K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2010, 07:54   #31
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Men en anden ting jeg tænkte på var at hvis man bliver godkendt til et fleksjob feks får jeg så den fleksydelse fra den dag jeg er blevet godkendt til det?
Hvis du er på sdp når du bliver tilkendt flex så får du ledighedsydelse indtil du finder et job.

Hvis du er på kh når du bliver tilkendt flex så fortsætter du på kh, og skal have været i fleks-job i 9 mdr. før du kan få ledighedsydelse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 12:17   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er vigtigt at huske at hvis man er gift og ikke kan få nogen kontanthjælp og man så visiters til fleks så vil man være berettiget til særligledighedsydelse på ca 9000 før skat , ikke en formue men bedre end ingenting ..
  Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 13:59   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, Trold, det vidste jeg ikke, at man kommer direkte på ledighedsydelse hvis man var på sdp. før man blev visiteret til flex. Det skal vi da lige have gjordt Cillenolle opmærksom på i hendes indlæg, men er det også korrekt, Hejdien?

Jeg kan simpelt hen ikke huske om gjordt er med eller uden "d", sorry
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 22:18   #34
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Jeg kan simpelt hen ikke huske om gjordt er med eller uden "d", sorry
Min dansklærer sagde, at "den der sætter "d" i gjort skal have sin ende smurt".

Så gjort er uden "d".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 01:44   #35
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
forrevallidering mm opsumering af min sag

Hej jeg søge efter §17 for at beholde mine sygedagpenge noget længere tid jeg ved godt jeg ikke skal regne med at få den tilkendt og jeg skal starte i forrevallidering i uge 6 på et psykiatriforløb, men ved ikke hvorlænge der så går inden jeg er færdig til at blive afklaret hvad der skal ske med mig jeg kan ikke få kontant hjælp da jeg er gift og min mands skal forsørge os alle 5 med hans løn håber de er langt bagud med fpt sagerne så det tager lang tid men når jeg skal videre i forløbet med en virksomhedspraktik som er med i mit forrevallideringsforløb får man så stadig ingen penge under denne praktik? og hvad så nu når jeg starter på forløbet og er kommet igang må de så stadig stoppe mine sygedagpenge jeg har opbrugt alle mine forlængelses muligheder derfor søgte jeg jo § 17 og jeg agter ikke at anke afgørelsen samt slogs jeg med min ffagforening de har stoppet hjælpen til mig med sagsbehandling da jeg har klaget over sagsbehandlerens behandling af mig og så må den anden sagsbehandler i min fagforening ikke hjælpe mig når jeg har klaget det er hvad man får for alle de penge man har betalt til fagforening siden man var 18år
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 10:20   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

Først og fremmest så skal du være sødere :-) til at lave mellemrum i din tekst så alle de skarpe også kan følge med. Det er svært at gennemskue problematikken når du skriver så "tæt".

Du har søgt ftp. efter §17 og har derved fået forlænget dine sygedagpenge, det er jo dejligt. Du skal så på forrevalidering/arbejdsprøvning i uge 6 i et psykiatri forløb, jeg formoder at dette er i forbindelse med pensionssagen hvor de skal finde ud af hvad du "dur" til ??.

Da du søgte under §17, har du vel fået en bekræftelse på at dine sdp. er forlænget i så og så lang tid og at du herunder skal forrevalideres/arbejdsprøves. ?. Sålænge du er i dette forløb modtager du sygedagpenge, det er vel 2 x 13 uger ?. Du skriver at der ikke længere er mulighed for forlængelse efter din sag på §17 er kørt, der må andre lige komme på banen, men tag nu din sag omkring pension først, hvis det altså også var det du ønskede at få i sidste ende ??. Dette har du stadig ikke helt givet udtryk for.

Jeg ved godt, at økonomien hænger lige over hovedet på jer og det er sindssygt belastende oveni når man også er syg. Du er dog nødt til at finde ud af hvor du er henne her og nu og hvad du magter på arbejdsmarkedet eller ej, så I sammen kan komme videre. !!??

Fagforeningen er ofte en stor håndvask i sidste ende på syge sager. De starter med, at love rundbordssamtaler og hjælper med breve og deslige, men så bakker de også ud når man bliver for syg til at få hjælp i deres termer. Fint at du klager over dem, men ellers glem dem, de kan ikke en disse mange gange når det kommer til stykket. Jeg startede med HK og de var oppe på barrikaderne, men det var meget kort, nu er jeg i Kristlige fag. for at spare penge, når jeg får ftp. melder jeg mig ud.

Håber at høre lidt mere fra dig, glæd dig over dine sygedagpenge. Har du ellers nogen pensionsforsikring fra dit tidligere arbejde som kører videre?? hvor du kunne få nogle penge.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 16-01-2010 kl. 10:25. Årsag: Jeg blev jo ikke helt færdig og måtte lige rette:-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 10:53   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine, igen igen

Ja Web . Jeg godt, at jeg nærmest skriver i forlængelse af mit eget indlæg, men jeg har lige noget input fra en anden tråd som kunne være vigtigt for Lillesine, det er i alfald en øjen åbner for mig.

Lillesine, jeg ved ikke hvilke tråde på K10 du følger med i, men i den tråd, der i øjeblikket kører at MorWettendorf, der hedder " Hvor stor er chancen for ftp", der var hun som dig på sygedagpenge da hun søgte ftp. MWD har desværre netop fået afslag på hendes pension, men hendes sagsbehandler skriver, at da hun stadig er på sdp. kan hun overgå til visitation om fleksjob og dermed forblive på sygedagpenge. Sagsbehandleren skriver at hun har yderligere forlængelses muligheder i denne forbindelse.

Jeg har kopieret sagbehandlerens indlæg nedenfor fra omtalte tråd. Dog ikke på "prof" måden, det må andre måske lige lære mig . Måske kan du bruge det til noget ??. Jeg anbefaler dig i al fald, at tale med din sagsbehandler herom, så du kan få de økonomiske problemer lidt på afstand. Jeg ved dig ikke hvor lang forlængelses mulighed du har på dine sygedagpenge, men det er da værd at få undersøgt i tilfælde af at du skulle få afslag på din ftp.

Beskeden fra Morwettendorfs sagsbehandler i MWD´s tråd "Hvor stor er chancen for ftp" lød som flg.:

Citat:

"Jeg har netop modtaget besked fra Pensionsafdelingen om, at du har fået afslag på din ansøgning om førtidspension. Afgørelsen vil blive sendt til dig i dag, og du har selvfølgelig mulighed for at klage over denne.

I forhold til dine sygedagpenge vurderer jeg, som vi tidligere har snakket om, at der ikke er flere forlængelsesmuligheder i henhold til Dagpengelovens § 27, stk. 1.

Det forholder sig i midlertidig sådan, at du idet du har fået afslag på førtidspension vurderes ud fra akterne i din sag at være omfattet af personkredsen for fleksjob. Dette i henhold til byretsdom fra Helsingør af 09.09.2009 som siger: Er en person ikke berettiget til førtidspension, og er det ikke muligt at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.

Jeg opdaterer kort din ressourceprofil i forhold til dette.

Du bedes hurtigst muligt give mig en tilbagemelding på om du ønsker fleksomfattelse. Såfremt du ikke ønsker dette vil det medføre stop af sygedagpenge, da jeg ikke har yderligere forlængelsesmuligheder, og du vil blive henvist til at søge kontanthjælp"

Citat slut

Som sagt, ved ikke om du vil kunne bruge det til noget, men det er da et forsøg værd såfremt du fornemmer at du står til et afslag, hvad jeg har lidt på fornemmelsen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 00:02   #38
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
ved ikke hvor langtid jeg skal prøves

Jeg vil prøve at se om jeg kan huske at lave nogle mellemrum så i nemmere kan overskue mine indlæg

Jeg ved ikke hvor langtid jeg skal være på det forrevallideringsforløb det siger de der omme at de ikke kan sige det kan være alt fra 8 uger og til 6mdr eller mere.

Men jeg har ingen ideer om at få pension da jeg gerne stadig vil have et job som kan holde mig igang med at få nye indput end lige dem jeg får fra skole,børnehave osv

Men jeg er bange for at jeg knækker lige som i sommers 2009 efter 3 mdr med 22 timers job hvor jeg endte på kanten af selvmord

hvordan forholder man sig bedst under sådan et forrevallidringsforløb hvor de skal finde ud af hvad jeg kan og ikke kan

de siger jeg ikke må tage hjem men skal blive der selvom jeg får det skidt
det syntes jeg er dårligt når jeg får de anfald hvor jeg bare skal hjem lige nu og her

de siger at da min psykiater er holdt og ikke har vidre henvist mig er det gode tegn og det er det da også men min psykiater har også skrevet at min egen læge nu følger mig i det vidre forløb og at egen læge skal henvis mig vidre hvis der igen skal laves ændringer eller andre samtaler

jeg skal starte med at skal afsted kl 8 om morgen og er først hjemme iggen kl 15 om eftermiddagen det er incl transport tid og eftter en periode vil de sætte tiden op, hvad skal jeg gøre skal jeg tage alle de syggedage jeg har brug for eller skal jeg bare møde hver dag til jeg igen er knækket helt og må starte på nye selvmordstanker og forsøg??
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 00:34   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, hvis man ikke kan, så kan man ikke! Det kan hverken sagsbehandler, lov eller regler lave om på.

Så bliver du dårlig efter en time, jamen så går du hjem efter en time!! Selvfølgelig siger du lige at du går hjem og begrunder hvorfor.
Så finder de hurtigt ud af, jamen her er en som ikke kan - men som prøver!

Hvis du møder kl 8 og går hjem kl 15, jamen så tror de jo at det er det du kan klare.

Og så er du med de timer, påvej ud i et ganske almindeligt job på 37 timer, og får MEGET vanskeligt ved at sige, at det kan du ikke. Bordet fanger!!!

Du skal ikke knække! Du skal finde grænsen, hvor du IKKE knækker. Og den grænse er måske en ½ time om dagen, måske en 1 time nogen gange...eller 4 timer, hvis dét føles dejligt.

Det skal føles rigtigt. Begynder du at stresse eller få det skidt, jamen så siger du tak for i dag, men nu er min grænse nået.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 00:47   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

For pokker da, det er jo langt ude at du tror at du skal arbejde dig helt ude i torvene, det må du simpelt hen ikke, det er jo derfor at du komme helt derud i de katastrofale tanker, det må du simpelt hen stoppe med.

Jeg taler af erfaring, jeg har selv været i 2 arbejdsprøvninger, for jeg var da overbevist om at jeg "bare" skulle have et fleksjob, selvom det jo også er svært. De to arbejdsprøvninger har altså "bare" trukket mig endnu længere ned i sølet. Jeg har ikke længere mine børn boende hos mig, de bor fast hos deres far. Heldigvis bor vi tæt på hinanden, så jeg ser dem tit. Dog kan de ikke være her for længe ad gangen, da jeg kan blive grebet af angst, angst for ansvar, stress relateret angst osv.

Min første arbejdsprøvning startede stille og roligt i august 2008, hvor vi delte børnene som skilt par, det var stadig hårdt, men det gik. Jeg havde stadig mange smerter når jeg gik på arbejde og var der ca. 2 timer dagligt med pauser, men så kunne jeg lige nå hjem på sofaen og så slide mig igennem resten af dagen. Når børnene gik i seng kunne jeg ånde lettet op og slappe af, men jeg tænkte ikke så meget over det, for jeg ville jo gerne arbejde og have et fleksjob, som der jo kunne blive mulighed for.

Den første arbejdsprøvning lød på 6 -8 timer og min første sagsbehandler sagde allerede der at måske blot skulle være en pension jeg skulle søge, men nej jeg skulle da have fleksjob og troede også, at de ville tage mig der hvor jeg var i arb. prøvning. I anden arbejdsprøvning var det kun den sidste uge jeg var oppe på 10 -12 timer og jeg troede, at så var den sag velforvaret, men det var den ikke, for de kunne ikke bruge mig på så få timer, det var der jo ikke penge i.

Efter den sidste arbejdsprøvning skulle vi finde et nyt sted hvor jeg skulle op på 15 timer, men der gik ikke lang tid før at min krop sagde fuldstændigt fra, jeg fik frygtelige tvangstanker om, at gøre mine børn ondt, jeg var i dyb smerte i flere dage og endte med at måtte lade mig indlægge på psykiatrisk skade stue et stykke tid.

Efter flg. begyndte jeg, at gå til psykolog igen og blev sat op i medicin, jeg har måtte afgive mine børn og heldigvis er de glade for at bo hos deres far og vi har det fint med at ses efter behov. Dog skal der ikke meget til før at jeg føler mig belastet. Det kommer i intervaller og får jeg et lille bitte ansvar, så som at kører min søn til frisør, så er det lige før mit kort hus vælter.

Jeg er sikker på at det, at jeg pressede mig ud i de 2 arbejdsprøvninger, som jeg egentlig selv kørte, det gjorde at jeg i den grad overskred mine egne grænser sådan at de den dag i dag er så snævre at jeg må bevæge mig varsomt min hverdag for at jeg igen kan få tillid til mig selv. Nu søger jeg pension og jeg skal absolut ikke ud at arbejde mere eller mindre i rigtigt lang tid.

Jeg er sikker på at de tanker du får omkring selvmord og at gøre dig selv ondt, det får du simpelt hen fordi at du presser dig selv for hårdt. Du skal ikke nå 22 timer på en uge, hvis du kun kan 4 eller 8. Du er nødt til at have det godt med at gå på arbejde, hvis det er det du vil. Du kan kun arbejde det du magter og du skal stadig have det godt bagefer. Når du kun 1 time om dagen jamen så er det det. Du skal stadig have overskud til dig og din familie.

Når du går i arbejdsprøvning, så er det vigtigt, at du selv mærker efter hvad du kan klare, hvis du ikke kan være der fra 8 - 15, jame så kan du bare ikke det, de kan da ikke tvinge dig til noget. Jeg var på mit arbejde fra 9 - 11 og så var det bare hjem, nogle gange var det ½ times pause i mellem, men så var det også bare hjem og være sig selv, så jeg kan sagtens følge dig. Du siger at det er psykiatrisk forrevaliderings sted, så må de da også have forstand på sådan noget.

Du bliver nødt til at få på plads hvad det går ud på, du skal ikke klare noget du ikke kan klare og du skal have lov til at tage hjem når du skal hjem. Tillige må arbejdsprøvningen blive tilrettet dine behov og muligheder undervejs. Tag din læge med på råd og få støtte herfra. Hvad med din psykiater og/eller psykolog, hvad siger de?. Du må ikke komme ud i selvmords tanker og forsøg igen og du kommer kun derud når du presser dig selv for meget, så lad for gudsskyld være med det. Din familie og børn samt ikke mindst dig selv skal jo også have glæde af dig. !!

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-01-2010 kl. 01:00. Årsag: Der var lige lidt rettelser :-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Mon de tager mine penge!!! sisilong Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 31-03-2010 13:57
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension