K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 15:45   #31
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Jeg har også læst links igennem vedr. modicforandringer, men som PiaL må jeg også sige der ikke er noget konkret jeg ikke har hørt før.

Til Peter: tak for links, kendte godt bekendtgørelsen

Hilsen Mario
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 17:19   #32
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
[B]DET KAN BETALE SIG AT KLAGE

Lige en lille historie fra det virkelige liv:

Som tidligere beskreven var jeg meget træt af min SB, da hun ikke overholdt aftaler, aflyste hver eneste gang og talte usandt om at hun havde bestilt en statusrapport fra sygehuset. Da hun så igen i onsdags aflyste planlagte møde mandag d. 10 januar blev jeg gal og sendte en klage til hendes overordnede, chefen for Jobcentret, hvor jeg beskrev hændelsesforløbet. Jeg sendte en mail onsdag aften hvor jeg bad om at få en ny sagsbehandler og allerede torsdag morgen kl.9 svarede han at han ville foreligge klagen for SB.

Senere torsdag chekkede jeg min sig hos Arbejdsskadestyrelsen og da fik jeg et chok. Arbejdsskadestyrelsen havde bedt om alle akter i min sag samt en resourceprofil på mig, da min sag er ved at blive færdigbehandlet således der kan komme en afgørelse i arbejdsskadesagen. SB havde sendt alle akter samt en resourceprofil som jeg aldrig har set, underskrevet eller andet.

Da røg jeg op i det røde felt, og i går aftes sendte jeg en ny mail til SB`s chef og i formiddags kl. 11 modtog jeg en mail hvor kommunen beklagede den dårlige sagsbehandling, de kontakter Arbejdsskadestyrelsen og beder om at få resourceprofilen tilbage. Samtidig skriver kommunen at SB har fået en påtale at sådan behandler man ikke deres klienter samt at jeg får en ny og erfaren sagsbehandler.

Kl. 11.15 bliver jeg ringet op af ny SB, rigtig sød og rar dame og vi aftaler møde i næste uge, hvor resourceprofilen skal laves og sendes retur. Hun beklager også den behandling jeg har fået.

Stor ros til kommunen for håntering af klage samt afklaring indenfor 24 timer.

Dette beviser trods alt at hvis man har argumenterne i orden og der er hold i klagen, kan det altså godt lade sig gøre at få "noget" igennem.

Det er med vilje jeg ikke skriver hvilken kommune det drejer sig om da jeg syntes det er sagen uvedkommende.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 17:35   #33
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvor var det godt, du lige skrev en klage til selve jobchefen. Det er nemlig en del af hans job at sørge for, at medarbejderne i jobcentret arbejder ordentligt.

Det lyder også mærkeligt, at arbejdsskadestyrelsen skal have din ressourceprofil. Og så endda uden dit samtykke. Sagsbehandleren kan da ikke bare sende noget videre uden samtykke fra borger....

Nu håber jeg, du får en god behandling af sagen. Det fornemmer jeg, nu hvor du også synes den nye lød sød og rar.

Godt gået!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 19:17   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.885
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Modic-forandringer type 1 og 2

Kære Mario.

Først vil jeg komplimentere dig for din måde at takle din sag på, fra begyndelsen. Mange ville spare tid og kræfter, hvis de fulgte dit eksempel og fulgte vi "gamles" begynderråd. Nok om det. Din sag er i gode hænder.

Jeg har nu talt med kompetente behandlere vedrørende fysisk træning ved Modic-forandringer type 1 og 2.
Hos ØfeldtCenterne, hvor jeg nu har modtaget gen- og vedligeholdstræning gennem 5- 6 år findes der ikke belæg eller dokumentation for at patienter med Modic-forandringer ikke, hverken kan eller må, modtage fysisk træning.
Adskillige patienter med Modic-forandringer er tilknyttet nævnte sted.

Men udsagnet om at man ikke skal træne, når det gør ondt, er jo korrekt. Men så skal man have samme fællesnævner og tale om det samme. "Onde", "gode" eller neurogene smerter. Men at tro, man kan gennemgå et genoptræningsforløb, uden smerter er utopi.

At tro en patient med Modic-forandringer og 1 eller flere opererede discusprolapser alene ikke skal/må modtage fysisk træning, pga Modic-forandringer, er forkert.
Så jeg holder fast på mit første råd til dig om, at være lidt nysgerrig og besøge Ringe. Om ikke for andet så en god samtale og råd.

Hvis jeg, og de fleste af mine medpatienter, alene havde lyttet til fagkundskaben, var vi gået glip af store forbedringer og livet.

Skulle du ende på en Smerteklinik på et tidspunkt håber jeg det bliver med anæstesilæge, som er åbne i sindet og ikke fastlåste i deres forslag til smertedækning.

Held og lykke med det hele. Håber du vil berette videre om selve sagsforløbet som eksempel på hvordan en social sag skal køres.

Hilsen Peter

PS. min personlige mening om forløbet med Modic-forandringer er at projektet vil løbe ud i sandet, da regeringen, sammen med lægefagkundskaben, er i gang med at få reduceret patienter med lave lumbal smerter. Man vil undgå ca. bla. 1/3 discus-prolaps operationer på sigt.
Skulle jeg tage fejl og få opsnappet nyt om Modic-forandringer vil jeg i sagens natur vende tilbage.

Sidst redigeret af phhmw; 07-01-2011 kl. 19:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 19:22   #35
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Godt gået!

Flot indsats Mario - det er godt gået!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 20:11   #36
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Hej Peter.

Jeg er helt enig i det du skriver omkring modic forandringer, og jeg har heller ikke fået at vide jeg ikke må træne. Jeg går hos genoptræning hos Fys. Men man kan ikke se bort fra
at nogle får store smerter af visse træningsøvelser som kan genere områderne med modic forandringer. Dette kan jeg tale med om.

Med hensyn til Ringe, vil jeg også tage kontakt med dem, men jeg er altså nød til at have afklaret forsikrings spørgsmålet først da jeg ikke syntes jeg har råd lige nu efter 15 mdr. på sygedagpenge, opsparingen er brugt, desværre.

Vedr. smerteklinik er jeg skrevet op men jeg starter først til juni. Kunne godt komme til noget før såfremt jeg valgte et andet sygehus, men da jeg ikke så godt kan tåle at køre langt, og da jeg muligvis skal opereres igen til februar, så har jeg valgt at vente.

Har idag også rykket forsikringen i en meget bestemt tone, så nu må vi se hvad der sker.

Og igen må jeg råde andre der bliver udsat for ukorrekt behandling om at klage i en bestemt men venlig tone. Og naturligvis skal der være noget at klage over, tror ikke det er nok at man ikke kan "lide" SB, det skal være hvis der er begået procedure fejl. Alle skal være klar over at gør man ikke noget selv sker der ikke noget, ingen andre gør det for dig.

Jeg ved godt det kan være meget svært at få kræfter til det, men gør det fra start af inden det løber af sporet.

Stor tak til dig Peter som gav nogle gode råd til mig fra start, bl.a. læs lovgivningen så man er klædt på hvis der begås fejl. Kan man ikke klare det selv så få hjælp, det gælder resten af ens liv.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 21:10   #37
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.885
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lige en foreløbig slutbemærkning..

Kære Mario.

Velbekomme, det har været en ren fornøjelse at give mine erfaring videre.

Du nævner.: "Men man kan ikke se bort fra
at nogle får store smerter af visse træningsøvelser som kan genere områderne med modic forandringer. Dette kan jeg tale med om."

Dette er sandheden og et faktum........ men jeg påstår med 30 års erfaring i rygsmerter at så bliver øvelsen udført på en ukorrekt måde.

Smerter i fremtiden bliver ikke din værste fjende. Her findes også løsninger der kan leves med.

Nyd følgende dokumentation af en medpatient, der ikke accepterede sin dom, men var nysgerrig. Bemærk Knud`s egne bemærkninger til sin situation og glem diagnosen. Det kunne have været min film.

http://ofeldt.dk/index.php?id=87

Hilsen Peter

PS.: skulle din situation blive fastlås ifb med bil contra din evne til at færdes, findes her alle relevante oplysninger http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=stoktofte

Sidst redigeret af phhmw; 07-01-2011 kl. 21:31.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 10:33   #38
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
"Dette er sandheden og et faktum........ men jeg påstår med 30 års erfaring i rygsmerter at så bliver øvelsen udført på en ukorrekt måde."

Peter, pas nu på med at udtale dig SÅ kategorisk på andres vegne ik. Modic er en diagnose som giver særdeles forskellige og individuelle smerteniveauer. Ingen af os har sagt, at man ikke må træne med modic - man må træne det, MAN KAN uden at få voldsomme smerter. At du skulle være klogere på om jeg laver øvelser korrekt eller ej, end uddannede læger og fysioterapeuter bl.a. i Ringe, det tror jeg nu ikke. Og tror du virkelig at man kan få fp på modic hvis der overhovedet fandtes nogen som helst muligheder?

Du lyder jo næsten som en sb'er der ved bedre...
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 12:43   #39
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Hej PiaL.

Jeg er helt enig i dine betragtninger og jeg må også påpege at der altid vil være "solstråle" historier, desværre hører man sjældent om dem hvor behandling ikke hjælper.

Peter, jeg betvivler ikke at du har haft stor glæde af din behandling og at andre har hos den klinik du er tilknyttet. Nu er det sådan er jeg er tilknyttet Sygehus Lillebælt som er det tidligere Ringe( flyttet fornyligt) og den læge jeg er tilknyttet ved jeg har været med i forskningen om modic, så næste gang jeg skal mødes med ham vil jeg høre hans mening, også om forskningen bliver ført videre eller stopper p.g.a økonomi.

Jeg må indrømme uanset andres synspunkt, at jeg tror mere på en læge der er med i forskningen end en "alternativ" behandler.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 12:59   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Og tror du virkelig at man kan få fp på modic hvis der overhovedet fandtes nogen som helst muligheder?
Hvis muligheden er en eller anden form for alternativ behandling, så tror jeg ikke på, at den mulighed bliver brugt af "systemet".

Så i nogle tilfælde tror jeg godt, at man kan blive tilkendt fp selvom der er (alternative) behandlingsmuligheder.

De alternative behandlingsmuligheder bliver jo ikke undersøgt af kommunen, mange læger (sikkert også lægekonsulenter) har kun hovedrysten tilovers for alternativ behandling.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension