K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 13:56   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza:

Jeg har ikke selv på noget tidspunkt bedt om at få startet en førtidspensionssag på foreliggende grundlag, altså en paragraf 17.

Lige da jeg flyttede til Næsted kommune, bragte sagsbehandleren selv på bane, at der nok ikke var grundlag for en førtidspension på foreliggende grundlag, men det var så også noget hun sikkert skønnede at jeg måske fiskede efter... jeg har ALDRIG selv sagt ordet "Jeg vil gerne have førtidspension". Hverken på den ene eller anden måde.

Jeg har haft talt om fleksjob en gang får et par år siden, men det nægtede man mig fordi jeg dengang IKKE var i Match gruppe 4, men 3... fik at vide, at jeg skulle igennem en arbejdsprøvning for at kunne blive overført til match 4 og få fleksjob.

Den arbejdsprøvning gik jeg så ned på...

I december 2007 blev det så bare for meget for mig, og jeg ville have afsluttet min sag... skrev et brev til min daværende sagsbehandler og forlangte, at nu skulle kontanthjælpen være SLUT! ... Jeg skrev BEVIDST intet sted i det brev, ordet "førtidspension". 20 år på kontanthjælp blev bare for meget for mig.

Min daværende sagsbehandler mente så, at grundet min psyke, burde jeg ikke stå til rådighed, hvor efter han overførte mig til Match 4. Jeg fik nu sagsbehandler og røg over i et andet "sygeteam" i stedet for.

Efter 3 måneder uden indkaldelse klagede jeg over at der ikke blev indkaldt til den 3 måneders lovpligtige sygeopfølgning... det fik dem til at sætte skub i sagen, og den nye sagsbehandler blev tvunget til at tage sagen op, og fik at vide, at nu skulle vi lave en resourceprofil.

Først i andet møde omkring resourceprofilen fik jeg overhørt sagsbehandleren sige, at "nu skal vi lige have skrevet det her korrekt ned, så det står ordentligt når vi søger førtidspension bag efter".

Det var første gang det gik op for mig at der var en førtidspensionssag under opsejling... Jeg håbede da selvfølgeligt at dette var hvad det ville blive til, men var lige så forberedt på at de ville prøve med fleksjob først muligvis. Jeg har IKKE bedt om førtidspension, ergo må den være sat i kraft via paragraf 18 af min nuværende sagsbehandler der mener at det er eneste vej frem (hvilket jeg selvfølgelig har været enig i hele vejen igennem... enda langt før de selv endelig krøb til korset og indså det).

Jeg har bedt om agtindsigt siden denne sagsbehandler overtog sagen, og bla.a. spurgt om dato for hvornår den førtidspensionssag blev påbegyndt, netop fordi det er vigtigt for mig at vide, da jeg skal have udbetalt førtidspension med tilbagevirkende kraft fra den dato sagen blev startet, hvis jeg bliver tilkendt førtidspensionen. Denne agt indsigt venter jeg stadig på, men burde snart være på trapperne. Jeg er spændt på at se hvilken dato... men jeg har papirer med sygeplan fra kommunen hvor der er anført at det handler om "pensionssag", så disse papirer burde som minimum have deres datostempling som bevis for at den er startet SENEST da disse papirer blev udstedt.

Så Zuza... det er nødt til at være en paragraf 18... for så vidt jeg er orienteret, SKAL kommunen sende brev ud til mig hvor der står at der søges på paragraf 17 hvis det var sådan... og det har jeg ikke fået, og da jeg heller ikke SELV har bedt om førtidspensionen så kan det jo aldrig blive en paragraf 17.

Men sådan er der jo så meget, "man bør" når det kommer til kommunerne, så jeg lever efter motto'et "Jeg tror det, når jeg ser det!".
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er social-liberal logikeren Politik og Samfund 7 12-04-2011 16:31
Social Darwinisme Ragdoll Politik og Samfund 5 27-05-2010 16:42
social anamnese SoLost Alt det andet 5 12-04-2010 14:58
social-lægen Fodfolket Alt det andet 8 08-12-2009 16:46
www.social.dk ????? zuza Dit og Dat 2 18-07-2008 14:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension