K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2012, 20:00   #31
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Ja, som jeg skriver, så er jeg der ca 1 time om ugen på plejehjemmet - og jeg arbejder så ikke, jeg sludre kun med beborene om løst og fast.
Som jeg skrev, så må jeg ikke arbejde frivilligt i ordets bogstavelige forstand på plejehjemmet, da jeg ikke er forsikret, men jeg er velkommen til at komme og sludre, hvilket jeg så også gør....

I genbrugsforretningen var jeg i to timer sammenhængende - jeg skulle kun passe forretningen mens chefen (eller hvad hun nu var) ordnede nogle ærinder. Men jeg var der kun to gange, for jeg var stiv af skræk for der skulle komme kunder. Det skete så aldrig

Min sagsbehandler kan ikke hjælpe mig, det er derfor hun har foreslået frivilligt ''arbejde''...ellers har hun kun noget på et beskyttet værksted, og det siger hun ikke er noget for mig...
Hold da op ... regnede ikke med at jeg skulle pensle det jeg skrev ud i små enkeltstavelser for at du ikke skulle få det forkert i halsen...

Du burde kende mig pt.. hvis jeg mente noget andet end det jeg skrev, så havde jeg skrevet det .. jeg pakker ikke en eller anden finte ind..

Og hvis du læser det .. så skrev jeg frivillig.. nævnte ikke et ord med arbejde!!

Undskyld Sanne ...jeg forlader din tråd nu...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 21:15   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hold da op ... regnede ikke med at jeg skulle pensle det jeg skrev ud i små enkeltstavelser for at du ikke skulle få det forkert i halsen...

Du burde kende mig pt.. hvis jeg mente noget andet end det jeg skrev, så havde jeg skrevet det .. jeg pakker ikke en eller anden finte ind..

Og hvis du læser det .. så skrev jeg frivillig.. nævnte ikke et ord med arbejde!!

Undskyld Sanne ...jeg forlader din tråd nu...
Jamen du skriver jo at du er i tvivl om jeg har en arbejdsevne, fordi jeg har skrevet jeg var frivillig på et plejehjem, og tidligere i genbrugsbutikken.

Ville kun feje din tvivl af bordet ved at forklare, at jeg IKKE har en arbejdsevne på trods af jeg er frivillig.
- iøvrigt forstod jeg heller ikke helt pointen med at bringe netop min arbejdsevne på banen

Heldigvis tager jeg altid tingene og misforståelserne med et smil - vi er jo kun mennesker, så for min skyld behøver du såmænd ikke hoppe ud af tråden, jeg føler mig hverken ramt eller noget, og så det slet ikke som værende et negativt udspil fra din side....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 21:25   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
godt du klagede ninja..jeg ville også være blevet mopset,hvis jeg var blevet spurgt hvor tit jeg har sex med min mand
Ja, jeg synes det er på sin plads at behandle klienterne værdigt og spørgsmål om sex, mænd og intimitet, MÅ høre ind under privatlivets fred.
Tror også jeg blev særlig irriteret over det, fordi jeg jo allerede HAVDE penslet mit sexliv ud, ved at indrømme at jeg ikke havde et sexliv, og brugte donor til mine graviditeter - allerede FØR jeg blev gravid, fortalte jeg den daværende sagsbehandler, at jeg var ved at undersøge mine muligheder for kunstig befrugtning. Dette blev endda noteret i min sag.
Efterfølgende blev det noteret, at jeg VAR blevet gravid via kunstig befrugtning. Jeg har hele vejen igennem fortalt ALT hvad jeg gjorde og hvad der skete under vejs.

Så det er også kritisabelt, at sagsbehandlere ikke læser sagerne ordenligt INDEN de begynder på deres spørgsmål. Har de så læst sagen og fornemmer der mangler afklaring på nogle spørgsmål, jamen så ville jeg da også hellere end gerne bidrage med at svare.....
Her handlede det jo bare om, at hun ikke havde læst på lektien.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 21:50   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså Ninja, jeg syntes lige at vi have forståelsen af at din sag var gået "let" igennem!!?? Og så alligevel ikke..

Nogen af jer der så ved hvor lang tid lægekonsulenten så max må sidde med ens sag?? I 2009 havde han min sag over sommerferien, men nu hedder det fra midt marts og indtil videre, håber ski ikke at vi når sommerferien, for jeg vil ikke rykke mere, de tror bare jeg er for "dygtig" når jeg rykker.

Men godt at høre at ikke sager går lige glat.... Ninja, trods alt
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:26   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej enteneller... vil lige spørge hvad du mente med den sidste bemærkning.......godt alle sager ikke går lige glat igennem...hvad mente du med det,det var vel en skrivefejl..jo flere sager der ikke er problemmer med,jo bedre er det vel..eller
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 22:41   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Altså Ninja, jeg syntes lige at vi have forståelsen af at din sag var gået "let" igennem!!?? Og så alligevel ikke..

Nogen af jer der så ved hvor lang tid lægekonsulenten så max må sidde med ens sag?? I 2009 havde han min sag over sommerferien, men nu hedder det fra midt marts og indtil videre, håber ski ikke at vi når sommerferien, for jeg vil ikke rykke mere, de tror bare jeg er for "dygtig" når jeg rykker.

Men godt at høre at ikke sager går lige glat.... Ninja, trods alt
det undre også mig lidt, først meget nemt uden arbejdsprøvning og så lige 21 år i systemet først. Men hvem tæller

Lunasdatter har altid været fair på alle områder

lægekonsulenten har haft min sag fra 1 måned til 6 måneder
de 6 måneder kan man ikke regne med, da denne blev fyret undervejs

men du skal nok regne med cirka 1-3 måneder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 23:24   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men de 21 år i systemet var jo ikke pga førtidspensionssagen. Den blev jo først startet i December 2007, og tilkendt i Juni 2009 og tog 1,5 år fordi sagsbehandleren var langsom.

Som jeg har skrevet 100 gange, så har jeg været i mere end 35 arbejdsprvninger/aktiveringer/revalidering mm over de mange år jeg var i systemet.
Den sidste var fra 2001. Så selvom sagen begyndte i December 2007, så var det slut med arbejdsprøvninger. Heldigvis.

Det var kun fordi den sidste sagsbehandler fra Task force kom med alle de der dumme spørgsmål der allerede var noteret. Men det var da ikke noget særligt for sagen, det var kun noget særligt for mig. Og pensionen strøg da også lige igennem. Der var jo ikke noget at komme efter.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor det lige frem er GODT at høre, hvis sager ikke går glat

Jeg har sgu aldrig haft det nemt med mine sagsbehandlere, hvilket jeg har skrevet meget om herinde. Jeg er både blevet truet på mine børn og meget andet - iøvrigt også af hende fra Task force på Musvågevej - der også ville vide mere om mit sexliv.
Min sag blev gemt og speciallægeerklæringen ignoreret og meget andet. Så der kan jeg da glæde alle med, at jeg led under det, måske mere end andre.
Men derfor støg pensionen alligevel igennem.

Så sent som igår fortæller jeg endnu engang, den kamp sagsbehandleren fra Skelbækgade indledte - og historien er gentaget gennem de seneste 5 år herinde.
Og havde sagsbehandleren fra Skelbækgade bare lavet sit arbejde, så var pensionen gået igennem på max 3 mdr. Istedet for at forhale sagen og trække den ud, så den tog 1,5 år.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22846&page=2


Tilbage i April, skriver jeg også, at min sag tog 1,5 år, men ville have gået meget hurtigere, hvis ikke det var pga en dum sagsbehandler.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22659&page=2

Og hvis man vil følge min sag fra start, så søg på brugernavnet Helenekr.

Sidst redigeret af Ninja; 13-05-2012 kl. 23:42.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 23:41   #38
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fordi jeg og sikkert andre ikke kunne forstå man kunne få en pension på 1.5 år uden arbejdsprøvning.
men er jo helt logisk når du har været i systemet i 21 år og været en masse i gennem

jeg har arbejdet i en del år, før jeg kom i systemet og har været det i 4 år
den dag jeg får pension tæller jeg fra det tidspunkt jeg kom ind en i systemet
og ikke hvornår der bliver snakket om indstilling af pension, for er på tale efter en arbejdsprøvning

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-05-2012 kl. 23:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 00:07   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sad og kiggede lidt på mine gamle tråde - sjovt at læse hvordan jeg tog det hele tilbage i 2008. Prøv lige at læse det - der står alt det med hende sagsbehandleren fra Musvågevej....

Jeg har oprettet mange tråde gennem tiden ser jeg nu - sad også lige og læste om den gang jeg spurgte alle herinde hvad kontraindiceret betyder - det er mange år siden efterhånden. Tiden render bare derud af.

Sjovt at sidde lidt og læse alle sine gamle indlæg - jeg fik et helt sug i maven, og røg fluks tilbage til den gang alt var kaos.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7929
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 07:18   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ninja, du har været i systemet i 21 år, p.g.a. de psykiske problemer du har, men du skriver, at pensionssagen kun varede 1,5 år.

Nu går jeg jo ud fra, at du var i systemet p.g.a. de psykiske problemer du har, og det, at kommunen ikke indledte en reel pensionssag længe før bunder, som jeg husker det, udelukkende i smøl og kassetænkning.

Nøjagtigt som i min egen sag.

Jeg sygemeldte mig p.g.a. rygproblemer og fik 15 år senere tilkendt fp p.g.a. nedsat arbejdseevne (som der jo skal stå i papirerne), og grunden til min nedsatte arb.evne er mine rygproblemer.
Derfor mener jeg, at min sag tog 15 år.

Jeg forstår godt hvad du mener, når du skriver, at din (pensions)sag kun tog 1,5 år, men jeg tror, at mange misforstår det, og opfatter det som, at hele din sag kun tog 1,5 år.

Som jeg ser det, så har både du og jeg selv taget sagen i egen hånd, så at sige, efter at have lært K10 at kende, og dermed får sat gang i vores sager i kommunen.

Jeg mener det mår være mere reelt at sige, at din sag (med mislykkede arb.prøvninger, aktiveringer m.m.) tog 21 år.
Måske tager jeg fejl, men jeg fornemmer, at div. lægepapirer var indhentet inden selve pensionssagen startede, og disse er jo også en del af en pensionssag. Nok især de papirer hvoraf det fremgår, at afprøvning var kontraindiceret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension