K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2009, 20:38   #1
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 17
MrBurns er ny på vejen
Hvem her får Boligsikring?

Hej alle,

Taget fra:
https://www.borger.dk/Emner/boligogf...ionister.aspx?

Hvem kan søge boligsikring efter reglerne for førtidspensionister?

Der ydes boligsikring efter særlige regler, hvis bare ét af husstandsmedlemmerne er:

* Førtidspensionist efter de regler, der trådte i kraft 1. januar 2003.
* Stærkt bevægelseshæmmet og ikke samtidig er folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne fra før 1. januar 2003.
* Modtager af døgnhjælp efter servicelovens § 96, og ikke samtidig er folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne fra før 1. januar 2003.



Jeg læste lige denne side og blev lidt skræmt...
Personligt er jeg ikke "stærkt bevægelseshæmmet". Jeg bor hos noget familie - og har gjort det, siden jeg fik min pension.
Jeg har aldrig søgt Boligsikring, da jeg vidste, jeg ikke ville kunne få den, da jeg bor hos familie.

Men jeg regnede da stærkt med, at jeg ville kunne få Boligsikring, når jeg var nødt til at flytte ud i min egen lejlighed en dag. Denne dag er nu kommet (nu til vinter).
Og nu sidder jeg her og er skide bange for, at jeg ikke kan få noget som helst Boligsikring.

Jeg er på den 'nye' FTP ordning.
Kunne ret godt tænke mig at vide, om folk her i forum'et får Boligsikring - og om I skulle være "Stærkt bevægelseshæmmet" for at få det.

Jeg troede faktisk, at alle FTP'ere ville kunne få udbetalt Boligsikring.

Læser jeg teksten forkert?
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem raskmelder hvem? LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 25-07-2012 06:44
Boligsikring Stueplanten Dit og Dat 1 16-02-2012 10:57
Boligsikring boowam Alt det andet 1 25-11-2011 12:49
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension