K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2013, 20:21   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aistlin Se meddelelser
er der nogen der kan forklare mig problemet? Altså, de informationer de skal ha står højt og tydeligt på borger.dk når man skal sætte den til udbetaling? Informationerne er frit tilgængelige via ens borger.dk? De skal have de samme oplysninger som man skal give ved kh ansøgning.

Hvis man ikke selv kan finde sine skattepapirer, ægtefælles lønsedler og skattepapierer (og naturligvis begges pensionsopsparing hvis der er nogen), og info om formue så har man vel nogle børn eller familie der gider sidde med en computer og gøre det? Ellers tilbyder bibliotekerne og aftenskolerne ganske fine IT og nem-ide kurser
Jeg har det på samme måde som dig, jeg forstår ikke lige helt, hvad denne tråd skal handle/debatteres om?

Der står jo i det link som trådstarteren har sat i, at:

Det er kommunernes borgerservice, der har ansvaret, hvis en borger bogstavelig talt har brug for at blive taget i hånden, mens Udbetaling Danmark på mail og per telefon rådgiver konkret i forhold de opgaver, organisationen har overtaget, forklarer konsulenten.

Jeg ved nemlig godt selv, at det er kommunernes borgerservicecentre, der skal vejlede og hjælpe de her borgere. Det må jo være en menneskelig fejl, at hvis nogle medarbejdere i borgerservicecentrene bare siger "henvend dig til Udbetaling Danmark". Det skal de kun, hvis bestemte områder jo er overgået til Udbetaling Danmark. Dog bør man vel huske, at begynderfejl jo ofte kan forekomme - ingen mennesker er perfekte, og jeg har ikke tænkt mig at brokke over begynderfejl...

Desuden er Udbetaling Danmark heller ikke omfattet af de alle samme regler som kommunerne skal følge, da Udbetaling Danmark hører under staten.

Alle borgere i Danmark bliver opfordret til at benytte www.borger.dk og meget foregår digitalt nu om dage...

Vil derfor gerne gentage det som Stampe skriver "Giv Udbetaling Danmark en chance"...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplysninger mellem afdelinger Ozelot Dit og Dat 5 11-11-2012 11:40
Jeg er en lus mellem to negle... pige29 Alt det andet 35 19-05-2012 11:00
Til alle mellem 18 og 40 år karsten1983 Dit og Dat 6 20-12-2010 22:23
Konvention mellem Jugoslavien og DK SI75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-03-2010 20:50
Mellem flex og ftp arhar Spørgsmål ang fleksjob 2 05-06-2007 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension