K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2016, 05:13   #1
dld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2016
Lokation: Fredericia
Indlæg: 6
Styrke: 0
dld er ny på vejen
Flytte kommune

Hej jeg er på kontanthjælp og vil gerne flytte til en anden kommune.

Min nabo gav mig et råd om at søge bolig depositum ved den kommune jeg bor i, det har hun gjort og det var blevet godkendt.

Jeg har dog fået et afslag der lyder.

AFGØRELSE, HJÆLP TIL DEPOSITUM OG FLYTTEUDGIFTER
Ydelsescentret har den 11-03-2016 modtaget ansøgning om hjælp til depositum kr. 11.970,00 vedr. boligen samt flytning af indbo.
Der meddeles afslag på det ansøgte jf. Lov om Aktiv Socialpolitik § 81 og § 85
Begrundelse: Det vurderes ikke at være en boligmæssig forbedring, i det du har en passende bolig og derfor ikke kan anses for boligløs. Det vurderes ikke at være en erhvervsmæssig forbedring, da det ikke er på grund af job, du søger bolig i.
Endvidere vurderes det ikke at være en rimeligt begrundet enkeltudgift, herunder at flytningen er begrundet med et ønske om, at flytte tættere på din datter, for at kunne være mere sammen hende og spare udgifter på sigt samt øge samarbejdet med den anden forældre.
Du opfordres til, at melde dig ind i et almennyttigt boligselskab for der igennem at få tilbudt en lejlighed, hvortil du har mulighed for at søge et boligindskudslån via Borgerservicecentret.

Den bolig jeg bor i, fungere jeg ikke i hverken fysisk eller psykisk, jeg har ikke en omgangskreds, min familiemæssige relationer bor i, eller tættere på den kommune jeg gerne vil flytte til.

Er der nogen som har lidt indsigt i om en kommune vil acceptere en tilflytter som sandsynligvis ikke kommer i job pga. fysisk skade og langtids psykisk belastning?
dld er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension