K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 22:11   #11
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Man kan i hvert fald koge det så meget ned, at det man kunne før 2013, kan man ikke efter.

Det bliver i fremtiden slut med at få førtidspension, med mindre tilstanden er fuldstændig varig - og ikke pludselig kan krydres med universitetsuddannelser, jobs med løntilskud og frivilligt arbejde over 2 timer om ugen.

Som regeringen har påpeget, så har ordningen efter 2003 været totalt fejlslagen, i dét rigtig mange førtidspensionister har massere af ressourcer og kompetencer, blot de får ekstra tid til at komme sig - derfor hedder det nu ressourceforløb for alle, så de kan få alt den tid de skal bruge for at komme sig. Om det så kommer til at tage 5-10, 15 eller 20 år, så venter man.
Denne debat viser tydeligt, at der åbenbart er hold i regeringens påstande.

Men igen, det er ganske forfærdeligt for dem som står med deres ansøgning, og som vitterligt ikke kan magte et sådan forløb, at de skal et helvede igennem, fordi en stor del har fået tilkendt førtidspension på et forkert grundlag og har bevist, at med tid kan man sagtens komme sig.

Det er fedt folk kommer sig - ingen tvivl om det! Men det er edderhakkeme ikke fedt for alle dem der aldrig kommer sig, og som nu skal straffes fordi de relativt stærke, får trukket debatten hen til et niveau hvor ALLE nu skal bevise at de er varigt syge, tilstanden ikke kan forbedres og behandlings mulighederne udtømte. Selvom systemet vil vente på dem......
Synes man skal passe på med, at gøre sig til dommer over andre sygdoms forløb og gøren og laden.

Jeg kan så oplyse, at jeg sagde nej til mit første pension i 95. Jeg har kæmpet en kamp for, at blive i samfundet og vil meget gerne være der stadig.

Jeg er fysisk syg og de organer jeg bla. har fået fjernet vokser jo ikke ligefrem ud igen.

Jeg er mere dårlig i dag end dag jeg fik pension, derfor arbejder jeg heller ikke lige pt. men læser.

Ser intet forkert i, at os der har de evner og overskud til det gør det. Jeg håber på et job igen og derfor synes jeg det er vigtig, at jeg holder mig igang.
Fille er ikke logget ind  
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på enkelt ydelse.. Antoniette Alt det andet 35 25-03-2012 14:50
Det er svært at læse en bog logikeren Dit og Dat 4 24-06-2011 15:47
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
Læse videre TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension