K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2013, 12:10   #1
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 12
Fallenten87 er ny på vejen
Angry Sulter man ihjel??? Kontanthjælp,26 år?

Hej.

Jeg er en ung mand på 25 år, som bliver 26 på onsdag, d. 15.maj.

Jeg fik konstateret Morbus Chron (kronisk tarmbetændelse i tyndtarmen) for 12 år siden, og fik tilkendt revalidering som bygningsmaler i 2005. Blev færdigudlært i 2008, og herefter klarede Jeg mig selv, pga. godt medicin og operation. Sidste år, blev Jeg syg igen (meget værrer end tidligere) og jeg er blevet opereret 2 gange, og lægen på sygehuset siger / skriver i sine statusattester, at tilstanden er kronisk, og at min erhvervsevne er 0, og at alle tiltag med at ville sende mig i arbejdsprøvning mv vil medføre øget sygdomsaktivitet og at han er usikker på, om jeg nogensinde bliver selvforsørgende igen, fordi sygdommen er eskaleret væsentligt, samt at behandlingsmulighederne er ved at være udtømt, fordi jeg er resistent overfor en del af de præparater de normalt bruger mod Chron og Colitis. Mine møder med kommunen mv, er egentlig bare en sludder for en sladder -sagsbehandleren siger at min arbejdsevne mv. skal udvikles og sikres, og at lægen jo også siger der er gode prognoser osv, og at vi jo alle skal hjælpe til at jeg bliver selvforsørgende osv, og b.la b.la. og at jeg nok ender på den lave kontanthjælpssats pr. 1-1-14, fordi så længe lægen har den mening han har, kan hun ikke sende mig i aktivering og foreligge sagen for rehabilliteringsteamet.

Hvordan pokker gør man i sådan en situation? Hvis Jeg kan få lægen til at udtrykke sig mere klart på skrift osv, ændrer det noget i situationen, så jeg eventuelt kan søge om fleksjob / førtidspension? Sammen med dette, har jeg en kraftig depression (er henvist til psykiater men der er 5 måneders ventetid, og har været omkring psykiatrisk skadestue en dag jeg havde det VIRKELIG elendigt, fordi jeg følte alt var i mod mig, men de kunne ikke hjælpe, på anden måde, end ved at give mig nogle Nozinan på 25mg.) Ydermere har Jeg osteoporose, sammenfald i ryggen og en svær Morbus Scheuermann, og Jeg får 3x1 Temgesic 0.4mg tablet dagligt, for at kunne holde tingene ud.

Nogle der ved hvad Jeg kan gøre, i sådan en situation som den her? Håber på nogle nyttige svar

Mvh Peter
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen slår ihjel Sosad Din historie 33 06-02-2015 14:02
Er Faxe Kommune og Vibeke Dyhr ude på at slå Johnny ihjel Webmaster Politik og Samfund 6 07-10-2013 22:17
Venstre Vil Slå Fremtidens Førtidspensionister Ihjel glick Fremtiden for fleksjob og førtidspension 14 15-02-2012 14:31
Vi venter os selv ihjel Stella Politik og Samfund 5 11-06-2009 01:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension