K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2012, 20:50   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror du skal forsøge, som Hans skriver, at tage kontakt til lægeforeningen, for det er jo ganske uholdbart at have en læge der modarbejder din sag, ved simpelthen bare at lade som ingen ting.....
- du kan måske også kontakte lægen og spørge hvorfor han/hun ignorerer dig/sagsbehandler mf......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 07:32   #12
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror du skal forsøge, som Hans skriver, at tage kontakt til lægeforeningen, for det er jo ganske uholdbart at have en læge der modarbejder din sag, ved simpelthen bare at lade som ingen ting.....
- du kan måske også kontakte lægen og spørge hvorfor han/hun ignorerer dig/sagsbehandler mf......

Sagen er lidt at lægen ignorerer mine henvendelser Så det er lidt svært at spørge ind til. Fik en forklaring om den manglende statusattest igennem et halvt år at det skyldtes travlhed mv. Men kan ikke få en forklaring på hvorfor der nu ikke foreligger papirer til min a-kasse som aftalt? Meget mærkeligt handling fra en ellers god læge
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 10:19   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du ikke kan få svar pr mail eller telefon, så bestil en konsultationstid i praksisen og spørg der om tidshorisonten..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 13:33   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg tænkte lige som Stampe - du kan da bare bestille en tid hos lægen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 14:43   #15
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Det gik

os fint her sidst der skulle hentes lægelig oplysninger så har heller aldrig været udsat for det.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 15:16   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Sagen er lidt at lægen ignorerer mine henvendelser Så det er lidt svært at spørge ind til. Fik en forklaring om den manglende statusattest igennem et halvt år at det skyldtes travlhed mv. Men kan ikke få en forklaring på hvorfor der nu ikke foreligger papirer til min a-kasse som aftalt? Meget mærkeligt handling fra en ellers god læge
Det er lige en tur til patientombuddet....

Det er en læges pligt at samarbejde med kommunen og besvare deres statusattester....

For i kommunen findes der noget som hedder lægeligt samarbejde mellem kommune og læger (det sociale lægesamarbejde). Så de har altså pligt. Der er ikke noget som hedder "det gider vi ikke". Og et halvt år er meget dårligt, alt for lang tid.... Man kunne måske bestille en tid hos lægen og nævne det for sekretæren i telefonen, at det handler om "udfyldelse af statusattest". Hvor du der kan sammen med lægen få skrevet den, så bør han have tid der i de minutter, du er der...

Men du kan bede om aktindsigt og får kopi af journalen og se, om der er noget, du kan bruge der til kommunen og til a-kassen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 15:24   #17
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er lige en tur til patientombuddet....

Det er en læges pligt at samarbejde med kommunen og besvare deres statusattester....

For i kommunen findes der noget som hedder lægeligt samarbejde mellem kommune og læger (det sociale lægesamarbejde). Så de har altså pligt. Der er ikke noget som hedder "det gider vi ikke". Og et halvt år er meget dårligt, alt for lang tid.... Man kunne måske bestille en tid hos lægen og nævne det for sekretæren i telefonen, at det handler om "udfyldelse af statusattest". Hvor du der kan sammen med lægen få skrevet den, så bør han have tid der i de minutter, du er der...

Men du kan bede om aktindsigt og får kopi af journalen og se, om der er noget, du kan bruge der til kommunen og til a-kassen.
Hvis bare der var en sekretær og jeg ikke skulle tage personligt kontakt til lægen havde det bestemt været en mulighed:rolleyes Har lagt beskeder der sker bare ikke det store...never ending
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 08:24   #18
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Jeg erklærer mig enig med Hans - og det sker oftere end man umiddelbart tror, at der skal rykkes og rykkes og rykkes for at få den ønskede statuserklæring.
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 14:52   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Pligtforsømmelse af offentlig ansat.

LINGLING: enig med Curls - der er klar pligtforsømmelse!
Manden passe simpelthen ikke sit arbejde.

Trop op i egen person, tag evt. en anden med som moralsk støtte, og kræv så, at papiret laves men du er tilstede.

Min læge og jeg har sammen skrevet ting i løbet af en konsultation - det kan tiden da også bruges til - det er jo lægeligt arbejde.

Kender også til andre med samme oplevelser.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 15:34   #20
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Smile

Ja det er pligtforsømmelse. ...Eller regulært omsorgsvigt. Det må da være et koncept en speciallæge i psykiatri burde kunne forholde sig til.

Da jeg ikke er i behandling længere og det ikke er kommunen men nu min a-kasse der skal have papirerne ved jeg ikke lige om jeg bare sådan kan troppe op.

Havde overvejet at skrive et anbefalet brev, men hvis vedkommende kan ignorere sagsbehandlere samt mine kontakt forsøg ( 6 måneder i sygedagpenge systemet) og halvanden måned hvor jeg håber at overgå til a-kassen gør et anbefalet brev næppe indtryk?

Er ked af at høre at der er andre der har været udsat for det samme kombineret med at det er godt ikke at føle at jeg er den eneste det her er sket for.

Tak for jeres gode svar og flere kreative råd modtages gerne med kyshånd
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende partshøring Nucca Spørgsmål ang fleksjob 4 26-03-2012 12:42
manglende grundlag meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-02-2012 14:29
manglende arbejdsprøvning Garfield Spørgsmål ang fleksjob 8 14-01-2011 18:11
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension