K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2009, 08:36   #1
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Accept fra andre

Jeg er under uddannelse (revalidering) og har i den forbindelse været ude for nogle ret ubehagelige situationer. Der foregår meget gruppe arbejde på et universitet, og da jeg for 3 år siden skulle ud i min første gruppe anede jeg ikke at det jeg oplevede der bare skulle forværres over de følgende år.

Grundet min situation kan jeg af gode grunde ikke sidde og arbejde på fuld tryk hele dagen lang, dette forklarede jeg den første gruppe jeg var i, med det samme. Det var da helt i orden og det skulle vi da nok finde ud af. 1 måned senere blev jeg frosset ud af gruppe og fik at vide at jeg var doven, ikke lavede mit arbejde og derfor ville de aller helst smide mig ud af gruppe. Studie vejlederen blev indkaldt, men da der ikke var så lang tid tilbage af projektet fik de andre medlemmer ikke lov. Så jeg måtte stå distancen, og skulle hver dag udsættes for disse mennesker. Skulle hver dag køre hjem med følelsen af ikke at række, ikke at være noget værd.

Projektet endte, og vi skule videre.

Næste projekt, getog historien sig. Ligeledes blev mit helbred hele tiden forværret, så jeg kunne holde til mindre og mindre. Dog lavede jeg mine ting, og kæmpede igennem.

Jeg er blevet smidt ud af grupper midt i projekter, jeg er blevet hånet og kaldt for alt lige fra hypokonder til doven. Jeg har hver gang skulle stå og redegøre for mit helbred og forsøge at forklare at smerterne er en ting, ens energi lider meget under ikke at være rask, samt ens koncentrationsevne og ved hver opstart har jeg gjort mit til at fortælle hvad det var de gik ind til. Dette har været utroligt ydmygende at skulle stå og næsten undskylde over ist helbred. Og hver gang har de været så søde, jamen det finder vi ud af, det skal du ikke tænke på. Vi finder en måde hvor alle er tilfredse. Men alligevel, efter en måneds tid, er det gået galt, og disse ør så forstående mennesker forvandler isg ind til en bunke egoistiske, blinde og decideret onde folk.

Hver gang jeg har været i gruppe arbejde har jeg skulle køre hjem med den følelse af ikke at være noget værd, at det er mig der er noget galt med. Hvor må jeg dog være et usselt menneske siden de er sådan. Har godt nok spildt mange tårer på det her. Og til dem der har læst min tråd, har dette nok været en af grundene til at jeg har gået og forsøgt at fortrænge min situation.

Så her for lidt tid siden, da vi skulle gå i grupper til vores eksamens synopsis, valgte jeg så endelig ikke at være med i en gruppe. Det er simpelthen slut. Derfor skulle jeg i en halv time stå og høre på en af lærerne give et foredrag om dét at skulle arbejde sammen, og at hvis jeg kke var villig, så ville jeg aldrig lære at arbejde sammen med andre, hvilket er den vigtigste grundsten når man kommer ud på arbejdsmarkedet. Jeg lukkede ørerne og snakkede hende efter munden. Men jeg skriver stadig alene, både nu og til BA projektet her efter sommer.

Det skal siges at jeg hele tiden har lavet det jeg skulle lave, har fået gode karakter osv.

Og nu er det vist på tide at fortælle hvilken uddannelse jeg er på.......

SOCIALRÅDGIVER UDDANNELSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er det ikke betryggende at høre?
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Accept fra sagsbehandler? LineCK Accept fra vores omgivelser 24 02-10-2013 07:01
Accept fra omgivelser nuller Accept fra vores omgivelser 5 27-02-2012 12:25
er der andre end mig mon ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-01-2012 23:21
Vejen til accept af FP? empowerment Dit og Dat 9 17-08-2010 01:14
Fleksjob og accept fra omgivelserne... gh72 Accept fra vores omgivelser 12 07-08-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension