K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2012, 00:43   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nåå jamen det er fint nok....troede bare lige at det jeg havde skrevet kunne forståes forkert...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 10:22   #32
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
har lige et par spørgsmål mere. nu er det sådan at jeg har fået en ny udtalelse fra psykiater, som jeg godt vil vedlægge. så er det vel sådan at jeg bliver nød til at sende det som en klage og ikke en §17 ? og hvordan skal den vedlægges,, altså hvad skal jeg skrive i det brev..
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 12:40   #33
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JEG Se meddelelser
har lige et par spørgsmål mere. nu er det sådan at jeg har fået en ny udtalelse fra psykiater, som jeg godt vil vedlægge. så er det vel sådan at jeg bliver nød til at sende det som en klage og ikke en §17 ? og hvordan skal den vedlægges,, altså hvad skal jeg skrive i det brev..
Hvis du har fået en ny udtalelse fra psykiateren, så vil jeg anbefale dig at aflevere den ved skranken i jobcentret som det første. Lav 2 kopier en til dig og en til dem og når du så kommer ned til jobcentret så beder du dem stemple/kvittere dem begge, den ene beholder de, den anden tager du med hjem.

Hvis du ikke har fået nogle oplysninger på skrift fra din psykiater om nye oplysninger, så bede denne om at få det og vil eller kan denne ikke det, så beder du om at få aktindsigt i hele din sag. Da vil du modtage hele din journal og så vil du kunne lave en kopi af denne eller få jobcentret til det og aflevere hele denne, som så skal indgå i en ny ansøgning om førtidspension. Husk også her at lave 2 kopier, en til dem og en til dig med stempel på.

Dagen efter går du til jobcentret igen med 2 kopier af din ansøgning hvor der står at du søger en førtidspension § 17 på det foreliggende dokumentgrundlag osv. præcis som webmaster har skrevet i tidligere indlæg. Her beder du også om at få stempel/kvittering på dem begge, den ene beholder de og den anden tager du med hjem.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 08:31   #34
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
Jeg har valgt at klage da jeg virkelig har brug for at påpege nogle af de fejl jeg mener der er i der begrundelse for mit afslag og den generalle sagsbehandling. jeg har fra psykiatriske speciallæge en ny udtalelse. som jeg så også vil vedlægge.

nu tænker jeg så bare kan de snøvle min sag så klagen ikke kommer op før efter 1..1 2013
og vil det have nogen betydning eller hvordan..
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 09:24   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan de sagtens hvis du ikke har søgt en paragraf 17 på det foreliggende grundlag...

Når man klager...hvis det er over selve sagsbehandlingen...så er der ikke rigtig nogen tidsgrænse for hvornår de skal have reageret på denne klage....

Hvis man klager over en afgørelse de har truffet...så har de 4 uger til at genoverveje om de vil ændre deres afgørelse....efter de 4 uger(det kan godt gå hurtigere) hvis de stadig holder fast i deres afgørelse...ja så sender de den til beskæftigelsesankenævnet....

Der er sagsbehandlingen som regel ret lang...

Så alt efter hvad du har klaget over...ja så kan du se af ovenstående hvordan de gør det...

Så hvis de ikke ændre deres afgørelse om at rejse en pensionssag....forudsat at det er den du har klaget over....ja så skal du nok regne med at der ikke sker noget før det nye år...

Der er og bliver kun en måde hvor på du kan tvinge dem til at behandle din sag efter de nuværende regler.....og det er ved at søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag...

Men hvis alt er afprøvet....så vil du højst tænkeligt i det nye år komme i et af deres ressourceforløb...når de får oprettet sådan nogle...

Da alt det med de nye regler er i sidste øjeblik....med hensyn til at få det vedtaget....ja så skal man nok ikke regne med at disse forløb som kommer er på plads allerede fra starten af det nye år...

Men du kan ikke rigtigt gøre noget lige nu ud over at vente på at se hvad de siger til din klage...og så håbe at de ændre mening og rejser den pensionssag....igen forudsat at det er den du har klaget over...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 09:38   #36
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
puhh jeg er virkelig i tvivl og har kun til torsdag.. jeg vil jo godt have den nye udtalelse med og også gøre dem klart at de har overset et par ting i min sag..
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 09:42   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh hvorfor mener du at du ikke kan få den med....det forstår jeg ikke...

Man kan altid....uanset hvad....uanset hvilket tidspunkt....selv aflevere alle slags papirer til ens sag....

Det er bare at gå op med den...aflevere den og få en kvittering på at du har afleveret den....

Jeg er ikke helt med...hvad sker der på torsdag...siden du kun har dertil...måske jeg har overset noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 09:45   #38
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
kan man evt både klage og søge en §17 ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Øhh hvorfor mener du at du ikke kan få den med....det forstår jeg ikke...

Man kan altid....uanset hvad....uanset hvilket tidspunkt....selv aflevere alle slags papirer til ens sag....

Det er bare at gå op med den...aflevere den og få en kvittering på at du har afleveret den....

Jeg er ikke helt med...hvad sker der på torsdag...siden du kun har dertil...måske jeg har overset noget...


det er sidste frist for at aflevere klagen.. som jeg endnu ikke har gjort

jeg har nu lavet min "klage over afgørelese" om til et dokument jeg ønsker at tilføje til min sag. og vil så aflevere det i dag. og så søge en ftp på §17 i morgen.. håber jeg har forstået rigtigt at det er sådan jeg kan gøre det.
må indrømme jeg kan slet ikke tænke klart. sidder bare og ryster og kan ikke tage mig sammen til noget som helst.
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 14:32   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan sagtens klage over selve sagsbehandlingen og samtidig søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Du skal så bare ikke klage over at den afgørelse du lige har fået om at de ikke vil rejse en pensionssag...som åbenbart var sidste dag på torsdag...

Men du kan klage over selve sagsbehandlingen....og dette skal gøres til borgmesteren og kommunalbestyrelsen....

Når du klager over selve sagsbehandlingen....så er der ingen frist for det....så det kan du gøre sideløbende eller helt vente til de har afgjort om du er berettiget til en førtidspension....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 07:56   #40
JEG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
JEG er ny på vejen
Smile

hej igen.. ville lige komme med en opdatering..

det endte med at jeg lagde et dokument til min sag, i stedet for at klage og søgte på en §17. så var der en masse rod blev ringet op af jobcenterchefen hvor der blev sagt at jeg ikke kunne søge en §17 fordi jeg havde fået afslag på min §18.. jeg forklarede hende så som jeg var blevet fortalt herinde at det ikke var et afslag på pension jeg havde fået, men afslag på at overgå til behandling efter reglerne om fp.
så blev der sagt at de lige ville vende tilbage.
efter en måned ca ringede jeg selv derop og fik at vide at min §17 var gået videre..

så skete der ikke rigtig mere indtil i mandags da min SB ringede mig op og fortalte at jeg var blevet berettiget FP fra den 1.3.2013

jeg er bare så lettet og glad. efter mere end 20år i systemet, kan jeg endelig få lidt ro i sindet hvad det angår. sidder og tænker jeg nok skulle have søgt for mange år siden,men ville jo klare mig selv og var helt ærligt af den mening at det ville være en fallit erklæring at gå på Fp. men fik en dejlig datter for lidt under 5år siden, og det fik mig til at tænke, for nu var det ikke kun mig det handlede om..

vil lige sige mange tak for hjælpen herinde. har læst mange indlæg herinde gennem de sidste par år. har ikke selv haft mod på at skrive men det har været en stor hjælp at kunne læse at jeg ikke er alene om at have disse problemer både i forehold til mig selv men også systemet.

Sidst redigeret af JEG; 20-02-2013 kl. 08:10.
JEG er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Kan det betale sig for mig at søge førtidspension, eller vil jeg bare få afslag? MBH8900 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 15-05-2011 21:10
Hvad kan jeg forvente medhold eller afslag Frue.Hansen Alt det andet 4 23-10-2009 15:29
Førtidspension eller afslag? Tinker Bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-03-2008 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension