere behandling.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Og her lidt om, hvis en jobkonsulent eller sagsbehandler ordinerer behandling... kvaksalveri:

Citat:
Det er strafbart at optræde som læge uden at have autorisation, eller at tage syge i behandling, hvis patientens helbred derved udsættes for fare.
http://da.wikipedia.org/wiki/Kvaksalver



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 20-06-2009 kl. 13:52.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 13:49   #40
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
mc07 er ny på vejen
ps må de heller ikke stoppe sygedag penge når man var på sygedagpenge før de indstille mig til ftp ? nu fik jeg jo afslag på ftp ( har stadig ca 5 mdr til mine syge periode stopper )
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Fri proces - en mulighed? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 1 26-09-2008 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension