K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2014, 13:13   #1
varenneish
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
varenneish er ny på vejen
Ventetid på første samtale

Hej K10

Jeg er nyligt flyttet fra Københavns Kommune til X Kommune.
Havde været sygemeldt i knapt et år i København pga rygproblemer.
Undervejs i min sygemelding har jeg studeret videre, som et led i en større plan med revalidering, omskoling, og fra nu af en voksenelevplads.

Revalideringsansøgningen nåede desværre ikke før fraflytning fra københavn at blive færdigbehandlet.

Her starter balladen så...

I den nye kommune melder jeg mig ledig på jobcentret dag 1, og bekendtgør at jeg er sygemeldt. Da jeg ikke er forsikret ledig foregår det fortsat på en kontanthjælpsydelse. Så langt så godt.
Første møde (visitering) i jobcentret kunne først foregår nogle dage senere, men fint nok.
Ved visiteringsmødet lod jeg den udbrændte dame vide at jeg ønskede at fortsætte min revalideringsansøgning fra københavn, eller alternativt starte en ny hurtigst muligt.
Da hun havde fået navn, nummer og andre ligegyldigheder tastet ind, sagde hun så "Ja, vi har altså ret travlt her på afdelingen, så du kan først komme til at tale med din sagsbehandler (FØRSTE MØDE) om minimum 3 måneder"

Altså først om minimum 3 måneder (!) kan jeg komme til at snakke med en, som kan -begynde- at kigge på, overveje, starte en sag op osv.
Damen bekendtgjorde ved visitationens afslutning også, at hun lige lavede en statusrapport, der skulle laves kvartalsvis, fordi de så havde deres ryg fri ift. ikke at være forpligtiget til at kontakte mig i 3 måneder?!

Hvad gør jeg her?

Jeg er sur på både mine vegne og skatteborgernes vegne. Jeg står nu og er klar til en plads som voksenelev, men har brug for en vis flexibilitet ift. min ryg som den er nu og her. Var den ret meget bedre, havde jeg sgu smækket med døren, bedt dem om at arkivere min kontanthjælpsansøgning lodret, og bare forsøgt mig med 37 timer på en happy go lucky måde, indtil ryggen ikke kunne mere..
varenneish er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension