K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 02:27   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Skal jeg nu syltes igen?

Jeg håber, at nogen på denne udmærkede side også kunne give mig et råd.
Sidst, jeg skrev var det under fleksjob, fordi jeg håbede at komme i betragtning. Nu har jeg været til den frygtede samtale, - og det var ikke godt.
Efter lange tider, først i jobsøgningsforløb, så i sygemelding på grund af depression skulle jeg til denne samtale med en sagsbehandler.
Jeg var blevet forberedt på at søge fleks på grund af gamle fysiske problemer, der kræver et vist hensyn. Min bror var med som bisidder.
Samtalen var meget ustruktureret og startede med at sagsbehandleren viftede mig af for at fortælle om sin forargelse over, at hendes veninde gik og drev den af i et sommerhus imens hun selv havde havde overlevet ved på et tidspunkt havde 4 jobs.
Hun blev ved med at rulle frem med personlige historier, - og da jeg ikke kunne komme til at sige ret meget, rakte jeg hende bare mine papirer fra læger og reumatologer. Hun mumlede sig hurtigt igennem de latinske gloser og erklærede, at der intet stod, som indikerede, at der skulle tages hensyn (joda, hun er også uddannet sociolog). Jeg bad hende lægge kopier ind ved min sag, hvilket hun modstræbende gjorde.
Hun mente derimod, at jeg skulle i kognitiv terapi på grund af min vrede, som måtte stamme fra noget tidligt (jow, jeg har også kun sideet fast i systemet i 8½ år).
Hun henviste mig til et center, hvor psykologer, psykiatere, læger, fys´er og reumatologer sammen arbejdede på at afklare folk, - og der kan jeg blive "så lang tid, jeg ønsker".

På min forklaring om, at jeg ikke kunne holde til at skulle leve som bistandsklient forever sagde hun "Åhr, du skal bare aktiveres hver 6. måned". Den paragraf, der kræver, at der skal ske noget andet, hvis man ikke KAN få et job, kendte hun ikke. Til mit ønske om at gøre min revalideringsuddannelse færdig, sagde hun: "Det var forkert, at du fik den, du er jo ikke SYG".
Jeg aner i horisonten, at jeg simpelthen skal syltes igen.
Hvad kan jeg på nogen måde gøre?
Håber meget at nogen kan råde mig til det næste skridt.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt igen, hvad skal der ske nu? krizzer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 18-12-2011 18:16
skal man klage igen??? maggie Spørgsmål ang fleksjob 7 27-09-2011 22:48
Min sag syltes!! Road66 Alt det andet 2 05-02-2011 22:15
Jeg søger pension - og syltes!!! Gizmo46 Din historie 0 24-10-2008 14:06
Skal jeg ud i arbejdsprøvning igen? Maije Din historie 3 09-10-2007 11:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension