K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2010, 12:45   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Henri Se meddelelser
Jeg har nævnt §28 for min sagsbehandler. Hun siger, at jeg efter denne forlængelse vil komme på kontanthjælp såfremt jeg ikke er blevet rask, eller min situation er stationær. Jeg nævnte det for hende ifm. at jeg jo meget sent, via telefonen fik besked om, at de ville forlænge min sdp. i 26 uger. Da jeg nævnte paragraffen for hende, sagde hun, at hun da også bare kunne være firkantet, og sende min klage til partshøring, og så ville der jo bare gå det længere, inden jeg kunne få penge ! Så det var hvad jeg fik ud af at nævne §28.

Jeg syntes at det er under alt kritik at en sagsbehandler kan finde på at udtrykke sig på den måde det svare til hold din kæft og lad være med at påpege mine manglede evner eller jeg er firkantet og gør livet svære for dig end det allerede er ...

Men når det er sagt så ændre det ikke ved at du stadig har retten på din side og der er ting der skal være opfyldt INDEN de kan lukke for sygedagpenge deriblandt

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension


Så indtil nu hvor dine sygedagpenge er reddet for et stykke tid syntes jeg at du skal bruge din rest overskud på at få ud-redet dit helbred , sådan at i kan finde ud af om det er stationært eller ej ...

Også lige en ting til , du har helt klart en sagsbehandler som man IKKE taler i telefon med alt skal foregå på skrift med en type som hende , det er jo helt åbenlyst og du gør dig selv en stor tjeneste ved at huske det, skulle det glippe på et tidspunkt så skriver du simpelthen refaret af samtalen og beder om at få det be eller afkræftet samt få skrivelsen lagt ind i din mappe , det skal ikke senere være sådan at hun (sagsbehandler) har brugt ulovlige kneb ulovlige afgørelser gjort alt i strid med god sagsbehandler skik og uden at følge loven som meningen er og så skal slippe godt afsted med det og tro mig fornemmer hun først at du følger loven kender loven og forlanger at alt skal dokumenteres så begynder hun at behandle dig og din sag derefter ...

Så det er altså noget du skal tage alvorligt og gøre det kan være en kæmpe hjælp for dig i dit forløb , der er en grund til at mange sagsbehandlere ikke vil skrive til deres borgere men tage den i telefonen det er så dejligt ansavarsfrit
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension