K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2012, 23:32   #1
Beamer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Beamer er ny på vejen
Exclamation Indkapsling af fleksjob i Aps el.lign.

Hej

I forlængelse af et brud i ryggen er jeg netop blevet tildelt fleksjob med 2/3 refusion til arbejdsgiver.

Jeg har været så heldig, at min daværende arbejdsgiver har udvist tålmodighed og har fastholdt min ansættelse siden ulykkestidspunktet forår 2011.

Jeg har været i IT-branchen i godt 20 år og vil for alt i verden gerne beholde min tilknytning til arbejdsmarkedet - lidt er meget bedre end ingenting.

Min arbejdsgiver er et mindre web-bureau i det østjyske. Og desværre er de nu blevet for nervøse til at turde ansætte mig i fleksjob. De har fra andre hørt, at der er meget ekstra bøvl og man skal være yderst forsigtig.
De vil imidlertid gerne have min arbejdskraft og har på forhånd sagt ja til at give lidt mere i timen hvis der kan findes en ordning uden direkte ansættelse - altså fakturabaseret (ala freelance). I så fald er min hidtidige arbejdsgiver indstillet på at indgå en samarbejdsaftale af længere varighed.

Efter længere tids brainstorm synes den eneste mulighed et Aps hvor jeg så er ansat. En anden skal være direktør og dermed min chef. Nogen i min kreds skal eje anparterne så jeg er uden 'afgørende indflydelse' på selskabet.
Jeg kan af min revisor købe et tomt Aps for 1 kr. En af hans kunder stoppede alle aktiviteter i 2009 og siden da har pågældende Aps ligget stille. Egenkapitalen er ca. 0 kr.
Umiddelbart forhindrer fleksjob-odningen dog, at man som lønmodtager etablerer sig som selvstændig virksomhed (hvis det ikke forud har været hovedbeskæftigelsen).

Jeg skal finde en løsning senest kommende fredag 30/11 - ellers ser min nuværende arbejdsgiver sig nødsaget til at opsige mig (jeg vil dog have alm. 3 mdr opsigelse).

Jeg har altså mulighed for at opnå en aftale (med ca. 12 timer om ugen) hvis jeg kan 'afskærme' min hidtidige arbejdsgiver fra de frygtede ulemper ved fleksjob (på arbejdsgiver-siden forståes).

Jeg vil være utroligt taknemmelig for seriøse forslag til hvorledes fleksjobbet kan 'indkapsles' så jeg kan bibeholde den ønskede (omend reducerede) tilknytning til arbejdsmarkedet !

Jeg gør afslutningsvist opmærksomt på, at jeg ikke har til mål at omgå reglerne. Derimod vil jeg gøre det mulige for at finde en ordning.

PS: Dette er mit første K10-indlæg og jeg ser frem til at 'møde' jer. Hvis jeg har lavet en fejl eller tydeligvis har brug for et tip - så hold jer ikke tilbage d:-)

Sidst redigeret af Beamer; 28-11-2012 kl. 23:47. Årsag: Ombrydning
Beamer er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddrag af smerteskema og lign HeidiAnd Alt det andet 1 12-04-2011 20:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension