K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 18:07   #1
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Hvad må man?

Hej herinde

Jeg har nogle spørgsmål vedr. gaver og regler, som jeg ikke kan google mig frem til svar på. Måske nogle af jer er inde i den slags.

Jeg er på førtidspension og modtager enlig-tillæg både i forhold til pension og børnebidrag. Jeg har nu fået en kæreste. Jeg er meget opmærksom på regler omkring min status som reelt enlig. Jeg ses med min kæreste, og han spiser og sover her en del i de uger, hvor han er børnefri, men vi har på ingen måde fælles økonomi. Han bidrager ikke til mine faste udgifter og når vi spiser her, er det mig alene der betaler for mad. Så langt så godt.

Men hvad så med gaver? Hvad må han give mig? Han har et alm arbejde. Han har fx sagt han gerne vil invitere mig på weekend eller miniferie eller ferie. Men må han det? Det er jo ikke som sådan et bidrag til husholdning, men en gave = engangsydelse? Er der et loft for den slags? Er der nogen, der kender regler omkring det? Jeg kan simpelthen ikke finde nogen oplysninger om det.
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension