K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2014, 08:41   #1
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 11
Purple er ny på vejen
ADHD + fysiske problemer og det at søge fleksjob?

En venlig henstilling - ikke quote lige dette startindlæg, da jeg gerne vil kunne redigere/slette senere


Hejsa!

Jeg har nu læst lidt med herinde igennem noget tid, og vil utrolig gerne have jeres gode hjælp herinde, da jeg har en del tanker som ræser igennem mit hoved for tiden.

Jeg opretter denne tråd, og vil bruge den fremadrettet til alt omhandlende dette emne

Jeg er 31 år gammel, og fik konstateret ADHD for ca 2 år siden. Dette er konstateret hos 2 psykiatere, Søren Buss og fordi jeg ikke "bare ville have diagnosen" uden at være sikker på den var reel, så var jeg så heldig, at jeg faktisk kom ind til Klavs Nicholson efterfølgende, og har nu været i et forløb hos ham siden juli 2012, altså snart 2 år med en samtale cirka en gang om måneden.

Jeg er medicineret så godt det er muligt (får mellem 60 og 80 mg. medikinet CR dagligt) - men medicin er, som mange nok godt ved, ikke en mirakelpille.

I forbindelse med min ADHD har jeg problemer med spiseforstyrrelse (det er dog godt styret af min medicin nu), store koncentrations- og hukommelsesproblemer, enormt nemt ved at få stress, og har været sygemeldt med det flere gange. Kort lunte. Manglende evne til at strukkturere og bevare overblikket. Har det svært med nye ting - stresser over det. Har noget angst, blandt andet i form af nye ting, chefer og "gør jeg det godt nok følelsen hele tiden", bange for at køre bil i større byer, kan ikke parkere en bil særlig godt, da jeg ikke kan afstandsvurdere osv. Der er mange ting, der kommer sikkert flere ting på min tråd her den kommende tid - svært at få alt med på en gang

Udover min ADHD, så har jeg også lidt andre ting at komme med.

Jeg er inden for et år blevet opereret 3 gange i mit ene håndled, og skal opereres igen her den 21 maj, blot i det andet håndled. Disse skader er opstået, efter min mening pga. en arbejdsskade - en sag kører herfor, og jeg kan se i min journal, at der står at jeg nok formodes at kan arbejde med det, men med skånehensyn. Jeg ved dog allerede nu, at jeg ikke kan arbejde fuldtids med kontor pga. min ADHD og de problemer dette giver mig

Jeg har i mit højre håndled fået fjernet min discus, har brusklæsioner på 2 håndrodsknogler, kronisk betændelse i senerne, og mine ledbånd er "næsten lige så løse som efter et trafikuheld" - derudover en nerveskade også i min lillefinger og ringfinger, det har dog ikke funktionel karakter i høj grad, men gør min hånd mere følsom for stød, berøring og mine fingre føles mere stive. Derudover er jeg hypermobil - og har fået konstateret chrondomallacia patellae i mit ene knæ, og det har været der siden jeg var 20 år, og er ikke bedret.

Udover det har jeg også en nerveskade i min venstre overkæbe, som (efter min opfattelse) er med til både at give smerter i min kæbe, som kraftige tandsmerter - specielt når jeg er syg eller stresset, og der skal ikke meget til - og derudover tricker det, at jeg får migræne - og jeg er derfor i behandling hos Dansk hovedpineklinik i Glostrup, hvor jeg får botox i panden, mellem brynene, tindingen, hovedbunden, kinder i begge sider og nedre kæbe i begge sider.

Alt er godt dokumenteret, både med ultralydsscanninger, MR, CT og lignende - derudover har jeg som skrevet været i meget jævnlig kontakt med Klavs Nicholson, og han er derfor godt inde i hvordan det påvirker mig efterhånden.

Jeg har forsøgt mig med MANGE uddannelser, og er sygemeldt fra min uddannelse nu - en uddannelse jeg ikke forventes at kunne køre videre med. Under denne uddannelse fik jeg tilkendt handicaptillæg uden tidsbegrænsning, og systemet er altså dermed klar over, at jeg ikke fungerer "på lige fod" med mange andre. For at beskrive hvad "mange uddannelser dækker over, så kommer her et lille udkast:
HF 2 gange, matematik gymnasiel uddannelse 1 gang, HF enkeltfag...... nok 30 fag der ikke er blevet gennemført, frisør, socialrådgiver, pædogoguddannelse x 2, butiksuddannelse - havde læreplads, men sagde den op, Kontoruddannelse - havde læreplads, men sagde den op grundet stress og arbejdsmiljø, Ergoterapeut x 2.... altså... rigtig mange forsøg, og jeg har sikkert ikke alle med her...

Det er sådan, at der er en reel risiko for, at jeg når jeg ikke længere er sygemeldt, skal til at søge om fleksjob (lige nu er jeg sygemeldt fra studiet) - og jeg ønsker at gøre det på den bedste måde, være bedst muligt forberedt - så jeg forhåbentligt ved mentalt hvad jeg går ind til, kan forberede mig på det - og ikke mindst søge den hjælp jeg har mulighed for, de råd der kan gavne mig, og på den måde holde dampen oppe, da jeg ved, at det er noget af en tur gennem systemet jeg sikkert skal til at gå igennem om nogle måneder.

Jeg har en uddannelse som sundhedsservicesekretær med en afsluttende karakter på 12, og har også arbejdet med det lige efter jeg blev uddannet, dog ikke fuldtids. Min intelligens fejler intet - men min hukommelse og koncentration gør i særdeleshed! Jeg bestod min HGV med 33 % i fravær, og min sekretæruddannelse med 33 % eller 36 % i fravær.....

I den periode jeg arbejdede med min sekretæruddannelse, der lignede mit hjem noget der var løgn (gange gennem mine små lokaler, opvask der bare stod osv) - og det var endda kun mellem 18-25 timer. Kunne intet overskue når jeg fik fri! På det tidspunkt var jeg ikke medicineret, og jeg ved derfor, at det måske vil gå en anelse lettere i dag, men let.... nej..

Er der nogen af jer herinde, som kan give mig nogle gode råd med i pakken, så jeg kan begynde at forberede mig på denne rutchetur, som jeg nok snart må se i øjnene, at jeg skal til at tage

Jeg har ingen børn, ved endnu ikke om jeg vil have det, da jeg er bange for ikke at kunne magte det i den grad, som jeg mener jeg skulle kunne gøre, for at jeg kunne kalde mig for en god mor...

Sidst redigeret af Purple; 06-05-2014 kl. 09:06.
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension