K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2009, 16:24   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jamen Razmo er det vores debattøre der sidder og bue af dig
Du kan gøre som du vil , men dermed ikke sagt at jeg behøver at være enig med dig , du kan bue og jeg kan se dem som de vildfaren i flokken




Ja nu ved jeg ikke lige hvad du ser dig selv som , men det ligger ikke i min natur at bue af nogen , der er nogen der kan irretre mig men vil ikke bue af dem alligevel for jeg tror ikke på at det løser noget som helst ... jeg ser ikke mig selv som naiv eller ophøjede som helgnen sorry , jeg mener bare helt sikkert at man når længst med debat og ved at debatter uden at bue du kan så bue alt det du vil og jeg kan hvergang komme og spørge dig .. hmm hvad vil du opnå med det og opnåede du noget med det .. og så kan jeg for min del afholde mig fra at gøre det ...




Jeg bruger de kneb der falder mig ind og de er ikke altid helt fine i kanten men jeg bruger dem hvor jeg finder dem nødvendige og det føler jeg ikke at de er i en debat med en blå



Der giver jeg dig ret .. det er netop det som det handler om



Ja ja du kan bue af dem så vil jeg prøve at debattere med dem og på rigtig gode dage vil jeg provokere dem , på gode energiske dage vil jeg prøve at fuldføre min liste hvad DF siger og hvad de gør




Ja ja Razmo du skal sq lige huske at skelen mellem mig og K10 jeg er MIG det vil sige at ja jeg er grundlægger af K10 jeg er ikke længere ejer og har ikke noget at gøre med den , web ejer den her side og han har lavet netop den her del af forum for at man kan gå lidt hårde til den end oppe i hjælpeafsnittet så derfor er det også tilladt for dig at bue men det er lige så tilladt for MIG at syntes det er langt ude og man ikke når nogen steder med det ...

Jeg er af den mening at det er u nyttigt og lidt latterligt at bue af nogen for deres politiske ståsted jeg er hammer uenig i man skal sotere venner og familie fra fordi de er blå .. jeg syntes at man opnår NADA af at kaste med sten ..

Men denne del af forum kan du jo sige og gøre hvad du vil i , Webmaster er af den opfattelse at kan man ikke tåle mosten (kritikken ) her i denne del som blå så hold dig ude , kun person angreb som du skriver er ikke tilladt ..

Min indstilling er man kan tale ordentligt til hinanden og debattere og se om man kan komme nogen vegne ..




Det er så din indstilling og den kan du have lov til at have min indstilling er kommunikation kommunikation og atter kommunikation , eksempler historier hårde beviser .. dem kommer man længere med vi kan alle sige æv bæv du er dum og du er ond ..men uden beviser hvorfor skulle nogen så tro på det ....
Av, der ramte jeg vidst en K10 nerve ... teksten var nu ikke ment bebrejdende, men mere som en filosofisk tanke jeg har sidet og leget med det sidste stykke tid.

Jeg synes det er svært at gøre alting op i gode, onde, rigtige forkerte osv... men begge fløje prøver gevaldigt at hamre den anden fløj ned med forskellige argumenter som man tager patent på synes jeg.

De røde bruger godheden, som var der patent på menneskelighed på rød fløj... og bruger det som skyts imod de blå... de blå bruger viljestyrken, engagementet og "få fingeren ud påstanden" som deres påskud for at vælte os andre... det har vi set meget over de sidste 10 år i form af mistro og løftede pegefingre.

Når man så sider og tænker over det, så er vi alle blot mennesker, med samme hang til at holde os til de ting der gavner os mest... så når vi har en masse penge, vil vi bruge alverdens argumenter for at beholde dem selv, og når vi ikke har nok gør vi det samme.

Jeg tør væde på, at mange af dem her inde der er ærke røde, ville være lige så blå som dem der stemmer på VKO, hvis de havde haft samme liv som dem... hvad der giver os farven er vel vores opvækst, og de odds vi bliver stillet igennem livet.

Det er ikk emeget anderledes end ude i naturen... tigeren deler heller ikke sit bytte med nogen, før den ikke gider have mere, og de tigere der ikke får nok bliver ved at prøve at få en bid for at overleve... jeg kan ikke se det er meget anderledes blandt os mennesker hvis vi ser det teoretisk.

Vi mennesker begynder så bare at blande ondskab, medmenneskelighed, mistro og alskens andre ting ind i kampen for at få "de andre" til at fremstå som usympatiske, dovne, kolde, frelste whatever...

Med andre ord: ser man det fra hvert enkelt menneskes side af, så er det logisk at de har den holdning de har, fordi den gavner dem selv mest... så hvad er rigtigt, og hvad er forkert? ...

Ondskab kan slet ikke blandes ind i noget af dette her, for ondskab handler om at gøre andre mennesker fortræd af den simple årsag, at man nyder det... en blå er ikke ond, han/hun er bare ligeglad.... nøjagtigt som vi røde er ligeglade med at de skal smide mere af deres indkomst... fordi vi SELV vil have.

Så for mig handler det ikke om at være "frelst" ved at skulle rumme blå fløj... jeg hverken KAN eller VIL rumme dem, for de vil ikke rumme mig (os)... det er en evig kamp der aldrig kommer til at stoppe, lige meget hvor meget vi sætter os selv op på en piedestal og kalder os menneskelige, rummelige osv.

Ligeledes bliver de blå heller ikke mere frelste ved at stille sig selv på piedestalen, og erklære sig selv for ansvarlige, dem der holder hjulene i gang og kalde alle der skal have en overførselsindkomst for dovne nasserøve og mennesker der ikk egider tage sig sammen.

Vi burde bare erkende, at vi står på hver side af stregen, og bekæmper hinanden... vi kan godt prøve at debatere med dem Heidien, men hvor tit lykkedes det egentligt at vende nogen over på vores side?

Det eneste der rykker linien imellem vores to fløje, det er i langt de fleste tilfælde ting der gør at disse blå, finder ud af at de får mere ud af at BLIVE rød... som f.eks. krisen vi har nu.

Jeg har set debat imellem rød/blå fløj på så mange fora efterhånden, at jeg har regnet ud, at det ikke er til nogen gavn overhovedet... det er bare mennesker der debaterer og taler for deres egen overbevisning, og ingen vil ændre sig...

Rummelighed, godhed, mistro, løftede pegefingre osv. osv. osv... disse værdier flytter ingen grænser, med mindre mennesket SELV får noget ud af det... sådan er mennesket åbenbart.
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
hvad stemmer k10 brugerne? de4aks Politik og Samfund 70 15-09-2010 14:38
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension