K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2014, 20:04   #10
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
13 uger - helvedet og tællingen fortsætter. Der er ikke en ende på det. Jeg blev orienteret , at arbejdsprøvningen skulle foregå på REVA - 13 uger opholdt. Lige pludselig fik jeg meddelse, at en virksomhed praktik er absolut nødvendigt. Fra 13 uger har jeg sprængt til beskæftiet og ulønnet på ubestemnt tid- pakket og sløjfet i arbejdsprøvning . Jobkonsulenten kommer ind i billedet og beslutter at den praktik skal udføres kun i min branche. Hvem har råd at betale en license på min. 50.000kr til program, arbejdsstationen, etc? Hvordan udstilles jeg (hvis en gavmild virksomhed accepterer) at sidde bland 50 mennesker (åbent office) jeg overhovet kender og puster i nakken på hinanden- alle som lønnet- jeg som et negativt afkast? Jobkonsuleten har understreget at alt andet praktik er udelukket og jeg kan vente inden den kommer.
Jobkonsulenten kommer og truer/ stresser mig med praktikken men med 0 forslag eller virksomheder- det er mig som skal finde praktikken. Fredag fik jeg nervesammenbrud og jobkonsulenten afslørede at "som udgangspunkt" skal jeg være i 2 måneder i virksomhedpraktik som svare til 6 uger. Den slags seriøst diskussion jeg har haft med jobkonsuleten. I min bog 6 uger svarer til 1 1/2 måneder. Lige pludseligt alt andet praktik skulle være lige så godt.
Det er ikke en professionel måde at behandle mennesker som er slidet af sygdom, smerter, angst, etc. Der er intet som tyder på en arbejdsprøvning men mere at forlænge beskæftielsen af ansøgeren på ubestemt tid. Det fik jobkonsulenten at vide hvad og hvordan jeg tænker og opliver hele forløbet. Jeg føler at de har ingen respekt for min tid, liv, min sygdom, alt. Oven i købet, blev jeg rådet at gå hjem når jeg har det meget dårligt. Jeg har svaret, at det ville give dem andledning til at sige at de ikke kunne evaluere mig. Jobkonsulenten har svaret: det har du ret i, men jeg skulle tænke på mit helbred.
Jeg er rystet. Jeg er nået langt på 13 uger. I dag efter 13 uger ryster jeg på hænderne, græder lige pludselig, vejrtrækningsproblemer, og alle de sorte tanker har invaderet hovedet.
Lige præcist, hvordan og hvor langt tid (efter lov) skal foregå en arbejdsprøvning? Hvornår skal man sige fra? Jeg opliver, at jeg er nået bundet.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension