K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2013, 12:28   #31
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er da megatrælst med det overvågnings og stikker samfund vi har os.

Arbeit macht frei, stikker samfund, hemmelige overvågelser af instanser udenfor loven, beskylde en hel samfundsgruppe for problemerne og få befolkningen mod dem....

Hvor har vi dog hørt alt dette henne før?
Det næste bliver vel, at vi skal gå med et synligt bevis på, at vi er førtidspensionister.
Så er det nemmere for emsige borgere og kommunens spioner at holde øje med os.
Spørgsmålet er så bare :
Hvordan skal "beviset" se ud ?

En badge med et tydeligt motiv må da være sagen !

Nogen gode forslag ?

Et hjerte ?
Hammer og Segl ?
En sol ?
En måne ?

Hvad med en stjerne ?

Så er der jo lige det med farven !

Jeg foreslår GUL !!!!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 12:51   #32
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...8jesteret.html

Kommunen snyder rask væk for 100 millioner selvom de kender reglerne, men er der to der holder i hånd eller deler en hotdog falder hammeren..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 13:39   #33
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Det næste bliver vel, at vi skal gå med et synligt bevis på, at vi er førtidspensionister.
Så er det nemmere for emsige borgere og kommunens spioner at holde øje med os.
Spørgsmålet er så bare :
Hvordan skal "beviset" se ud ?

En badge med et tydeligt motiv må da være sagen !

Nogen gode forslag ?

Et hjerte ?
Hammer og Segl ?
En sol ?
En måne ?

Hvad med en stjerne ?

Så er der jo lige det med farven !

Jeg foreslår GUL !!!!!
Ha ha, ja, det er vel bare et spørgsmål om tid. Men en badge kan man jo tage af og dermed snyde, næ du, jeg tror at vi taler om en tydelig tatovering lige i panden eller måske en stregkode op af armen . Så ved alle hvad vi er for nogen og så er de advaret om at det koster penge at omgås os. Hvis de har noget sur galde de skal af med, så kan de bare lade det gå ud over os.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 22:56   #34
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Jeg mener da heller ikke at nogen skulle kunne gætte at jeg var på pension hvis jeg får det. Ville da aldrig plapre op til naboer, så ville jeg da sige jeg var selvstuderende eller lign. Der hvor jeg bor, bor kun unge, tror også mest det er gamle bitre mennesker der primært får ondt i røven og stikker.....og ja ellers ville de nok gætte kontanthjælp og der er jo indtil videre ikke noget med man ikke må have kæreste...

og nej nu har jeg jo mødt dig helene, det tror jeg da bestemt heller ikke folk ville gætte ved dig :-) og ligeledes tror jeg ikke folk gætter umiddelbart at jeg en ung blondine er det.... tror mange tænker man ligner en handicappet for at få pension. men det passer jo også meget godt på reglerne her 2013 efter reformen:-)
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 09:26   #35
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
hmm jeg har lige fundet en som jeg håber vil være min kæreste ....men jeg har da dælme ikke tænkt mig at fortælle det til nogen på kommunen...

Det rager ikke dem så længe jeg har rent mel i posen....

Tror jeg ville elske at komme til sådan et forhør...
Nu ønsker jeg dig alt det bedste men nu må du ikke blive kæreste kedelig så du ikke har tid til K10

Skulle du lige blive hevet til samtale så læg lige en lydfil til os fra mødet hi hi

Jeg tænker hvis der er en 6 månders regel,så kan man jo kære 5 ½månderes forhold og 14 dages total pause og så prøve igen -så kan de da ikke røre en-de 14 dage kan man så snige sig hjem til hinanden med hat og briller på
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 12:29   #36
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Jeg vil i aller højeste grad mene at det er krænkelse af privatlivet, når de direkte mener at man ikke må have været kærester i mere end 6 mdr, før at man bliver anset for at leve som samlever.

Mon det overhovedet er lovligt at de må gå ind og bestemme hvad man gør i sit private liv.

Nej man må ikke engang få hjælp hvis man er alvorligt syg af en kæreste, men så må man jo bede det offentlige om hjælp og hvem spare så penge i kommunekassen???

Der er fx dem som bare ikke kan bo sammen og har det bedst med at have dit og mit hjem. Det er vel ikke deres skyld at de ikke kan (magter) at skulle bo sammen med nogen.

Nogle har måske ikke råd til at bo sammen, havde de det så var de nok også flyttet sammen. Det skal man vel ikke straffes for og så få den smækket i hovedet at så er man social bedrager.

I mit tilfælde er jeg en af dem hvor de forhold jeg har været i, er lykkets til at gå galt, typiskt efter 2-3 mdr's kontakt, dermed sagt, jeg egner mig ikke til at have et forhold, dette har bl.a. også noget med min borderline at gøre, da forhold generelt til andre mennesker er korte intense forhold og at jeg dermed ikke formår at have kontakt, ret lang tid af gangen.

Mener at folk som slutter af med en ftp som er sidste led i hele det offentlige sygesystem i den grad burde have lov til at have en kæreste uden at de skal modregnes på enten den ene eller anden måde. Mange er jo faktisk tvunget til at leve i ensomhed og gå i kloster, for det er hvad man reelt må.

Af dem som ikke kan bo sammen fordi de ikke magter at skulle bo med nogen eller dem som pga. økonomien ikke vil have råd til at flytte sammen, hvor mange af dem er der lige som har lyst, tid eller overskud til at skulle lære en potentiel kæreste at kende, når lyset efter de 5-6 mdr. bliver slukket og man ikke længere kan være kærester fordi at loven siger at så vil man være en social bedrager. Det vil for mig være fuldstændigt meningsløst.

Men som andre tidligere har skrevet så der ingen der kan forbyde mig at have en hyggeven, skulle jeg engang gå indtil noget omkring en fyr, så blev det en hyggeven, det kan de sku ikke knalde mig for, dertil så har jeg det også på papir at jeg ikke formår lange kontakter så skulle sådan en klage komme imod mig, så fik de smækket den udtalelse lige i hovedet.

Dertil så vil jeg mene at den måde som folk bare kan indgive en indberetning på andre om at der måske foregår noget socialt bedrageri er groteskt. Det jo nok i at man har nogle fjender / uvenner, så vil de kunne gøre dette mod en og så bliver kassen lukket i med det samme.

Dertil så har man jo set i "aktion socail bedrageri første afsnit " at det faktisk er lige meget hvor meget man sidder og fortæller om sine forhold så bliver man stemlet som social bedrager. Dermed sagt man må ikke en skid hvis man modtager en social offentlig ydelse. Nej leve i tavshed resten af sine dage det er hvad mange bliver dømt til for det er hvad der er råd til.

Det pussige ( eller hvordan man nu vil tolke den) af det hele er så, at inden man får tilkendt fleks eller ftp prøver kommuerne alle former for at få folk ud så de kan være sociale / få et socialt liv, men ligeså snart man er på ftp eller fleks så er man dømt ude og må nada.

Der skal vel nok også komme en lov får hvor mange gange man må tørre sig selv i røven på en dag. Eller om man overhovedet må have besøg af sine søskende, venner og familie og invitere dem på mad og drikke, for det skal ens offentlige ydelser ihvertfald heller ikke gå til.

Er bare så træt af hele det offentlige system, at det er til at brække sig over
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 15:26   #37
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
OOOHH,
hvergang jeg trænger til at få mit p** i kog, skal jeg bare læse denne eller lignende tråde.

Jeg kunne på ingen måde drømme om, at hoppe på den ikke-lovunderbyggede skræmmekampagne, omkring 'ulovligheden' i at være i et kæresteforhold.

Og for hver gang andre gør det, styrkes magthavernes indstilling til rigtigheden af denne sygelige tilgang til kontrol af medborgere.

Så lad venligst være med det.
altså at ringe til kommunen, og spørge hvor mange hotdogs eller kys du må forære væk på ugentlig basis, før du får frataget dit økonomiske fundament.

Vent til de selv henvender sig, og lad DEM om at bevise deres 'sag'.

Man er -endnu- uskyldig, til det modsatte er bevist.
Og vi må bruge vores ressourcer på køre de tåbelige sager til dørs, og støtte de der bliver fanget urigtigt.

Ellers får vi efterhånden et totalt 'modsat bevisførelse'-samfund, hvor vi skal bruge uanede ressourcer på at forudsige alle helvedes mulige problematikker - og undskylde dem på forhånd - før de overhovedet eksisterer!

Den tankegang/livsførelse har jeg simpelthen ikke tænkt mig at støtte.

Finder det absurd, at folk kan presses og manipuleres til at opføre sig som børn eller fortidens slaver, og efterhånden bliver villige til selv at kontakte kommunens inkompetente skrankepaver, og give dem ammunition til fortsat klapjagt på uskyldige - fremfor at PASSE DERES RIGTIGE ARBEJDE - at varetage borgernes ve og vel!

Men mening er selvfølgelig, at sålænge man ikke deler boligudgifter/folkeregisteradresse med nogen, så er man enlig! Færdig! BASTA!

Hvor mange gaver der pynter på ens dagligdag - i enhver form/variant/udgave - man får af andre, kommer INGEN kommunalt ansatte - eller sygeligt smålige naboer- ved.

Uanset hvor mange gange en person overnatter pr. uge hos dig, har de - sålænge de ikke er folkeregister-registreret på adressen - jo en anden adresse med dertil hørende udgifter!

Og fuldstændig som Web og Gentle, er der ingen af kommunens ansatte der nyder at have mig til møder - hvis nogen skulle være i tvivl.

Viden er magt! - så hvordan vil du helst leve: konstant forsøge at undgå at drukne, eller lære at svømme?

PS: jeg har lige vundet en sag i ankestyrelsen.

Sidst redigeret af L.S.; 26-01-2013 kl. 15:35.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 16:26   #38
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og man bør undlade at udtale sig til deres stasi forhørsmøder...så man ikke inkriminere sig selv...

Det er ulovligt at de beder folk om at gøre det uden at de oplyser dem om deres rettigheder...

Plus alle deres selvopfundne regler om hvornår man ikke er enlig mere....det er p*s og papir og har ingen hold i virkeligheden...

Så kort og godt...lad være med at tale med dem..til de forhør..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 16:35   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Skal man bare sige, at man har RET til ikke at udtale sig??

Og hvordan kører sagen så - skriftligt??

Eller er der ikke nogen sag.....?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 16:51   #40
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Problemet med at leve højt på strå er at din sag kan blive så slem at du reelt bliver dømt tilbagebetaling for X antal måneder og måske endda taber en ankesag.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse forbudt! men.... mukke Alt det andet 5 10-06-2012 14:18
At arve på kontanthjælp er forbudt Birkes-musen Alt det andet 12 14-02-2012 23:23
Kærlighed på førtidspension ? sluxx Alt det andet 10 26-07-2010 11:58
Karen J. vil lovgive om kærlighed Stella Politik og Samfund 9 15-04-2008 12:09
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension