K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 18:38   #1
Rejst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Rejst er ny på vejen
I tvivl... Hjælp søges

Hej alle sammen

Er ny herpå siden så bære over med mig

Jeg er førtidspensionist efter 2003 reglerne (ny ordning)

Bor til dagligt i et land udenfor eu/eøs, jeg bosatte mig i det land jeg
bor i nu før 1/1 2013 dvs. at jeg får hele min førtidspension udbetalt da jeg
bosatte mig her før de nye regler trådte i kraft d. 1/1 2013

Mit spørgsmål er så.

Jeg kan se på borger.dk at man kan tage hele sin pension med til eu/eøs og Schweitz usa indien og syd korea.. uden at miste det så kaldte pensions tillæg.

MEN, længere nede på samme side (på borger.dk) står der så.
Danmark har indgået social sikrings aftaler med Marokko, Israel, Australien, chile osv.

Og at man kan tage sin pension med til de lande FORDI der er lavet aftaler med dem om social sikrings aftale.

Nu kommer vi så til der hvor jeg ikke helt er med, håber nogle af jer ved det.

Betyder det så, at man kan flytte til et af de lande f.eks imorgen og medtage sig sin fulde førtidspension UDEN at miste pensions tillægget ?

Eller er det for folk som kommer fra de lande og bor i DK og har fået
tilkendt dansk førtidspension, altså så at de kan tage deres danske pension med hjem til deres oprindelige hjem land ?

Ved godt at jeg kan ringe og spørge dem hos borger service eller udbetaling dk. men har bare fobi over for kommune og offentlige instanser efter mange år i systemet førhen, har ingen til tro til dem mere...

Jeg kunne godt tænke mig at flytte til et nyt land udenfor eu/eøs, men vil ikke gøre det hvis jeg ikke kan tage hele min pension med, altså også pensions tillægget. Jeg bliver nød til at være meget sikkert før jeg gør det, for hvis jeg flytter så kan jeg ikke tage tilbage til det land jeg bor i pt. da jeg mister pensions tillægget ved den nye flytning fra landet.

Jeg bryder mig ikke om Schweitz usa indien eller syd korea.

Håber nogen kan hjælpe mig. Mvh
Rejst er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension