K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2013, 19:51   #1
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
I behandlingsmulighedernes navn

Hej med jer

Jeg har længe været med på en "kigger" og læst en del i de forskellige forum - det er super godt og meget informerende. Tak for det.

Jeg har især læst en del omkring medicin, og det at man "skal" tage medicin.*

Jeg er 52 år og har i mange arbejdet i sygehus væsnet som Social- og sundhedsassistent.*

Efter 4 voldelige overfald og et enormt arbejdspres gik jeg i nov. 2011 ned med stress og depression.*

I alle lægeudtalelser står der at jeg ikke vil kunne arbejde på fuldtid igen.*

I sidste lægeudtalelse står der at jeg nu er manio-depressiv type 2 (dvs at man til tider er "hurtigkørende"). Dette er jeg ikke enig i; er ikke mere hurtigkørende end andre der er stressede, men har valgt ikke at gå i diskussion om dette, orker det ikke - mener selv jeg har en PTSD efter overfaldene...*

Under min sygdomsperiode har jeg tabt mig fra 74 kg til 56 kg - det påvirker mig ufattelig meget at være i dette system...
Jeg tager "lykkepiller" som hjælper mig fint. Men røg ind i en depression for et par uger siden hvor jeg var enormt grædende; det går dog noget bedre nu, og altså på vanlig medicin. Mener selv jeg fik et "dyk" oven på alt dette, som jeg nu er kommet over.*
Min psykiater har nu sat mig stemningstabliserende medicin, Lamictal 400 mg. Som bivirkning har jeg fået dobbeltsyn og må lukke det ene øje, hvis jeg skal læse eller skrive. Desuden er min nattesøvn ødelagt; før sov jeg fint 8 timer, men nu vågner jeg efter 4.*
Psykiater siger at jeg skal fortsætte med dem et "stykke tid" for at se om bivirkningerne ikke går over - har nu taget dem i 4 uger...
Til sidst får jeg 25 mg Seroquel til at sove på (taget dem 1/2 år) og de hjalp mig rigtig godt til at sove, men går altså ikke sammen med Lamictal. Psykiater fortæller mig, at foruden Lamicat skal jeg prøve Seroquel Prolong, og skal op på 200 mg - det skal siges at jeg tidligere har prøvet 50 mg af dette præparat hvor jeg var total bombet dagen efter, "tømmermændagtig" - hvordan skal det så ikke gå på 200 mg? Jeg gruer virkelig for det...

Har fået sygedagpenge forlænget da min sag er meldt til ASK.*

Mine spørgsmål er:

- SKAL man virkelig prøve al dette medicin, i "behandlingsmulighedernes navn" - hvor meget skal man byde sin krop og sig selv?*
Er det virkelig ikke muligt at gå en anden vej?*

- kan min store vægttab have indflydelse på min sag - de er bekymret for det i psykiatrien og min BMI siger nu undervægtig*

- Hvad nu hvis jeg er så heldig at man finder et præparat der hjælper, men min funktionsniveau er den samme, er behandlingsmulighederne så udtømte? Kan man så ikke få fleks?*

- hvor meget indflydelse har min diagnose manio-depressiv type 2 indvirkning på min sag hos ASK - der er ingen tvivl om at jeg er påvirket af disse overfald...*

Tak til dem der har lyst til at svare.*
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er barnets navn? smækkerlækker Dit og Dat 41 20-07-2012 12:09
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Mit Navn er Stenblank lone t Dit og Dat 0 30-10-2007 01:02
misbrugt i flexjobbets navn! Lotas Din historie 21 17-09-2006 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension