K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2009, 16:01   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
En racist vil vel altid stemme for den skrappeste indvandrerpolitik, så nej, det er ikke underligt. Men det er jo ikke ensbetydende med, at man er racist hvis man stemmer DF.



Faktisk kan jeg nærmest betegnes som lidt bleg, men jeg har faktisk altid stemt borgerligt. Sidst stemte jeg DF, men da jeg så pressemødet hvor S og SF fremsatte deres forslag, så spekulerede jeg på, om ikke det var tiden at give S en chance. Det lå jeg og tænkte en del på inden jeg faldt i søvn, men så vågnede jeg op til nyheden om, at de unge socialdemokrater havde lavet en plakat, hvor de fremstillede Odenses borgmester Jan Boye (K) som Hitler. Så indtil videre bliver min næste stemme blå.

PS:...og MTVRV1 har ret i, at vi ikke skal være personlige, så undskyld hvis jeg har angrebet din person. Det har ikke været meningen.
Det er ok... jeg tager det ikke så tungt selv om det kan lyde sådan

Jeg er da helt enig i, at man ikke behøver være racist bare fordi man stemmer DF... jeg er enig med DF på nogle punkter... på andre er jeg dybt uenig... men jeg ser ikke mig selv som racist eller blødsøden af den grund.

Jeg skal ikke blande mig i hvad andre folk stemmer, men jeg kan ikke lade være med at grine lidt, når du skriver, at en enkelt plakat kan få dig til at forblive blå... jeg tænker; hvad med de unge konservative der luftede tanker om at fratage folk på overførselsindkomst stemmeretten? ... hvad med de neoliberalistiske sange, hvor man på det nærmeste likviderer kontanthjælpsmodtagere og Poul Nyrup?

Hvis man stiller de to ting op imod hinanden, vil jeg personligt mene, at KU'erne på ingen måde er morsomme (selv om de sikkert selv synes det) hvorimod SU'erne bare laver en omgang sort humor.

Jeg forstår ikke, at sådan en lille ting kan få nogen til at flakke på den måde, det virker ... erm... uforståeligt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....unge brushoveder vil lave en dum plakat, synes jeg da ikke det er grund til at stemme anderledes end man ellers ville have gjort.

Var det Venstres eller konservatives ungdom der ville fratage medborgere på overførselsindkomst stemmeretten?

Det er nu engang de unges opgave at være extreme i deres udtalelser og udfordre den ældre generation, og mene at de kan gøre det bedre.

Og det gør de tit ved at smide med brandvarme kartofler.

Det er ikke noget man behøver at tage seriøst, men funktionen er vigtig, da den er med til at holde de lidt ældre politikere til ilden (og alle os andre for den sags skyld).



Ragdoll
Og så skulle jeg have læst tråden til ende, inden jeg svarede kan jeg se hehe

Og så i øvrigt et spørgsmål mere i "Pia K. incident" kategorien:

Det er ikke længe siden vi hørte at Bent Bendtsen fik en bøde for at hans ven havde hentet hans jagtgevær for ham i egen bil... så er det jeg tænker; fik den ven egentligt en bøde for at køre med ulovligt våben? og fik han en fængselsstraf? ... det var da vidst også under nuværende strammere lovgivning.

Burde den ven ikke have været fængslet også ilgesom Haris? ... og burde Bendt Bendtsen ikke have delt celle med ham som medsammensvoren? (hvis vi lige ser bort fra hans immunitet)...

Jeg synes at den våbenlovgivning er en kende diffus, og at det vidst mere eller mindre minder lidt om det vi andre kender fra kommunen; sagen afhænger af hvilken sagsbehandler man får i sin sag (samt hvor meget magt man har).

Når selv en politiker fra DF siger at loven er forkert, og at den rammer de forkerte, så MÅ der da være noget galt?

Sidst redigeret af Stezu; 07-09-2009 kl. 17:07. Årsag: 3 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
 
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der i vores samfund? c.l.e.o. Politik og Samfund 9 17-05-2012 00:56
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
lovløst samfund pinballs Alt det andet 9 22-02-2009 16:12
Et samfund der kan tage sig af de svageste! lena Politik og Samfund 4 14-11-2008 11:53
Det forgiftede samfund Stella Politik og Samfund 1 25-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension