K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2012, 23:20   #31
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smedesvend Se meddelelser
Jamen jeg skriver jo også jeg er færdig med at være i smertebehandling, altså det er afsluttet.
Nemlig, det gjorde du :-)

MTVRV1 var bare lige lidt uopmærksom et lille øjeblik...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 23:28   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi kan være helt enige om at det er åbenlyst dumt at de gør som de gør...i københavn....

Jeg tror bare ikke at man kan komme efter dem når de i sidste ende sender sagen derhen hvor den skal...

Hvis de bryder sagen tidsmæssigt....så kan man godt komme efter dem...for tidsfristen på de 3 måneder gælder stadig....de må ikke bruge mere tid bare fordi de har en anden sags gang...

Det jeg mener når jeg siger at "man springer det første led over...visitationen....det er at man når man søger en §17 på det foreliggende grundlag....kan være 100% sikker på at sagen kommer helt frem til dem som skal lave en afgørelse...så man er 100% sikker på at det er et afslag på førtidspension...

Hvis det bare er en alm §17....så kan man risikere at sagen stopper i visitationen og man får et afslag der....og det er jo ikke et afslag på førtidspension men et afslag på at de vil sende sagen videre til dem der bestemmer om man er berettiget til en pension...

Nu håber jeg ikke folk er blevet alt for forvirret over alt dette....og hvis de er...så må de lige skrive her i tråden...

Undskyld til Smedesvend for at have trukket din tråd så langt ud...men jeg håber at der er nogen der kan se forskellen på de afslag man kan få når man søger en førtidspension...

@Smedesvend

Det at en smertebehandling kan lindre din livskvalitet burde ikke kunne give et afslag....da det ikke har noget med din arbejdsevne at gøre...

Nu ved jeg jo ikke hvor meget der ligger i din sag....af papirer og undersøgelser.....

Jeg ved heller ikke om hvornår du ophørte med den smertebehandling....

Er det noget der har ligget i sagen da de afgjorde din sag??

Hvis den var med i sagen...at den var ophørt....så bør du som jeg skrev tidligere kontakte statsforvaltningen når sagen kommer til dem.....

Kommunen har 4 uger til at behandle din klage over afslaget.....og hvis de fastholder afslaget....ja så skal de sende sagen videre med alle dokumenter...

På det tidspunkt kan du kontakte dem....og fortælle dem hvad du mener...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 23:38   #33
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Ja, jeg undskylder også til Smedesvend over at ha' kapret tråden :-)

Web, jeg foreslår en selvstændig tråd, der tager udgangspunkt i "de forskellige veje, en FP kan tage", for nu var der en ny passage, som jeg ikke forstod:
En alm. § 17 er fortsat en FP, som borger har søgt og denne skal da afgøres - blot kan den trækkes ud i årevis fx. ved at indhente en ny statusattest hvert år...

Smedesvend, undskyld endnu engang.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 00:29   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har bedt Carmen om at lave en ny tråd med det emne...

Jeg vil dog lige nå at svare her på det sidste hvis der er nogle der følger med i tråden...

Ja en alm §17 kan tage ualmindelig lang tid....da man skal undersøge alle muligheder indenfor den sociale lovgivning...alt lige fra revalidering, fleksjob osv osv

Resten må vi tage i den tråd Carmen laver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 07:08   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Nemlig, sidstnævnte 2 linjer fremhævet med fed, er det jeg har fået oplyst samt har erfaret er sagsgangen for københavnere.
Carmen, du skrev:
"1. instans: Visitationsteam BIF
2. instans: Pensionsteam SOF
"


Jeg tror det kan skabe forvirring hos mange brugere, når det bliver stillet op på den måde, for det er desværre ikke helt så simpelt.

Hos mig hed første instans "pensionsteamet", og sidste instans hed "pensionsgruppen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 10:36   #36
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Vovse, 1. og 2. instans var en kommentar til østerbro og derfor en specifik oplysning om Københavns Kommune og som både Web og jeg nævner, så hedder det noget forskelligt i de forskellige kommuner.

Vi laver en selvstændig tråd, om de veje en FP kan tage, for det er væsentligt for den enkelte bruger af K10 at vide (fx. blev min egen "FP på foreliggende" hængende i systemet i 5 år, fordi jeg - før jeg havde kendskab til lovgivningen - blev overtalt til en "almindelig § 17").

Med en sådan selvstændig tråd, vil vi kunne henvise til den for uddybning, for vi kommer altid til at bryde en trådstarters tråd med "de veje, en FP kan tage".

Igen undskyld, Smedesvend, nu bryder jeg ikke din tråd mere :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 23:03   #37
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smedesvend Se meddelelser
Hej herinde
Er det normalt at de som afgør om man kan få pension fuldstændig underkender alle de ting som står i rapport fra både læger lægekonsulent og arbejdsprøvningen ?

Så kom afgørelsen her i går med posten og der stod AFSLAG på førtidspension

Begrundelsen er det vuderes at fleksjobmulighederne forsat ikke er udtømte ? Ligeledes vuderes jeg ikke at være fuldt helbredsmæssigt afklaret da jeg stadig er i smertebehandling.

Kommunes lægekonsulent skriver at smertebehandling kun vil kunne bedre livskvaliteten og intet andet så jeg kan slet ikke fatte de skriver sådan, er jeg naiv eller er det bare sådan man gør ?
Det er desværre bare sådan, man gør i mange kommuner, så længe man kan skubbe en småkage med næsen!
Du er ikke naiv, men du udviser almindelig anstændighed over for syge borgeres situation.

Hvordan går det, Smedesvend, noget nyt?

Sidst redigeret af Carmen; 14-06-2012 kl. 23:08.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 11:57   #38
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
Hilser herinde
Det eneste jeg har opnået er at da jeg skrev en mail, nok med lidt for kraftigt ordvalg, til den sagsbehandler som har skrevet under på afgørelsen, er at få en kvitering på de har modtaget min anke, og at de vil behandle den i juli eller august måned, men kan se webmaster skriver de har 4 uger så det vil jeg da holde dem fast på.
Det med smertebehandling og afgørelsen overlapper hinanden lidt, jeg var færdigbehandlet den 21 maj og afgørelsen kom her den 8 Juni, men jeg havde ingen ide om det var vigtigt da kommunens lægekonsulenten netop skrev at smertebehandling kun ville bedre min livskvalitet, og i øvrigt er der ingen der har spurgt om hvornår det var planlagt afsluttet så i princippet kunne det have været stoppet for længst, især da forløbet blev forlænget da de ikke kunne opnå nogen form for smerte dækning.
Hvis webmaster læser det her ? Det med de 4 uger, er det en lov og så sikker som amen i kirken ?
God sommer



papirer og undersøgelser
Med hensyn til papirer og undersøgelser i min sag ja så ligger der tonsvis af ting fra læger, hospitaler. privatklinikker osv. da jeg har sloges med smerter de sidste 10 år eller mere og psykiater/psykologer har kommunen sendt mig til og jeg har fået lov til at læse alle de ting de har skrevet og jeg må indrømme at de alle er faldet ud til min fordel, hvis man kan sige sådan.
og lægen i samfundsmedicin direkte frarådede at forsætte arbejdsprøvningen da det kunne forværre min tilstand.
Det hele har taget ca. 13 måneder men der ligger som sagt masser af journaler og billeder fra diverse hospitaler og klinikker fra de sidste 10 år, så alt i alt mener jeg sagen er belyst til mindste detalje.
I øvrigt har privathospitalet Valdemar tilknyttet en socialarbejder og hun så også min sag som klar og hun mente den var der ingen problemer med at få tilkendt fp. men ak.
x Smeden
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 19:13   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps jeg er helt sikker på at de har 4 uger til at genoverveje den afgørelse og der skal de enten komme med en ny afgørelse eller sende din klage videre til statsforvaltningen

Citat:
Sådan behandler kommunen/jobcentret din klage

Når du har klaget, skal kommunen eller jobcentret genvurdere afgørelsen. Hvis kommunen eller jobcentret giver dig fuldt ud medhold, skal de sende dig en ny afgørelse inden 4 uger. Hvis kommunen eller jobcentret ikke ændrer afgørelsen, skal de give dig besked om det og sende klagen videre til Beskæftigelsesankenævnet inden 4 uger. Hvis kommunen eller jobcentret ikke kan overholde 4 ugers fristen, skal du have besked om det. Du skal i så fald også have at vide, hvornår kommunen eller jobcentret regner med at kunne sende klagen videre til Beskæftigelsesankenævnet.

Hvis kommunen eller jobcentret kun kan give dig delvist medhold, skal de sende dig besked om det. Du skal så inden 4 uger svare kommunen eller jobcentret, hvis du stadig vil klage. Hvis du vil det, skal kommunen eller jobcentret sende klagen til Beskæftigelsesankenævnet inden 14 dage.

Kommunen eller jobcentret sender også Beskæftigelsesankenævnet de akter, der er brugt ved afgørelsen af sagen. Det kan for eksempel være din ansøgning, økonomiske oplysninger, lægeerklæringer, journalark mv.

Du kan kontakte din kommune eller jobcentret for at høre, hvordan det går med en klage, du har indgivet.
Læs her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5852
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 12:02   #40
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
Hej igen herinde, rigtig god sommervejr i øvrigt.
Ja så fik jeg afslag på min anke over fp. Men det rejser jo så et spørgsmål og det er hvordan kan man skrive man fastholder afgørelsen når netop afgørelsen er truffet på et forkert grundlag ? jeg gjorde dem venligt men bestemt opmærksom på at min smertebehandling er afsluttet og det blev den i maj måned, gengiver lige mine afslag og håber på nogle gode råd, jeg mener selv at når afgørelsen er truffet på forkert grundlag så duer den jo ikke, i øvrigt er det ikke nævnt med et ord at jeg har oplyst dem om at min smertebehandling skam er afsluttet.

Afslag på førtidspension

Der meddeles herved at pensionsudvalget på kommunalbestyrelsens vegne den 4 juni 2012 har givet dem afslag på ansøgning om førtidspension i henhold til lov om social pension § 20 stk.2.

Ansøgningen har været behandlet i henhold til §16 i lov om social pension.

Begrundelsen for beslutningen er, at det vurderes, at fleksjobmulighederne forsat ikke er udtømte. Ligeledes vurderes de ikke at være fuldt helbredsmæssigt afklaret, idet de forsat er i smertebehandling.Der kan inden for 4 uger fra modtagelsen, klages/ankes over afgørelsen.
Anken skal indgives til bla bla bla
Såfremt der ikke findes grundlag for at ændre afgørelsen, fremsendes sagen til beskæftigelsesankenævnet.

Med venlig hilsen
Fru sagsbehandler
__________________________________________________ ___________________

Afslag på anke.

Det skal hermed meddeles at klage over afslag på førtidspension er genbehandlet af pensionsnævnet.
Pensionsnævnet har fastholdt afgørelsen, hvorfor sagen nu bliver fremsendt til Beskæftigelseankenævnet.

Med venlig hilsen
Fru Socialrådgiver


Jeg synes det en gang sludder at når de nævner 2 punkter i afslag, og at jeg så uden al tvivl kan slette det ene punkt slet ikke tager det i betragtning.
Nogen som mener sagen skal gå helt om ? eller skal jeg blot læne mig tilbage og afvente ban s afgørelse ?

Smeden, og god sommer

Kommer lige igen, har man ikke et krav på at få uddybet et afslag ? tænker på at de i mit skriver at fleksjobmulighederne ikke er udtømte ? så er det jo at er sindsyg nysgerrig for at få at vide hvad det kunne være,
Har i modsætning til mange herinde kun gode erfaringer med speciallæger, lægekonsulenter, psykiatri manden, og arbejdsprøvnings teamet som vuderede min arbejdsevne til under ½ time om dagen. på den baggrund fatter jeg slet ikke afslaget så øv. men kan de underkende deres eget arbejdsprøvnings team ?

Sidst redigeret af smedesvend; 10-07-2012 kl. 12:20.
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension