K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2009, 21:38   #21
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej Tutti.
Fedt at din ansøgning gik så hurtigt igennem.

Jeg var som sagt til samtale med sagsbehandleren i går. Har to sygdomme, som når jeg er ordentligt medicineret, ikke kan ses. Det fik sagsbehandleren til at komme med udtagelser om at der var mange andre som var dårligere end mig som ikke var berettet til ordningen. Et problem der nok er mange andre end mig som slås med, det med at se "normal" ud. Jeg ved da også at jeg har lidelsesfæller som bevist undlader at tage helt så meget medicin, for at synliggøre deres handicap. En metode jeg så har fravalgt. Men man føler næsten at afgørelsen er truffet på forhånd.

Kan ikke lige huske ordret hvordan det blev formuleret, men jeg fik i hvert fald indtryk af at jeg bare skulle tage mig sammen. Det var som at få en spand koldt vand i hovedet. Jeg har de sidste 4 år kæmpet mig tilbage i livet. Har måtte kæmpe hårdt i både det sociale system, hvor alt hvad der kan gå galt er gået galt. Men var det bare nok. Jeg bankede også banden mod en mur i sundhedsvæsnet, da jeg mødte nogle meget arrogante læger, der ikke lige kunne håndtere mine symptomer, og derfor kastede dem i diagnosebunken somatisering. De havde bare et problem. Jeg har en meget invaliderende sygdom som ikke kan ignoreres. Kontakt til privat læge gav mig et klu om diagnosen. Og jeg fandt mere eller mindre selv ud af hvad jeg fejlede. Men ak, de arrogante læger nægtede at lavede en afgørende test. Da den så endelig blev lavet under deres højlydte protester, og med den overbevisning at testen ville være negativ tja så kom den ud positiv, men læger tager jo ikke fejl, så nej den blev tolket negativ. Altså blev jeg nægtede den medicin, der i dag gør at jeg kan klare mig selv og tilmed have et flexjob. Jeg kom faktisk dertil at jeg ulovligt måtte importere medicinen selv. Og først da lægerne der behandler min anden sygdom opdagede effekten af medicinen, kunne jeg pludselig få lov at få medicinen lovligt og diagnosen. I dag har jeg skiftet de arrogante læger ud med en læge på et sygehus i den anden ende af landet. Hellere rejse 4 timer, for at få en ordenlig behandling.

Nå, det kom lige til at handle om lidt andet end merudgifter. Men det var bare med den historie i bagagen, jeg blev så ked af merudgiftsdamens udtagelse.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Div, spørgsmål til afslag på merudgifter Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 40 13-10-2012 16:47
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension