K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2012, 17:26   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 16
østerbro er rigtig godt på vej
det skal anmeldes

Citat:
Oprindeligt indsendt af jonas Se meddelelser
J


.....Det er dette pensionsteamet kalder , at begrænse tilgangen til de livsvarige ydeler
Der er INGEN der bliver indstillet til førtidspension før sagen har været trukket så langt ud som den overhovedet kan blive, og det er det, der er forkert.

Vissitationsteamet leder efter hvert eneste lille hul de kan finde for at give en undskyldning for ikke at godkende en ansøgning. Her er det fløjtende ligegyldigt om der står 500 andre ting og vejer tungere.

Det står i loven- arbejdsevnemetoden , at de skal
Problemet her er, at det er jobcentrets ansvar at få afklaret en person på den korteste tid muligt!

Københavns kommune har vedtaget en whisleblower ordning den starter her i 2012
Jeg kender en person, som jeg desværre ikke kan nævne ved navn - en vens ven. Han arbejder på Københavns Rådhus i et bestemt udvalg. Jeg mødtes med ham, og han har i hemmelighed kigget min sag igennem, og selvom han ikke kan stille noget op personligt, så fortalte han mig hvordan beslutningerne bliver træffet, hvilken retningslinier der bliver givet fra højeste plan, og om hvordan at bevillingen af førtidspension IKKE har det fjerneste at gøre med om du søger selv, om de indstiller dig, men udelukkende om hvorvidt de interne regler overholdes. Og her er IKKE tale om loven, men de "interne regler på rådhuset!"

Dvs. det er udelukkende hvis du er X antal % syg indenfor en bestemt gruppe sygdomme, og hvis du samtidig er over X år gammel, at du får pension hurtigt.

I ALLE andre sager hvor de aftalte betingelser ikke er opfyldt, skal sagen syltes. Syltningen af sagen foregår på forskellig vis afhængig hvilke type person de har med at gøre, og her er der ansat jurister på jobcentrene til at bøje loven så langt som det overhovedet kan gøres.
det vil hjælpe alle meget, hvis h*n kom frem med dette, fx benyttede ovennævnte, eller socialrådgiverens whisleblower mulighed
Meeen.. det sker KUN i de sager hvor klienterne tager en advokat på!


I de sager hvor der ikke er antydning af advokatbistand, der bliver loven direkte brudt!
ja der skal §§ på bordet
Og så kan jeg heller ikke forstå hvorfor ******* der ikke er flere der tager ind til Københavns Retshjælp og får oprettet en sag!? Det koster ikke noget!

Jo flere sager jobcentrene bliver stævnet på desto bedre!

At jeg har en personlig advokat på min sag skyldes en personlig beslutning, men hvis man ikke har råd til det, så tag ind til Københavns Retshjælp, også selvom man ikke bor i København. Få dem til at hjælpe med sagen.. men ikke kun det.. få dem til at politianmelde din sagsbehandler den første gang loven overtrædes!

Her fik jeg fingrene (de blev sendt til mig ved en fejl) i nogle interne dokumenter fra Musvågevej, hvor man kan se hvordan flere sagsbehandlere skriver sammen omkring min sag.

Jeg bliver fremstillet værende en "bestemt type" med en "bestemt taktik", og der bliver skrevet meget frem og tilbage om hvordan de skal "kringle" mig.

I kan godt GLEMME alt det ovenstående fis (ja, undskyld udtrykket), men det er KUN og udelukkende KUN igennem en total boykot at der kommer nye boller på suppen - og det vel og mærke hvis vi rent faktisk er nok mennesker til at det har en effekt.

Jeg skal til at skifte advokat og skal have stævnet kommunen nu. I samme åndedrag bliver mindst 4 forskellige sagsbehandlere samt teamchefen fra Musvågevej meldt til politiet for overtrædelse af forvaltningsloven.


Men pensionen.. den har jeg opgivet.. jeg vil ikke lægge krop til mere **** fra dem. Det har gjort mig MEGET mere syg end jeg var da jeg begyndte!

§§§§§§
De fleste klageinstanser i lande som Danmark eksisterer UDELUKKENDE for at give folk en falsk følelse af "afløb" og "håb". En sjælden gang imellem bliver en hvileløs sjæl givet medhold, og på den måde opretholdes håbet.. se det kan godt lade sig gøre!

.................................................. ............

Nej.. det holder ikke længere! Vi SKAL sige STOP!!!
nej vi skal også vende folk i døren og klæde dem bedre på samt forhindre den nedbrydning af krop og sind sagsbehandling giver-
det er bare ikke altid og hele tiden det er de samme som kan gå forrest derfor K10 ser tv - konvoj der giver visse ideer

Sidst redigeret af østerbro; 05-02-2012 kl. 17:45. Årsag: årstal
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 18:27   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Østerbro.

Hvad menes der med det?

Københavns kommune har vedtaget en whisleblower ordning den starter her i 2012
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 16:18   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
I den her tråd mener jeg faktisk slet ikke der er kommet noget konkret frem om trådstarters situation, udover at vedkommende føler sig uretfærdigt behandlet... hmmm...

Det gør næsten alle som befinder sig herinde (Konkret tror jeg kun jeg kan undtage Andersine og mig selv(sagde hunden) fra den antagelse), men hvorom alt er så gør de fleste herinde noget ved det. Enten ved at bruge deres viden til at hjælpe andre, eller ved at modtage den viden konstruktivt...

Min erfaring er (udfra de sager jeg har nu) at MEGET kan løses ved at forsøge en dialog med kommunen og nogle gange kræver det at borgeren (min kunde) klapper i, og lader en anden (mig) føre ordet. Det kan være ekstremt svært at overskue egen situation, hvis følelserne koger. man stirrer sig blind (kan ikke se skoven for bare træer) på de eventuelle fejl der er begået i en sag, eller man tror der er begået.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil ikke længere lovpligtig? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-04-2013 20:48
Du er ikke længere syg! (Heldige mig O.o) Chilli Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-10-2011 20:02
Pensionister kan ikke længere få julehjælp buster Politik og Samfund 1 30-11-2010 10:21
Jeg vil IKKE længere finde mig i Maj-Britt Dit og Dat 27 04-11-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension