K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2008, 18:42   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg beder lige om jeres hjælp...

Hej alle.

Nu har jeg efter en godt stykke tid på BT's debatside, prøvet at føre en debat omkring alle de urimelige ting vi som syge bliver udsat for i Danmark.

Jeg gik derind med det formål at sprede lidt viden, men med den hets der er blevet lagt for dagen derinde overfor mig, er det nytteløst at fortsætte.

Jeg sider og tænker, om det er den slags response i andre også får med mødet med den almene raske dansker når i prøver at kæmpe lidt for jeres rettigheder, og oplyse om systemets inkompetence, eller om jeg blot har ramt et "forkert sted" at debatere emnet? (egoistisk borgerligt knudepunkt)

Min umiddelbare reaktion er, at raske danskere generelt (specielt DF'erne virker direkte modbydelge) ikke har den fjerneste forståelse for de problemer vi sider med, og heller ikke vil vide af det. Det har givet mig en følelse af at vi som syge faktisk slet ikke er ønsket mere og kun bliver set på som snydere og bedragere... Før tænkte jeg, at den indstilling måtte være hos Hjort som enehaver, men jeg er blevet overbevist at han vidst har en del sympatisører.

Jeg håber jo selvfølgelig på, at den "anden halvdel" af danmarks befolkning har et andet syn på syge, end det jeg har oplevet på BT, men jeg ved sgu' snart ikke mere... man har mest lyst til bare at give samfundet fingeren, og melde sig helt ud, når man ikke kan blive accepteret for at være syg og mene man har behov for en førtidspension.

Jeg oplever at man bliver mistroet så snart man selv står frem og fortæller man bliver pisset på af systemet... hvis du selv mener du har ret til førtidspension, så er du pr. definition kun ude på ikke at lave noget, gider ikke kæmpe for din sag og direkte social bedrager. Alt sammen begrundet med at der er arbejde nok, og at alle kan "et eller andet" (selv om de aldrig kan komme med aktuelle annoncer på de jobs de kommer frem med). Man ser aldrig på helheden af mennesket, men piller små ting ud, og begrunder at man kan arbejde ud fra disse "del elementer".

Oplever i også total uforståelse i jeres omgangskreds når i har et usynligt handicap, og denne holdning med at, selv om du har en minni-bitte-lille resource, at så kan du vel altid stå ude og rense lokumer et eller andet sted eller samle affald op i grøftekanten?

Hvor dælen henter raske danskere deres empati og forståelse henne i dag?

Har det altid været sådan? og SKAL man selv have været nede og bide i støvet før man forstår hvad det handler om?

Jeg er rådvild, og klar til at blive permanent skeptisk overfor alle fremmede mennesker nu som jeg ikke kender godt... før var jeg som en åben bog, men med det billede der tegnede sig på BT's debatfora, så er jeg i hvert fald færdig med at stole på nogen som helst.

Jeg må hellere advare jer om, at hvad i skriver i denne tråd, kan meget vel blive sakset af debatører på BT's forum, da de flere gange er her inde for at hente materiale til deres hets derinde... så i er selvfølgelig velkommen til at skrive en PB... det er mere end forståeligt.

Sidst redigeret af Razmo; 05-12-2008 kl. 18:45.
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brug for jeres hjælp Susan Kuhre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 17-11-2012 22:30
Beder om hjælp til at flytte til Spanien AnnaOlsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 27-08-2012 15:45
Beder om jeres hjælp..! ViviJe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 26-08-2011 16:58
Syg KH modtager beder om hjælp... Kayel Alt det andet 39 16-07-2009 20:37
Scleroseforeningen beder om hjælp! phhmw Dit og Dat 0 18-10-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension