K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2013, 18:17   #10
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
tror alle som ligger til en pension, vil en arbejdsprøvning forværrer borgerens lidelser
det skal være dokumenteret at en arbejdsprøvning vil give en varig skade.
ikke kun i den periode hvor en arbejdsprøvning finder sted.

alle som ikke har fået pension inden den 1.1.2013, skal i et ressourceforløb
i sådan et forløb går kommunen alså også ind og laver en vurdering af ens arbejdsevne.
da dem som faktisk ligger til en pension før 2013, nu skal i gennem et ressourceforløb

det bliver nok udelukkende borge som er multihandicappet, der slipper for en vurdering af ens arbejdsevne fremover.

hele loven er netop lavet sådan, at det udelukkende er kommunen som kan vurdere ens arbejdsevne.
da en kommune netop skal bruge arbejdsevnemetoden, til at vurdere

det vil betyde at hvis en dommer, giver ret i kommunen helt generelt ikke må sende en borger ud i noget, der forværrer borgerens lidelser.
så kan ingen jo blive sendt i et ressourceforløb


en dommer kan ikke tilkende pension og hvis ens sag ikke er overgået til reglerne om pension inden den 1.1.2013. så er man under de nye regler.
det bliver en dommer nødt til og tage med i en dom.



Jeg tror nu at min sag går efter de gamle regler, efter som at jeg fik afslag og ankede sidste år, men BAN har været længe om det og nu har min advokat så stævnet BAN og så må vi se hvad der kommer ud af det, advokaten mener det er en god sag, selvom det skal hun sige, men hun ville ikke tage sagen hvis hun ikke mente at der er hold i den og det er der rent lovmæssigt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lyder som om der er ved at komme ordentlig styr på paragrafferne

Håber sådan du vinder den sag, Rene


Det er lige før jeg kan det hele i søvne, det er til tider ret krævende, men sådan er det jo, ser frem til at der kun er et års tid tilbage som man kan sige det men så længe sagen køre, kan kommunen ikke gøre mig ret meget.

Min sagsbehandler har jo rent ud sagt at hun ikke ved hvad hun skal stille op med mig.

Så en FTP må da være på rette sted.


Men tak for det Helene
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension