K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2010, 13:05   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnetteH Se meddelelser
Sidder endeligt og bliver lidt rystet og samtidigt enormt glad for min pension, for den har jeg bestemt fået på total ærlig vis. Jeg har aldrig sagt at jeg var dårligere end jeg realt var.

Jeg bor alene og kunne ikke drømme om ikke at oplyse kommunen hvis jeg engang skulle være i den heldige situration og flytte sammen med en mand igen.

Forsikringssvindel er grunden til alt for dyre præmier hver år, så hvad får vi ud af at svindle os til et par ekstra DVD'er, intet.

Sort / Hvidt arbejde, ja prisen og kvaliteten hænger derværre også her sammen. Man får hvad man betaler for, og de dygtigt, de tager fuldpris også for det de kalder "sort" arbejde. Sort arbejde er for dem der er lige glad med om det bliver lavet i morgen eller om 14 dage, for dem som tør tage chancen og fraskrive sig mulighed for at klage om dårligt udført arbejde og hvad med tømmerens arbejdsskade forsikring, hvis der skulle ske en ulykke ?

At man en gang har købt billige sodavand i kioskes uden at vide de ikke var lovligt, ja det kan vi alle komme ud for, men hvis man ved det er ulovlige vare man køber hver gang man handler, kan man jo selv straffes, tænk over det.

At hjælpe naboen med at ligge fliser er en vennetjenste og de er da heldigvis tilladte, bare der ikke er penge imellem. Her er jeg da med, mange små opgaver kan klares med en god nabo, og altid hyggeligt at give en god middag hjemme i stuen som betaling.

Ville ikke umiddelbart selv anmelde nogen, men forstår godt dem som gør, for dem der snyder er med til at fordyre alting og er med til at f.eks. sagsbehandler ikke altid helt tror på om vi nu også er så syge som vi siger vi er.....

Forsat god påske til jer alle.

AnnetteH
Håber da du kan læse det er TÆNKTE situationer, ikke?
Og at jeg generelt bare sætter spørgsmålstegn til de grænser der skiller lovligt og ulovligt og den fine balancegang der ligger i det...
Blev bare lidt bekymret da du skrev, ,,at du blev rystet og samtidig glad for din pension'' og troede et øjeblik at du havde misforstået konceptet ''hvad hvis man'' gik ud på...

Tror alle her har fået deres pensioner helt legalt, da det også ville være helt umuligt at snyde, da ens læger jo er de bærende elementer og alt skal kunne dokumenteres.

Men vi har faktisk før diskuteret en lille pussighed, nemlig dén, at det feks kan give bagslag bare dét at være pæn!
Flot hår, make-up der sidder og smart tøj, kan direkte føre til mistanke hos kommunen, lidt som, man kan ikke være pæn og syg samtidig!!
Og snyder man så, hvis man dropper make-up'en og hopper i slumretøjet hvis man skal møde op på kommunen?

(For ikke at blive dadlet pga misforståelser, så har jeg ikke haft personligt fremmøde på kommunen i 10 år)

Ok, der har været en enkelt gang på de 10 år. MED make-up.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Angiv din nabo... phhmw Politik og Samfund 294 27-04-2022 22:27
Os under 40 kan også være syge FB gruppe; meld jer ind Tzari Politik og Samfund 0 08-07-2012 00:23
Åbent brev - appel til politikerne på Christiansborg! logikeren Politik og Samfund 13 18-09-2010 01:32
Meld dig som indsamler Helle Smith Dit og Dat 17 12-11-2009 14:24
Kvinder! Meld jer ud.. Metro Det er da strengt ! 0 16-06-2007 06:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension