K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2015, 15:34   #1
Masaku
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Masaku er ny på vejen
Angry Forskel på LAB §70a og /0g redegørelse

Hej !

Jeg håber meget der er et klogt hoved der ude der kan hjælpe!

Baggrund:
Jeg fik i juli 2013 tilkendt "tilskud til selvstændig erhvervsdrivende". For ud for dette var jeg igennem et forløb på 2 år i egen virksomhed samt en ekstern arbejds prøvning.

Rehabiliterings teamet konkluderede følgende:

”Det vurderes at pgl uanset muligheder for hjælp og støtte ift. den sociale eller anden lovgivning ikke vil kunne bringes i stand til at blive fuldt selvforsørgende i ordinær beskæftigelse. På baggrund af de i arbejdsprøvningen vurderede skånebehov herunder en effektiv arbejdstid på 12 timer ugentligt i eget erhverv vurderes det, at der ikke er yderligere relevante foranstaltninger, der kan bringe pgl. tilbage i ordinær beskæftigelse”.

Og yderligere:

"Det er ligeledes lægeligt godtgjort, at der er tale om varige og væsentlige nedsættelse af funktionsniveauet. Arbejdsevnen vurderes således at være varigt og væsentligt begrænset med de tidl. beskrevet skånebehov.

Kommunen har yderligere skrevet følgende i mine sagsakter ift den gennemførte eksterne arbejdsprøvning:

”…at hun fungerede dårligere i andre erhverv, grundet belastningen ved, at skulle arbejde med åbne øjne, og det var ikke muligt at finde et andet erhverv, hvor det var muligt at arbejde med lukkede øjne. Hun er derfor ikke afprøvet i ekstern praktik igen”.

samt ift formålet med arbejdsprøvningen:

”Afdækning af pgl ressourcer og barrierer indenfor andre erhverv end det hun arbejder i

Min situation:
Jeg kan grundet det lave antal timer jeg kan arbejde ikke længere drive min selvstændige forretning og har meddelt kommunen dette - samt at et almindeligt fleksjob vil være super da mine skånebehov opfyldes ved arbejdet jeg har i dag.

Mine sag har 26.10.15 været forelagt Rhabiliteringsteamet igen. De konkludere så følgende:

”De (red.: rehab team) indstillede til, at du tilbagesendes med henblik på en bredere vurdering af din arbejdsevne, da de ikke mente at din arbejdsevne er afprøvet med henblik på afklaring i ethvert erhverv”,

Spørgsmål:
Jeg mener at jeg allerede er afprøvet i ethvert erhverv og at kommunen således har erkendt dette med deres LAB §70a redegørelse?!?!?

Sidst redigeret af Masaku; 04-11-2015 kl. 15:45.
Masaku er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension