K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2008, 13:21   #1
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
Kan det virkelig være rigtigt ?

Hej !
Jeg er ny bruger her inde, og ville meget gerne have nogle meninger omkring det jeg i øjeblikket er iagtager til.

Min kæreste har været plaget af rygsmerter i snart 13 år. Han er 26 år nu. Han har måtte opgive 3-4 uddannelser og mindst lige så mange job, på grund af hans rygsmerter.
Han har i snart et års tid været på kontanthjælp (igen) og været i nogle forskellige tilbud gennem kommunen. Der blev så, for ca. 4 mdr siden, lavet en aftale mellem min kærestes sagsbehandler, hans aktiveringssted og min kæreste, der lød på at min kæreste gerne måtte nøjes med at søge deltidsjob, da alle kunne se det er helt umuligt for ham at have et ordinært arbejde. Herefter gik det ligesom fremad med henblik på at få fleksjob, og for to måneder siden fik min kæreste så lavet en statusattest der konkluderede at han har kronisk skolliose og torakolumbale facetproblemer, og svage rotatorer. Noget af dette kan til dels afhjælpes ved træning (som min kæreste laver) mens andet ikke kan afhjælpes.
Denne statusrapport fik min kærestes sagsbehandler, der besluttede at nu skulle han søge om fleksjob, og dermed få lavet en specifik helbredserklæring.

Den specifikke helbredserklæring munder ud i at min kæreste diagnosiceres med kroniske rygsmerter, uden tegn på skolliose.
Lægen skriver ydermere i prognosen: Det er dog usandsynligt at patienten inden for en overskuelig fremtid skulle slippe af med sine smerter.
Lægen skriver også: Såfremt en varig placering i et job skal lykkes, er det givetvis nødvendigt at det sker i en funktion, som tillader ham at bevæge sig og skifte stilling i fornødent omfang. (er tidligere i erklæringen angivet til ca. 1 gang i timen)

Min kæreste har været igennem indtil flere jobtræningstilbud og afklaringsforløb, med samme udfald: intet af det holdt.

Den specifikke helbredserklæring blev sendt til sagsbehandleren, og siden hørte han faktisk ikke noget......?

I forrige uge ringede min kæreste så til sin sagsbehandler for at høre hvordan og hvorledes, hvorefter han får svaret at de har modtaget og læst helbredsattesten igennem, og der ikke er grundlag for fleksjob fordi der ingen diagnose er, og at han skal starte i et nyt forløb med henblik på selvforsørgelse. To dage efter fik han et brev hvori der stod hvad han skulle starte i, og en dato.

Kan det virkelig være den måde en sagsbehandling foregår på ? - skal man for det første ikke have en skriftlig erklæring på om man har fået ja eller nej til fleksjob ? - og kan det være rigtigt at man kan afvise en ansøgning til fleksjob med begrundelse: "Der er ikke nogen diagnose". Når der i helbredsattesten ER en diagnose - der dog ikke er på fint latin???.

Det kan godt være at det er fordi jeg selv er midt i det hele at jeg synes det er bund-uretfærdigt, men jeg synes simpelthen det er en uværdig måde at blive behandlet på. Det kan godt være kommunen ikke synes der er grundlag for fleksjob, men hvorfor skal ALLE tidligere aftaler mht. deltidsjob og alt muligt ryge i vasken på grund af en ansøgning til fleksjob ? - det forstår jeg ikke!??! - og hvorfor skal man selv ringe og få en mundtlig besked fra sin sagsbehandler - i dag kan man ikke en gang købe et TV uden at skrive under på ditten og datten - der er ingen steder i Danmark man bruger mundtlige aftaler !!??!!

Har alle jeres forløb været på samme måde ? - har i nogle kommentarer ??

Mange hilsner Camilla

Ps. - Jeg håber virkelig i har haft mindre besvær, det forekommer mig nærmest umenneskelligt at have overskud til at komme igennem sådan en sagsbehandling, når man i forvejen har kroniske smerter - hvad enten det er fysiske eller psykiske smerter....
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig være rigtigt?? ping Spørgsmål ang fleksjob 8 03-06-2013 15:59
Kan det virkelig være rigtigt?? tullepigen Alt det andet 8 07-06-2012 22:06
Kan det være rigtigt? bianca Spørgsmål ang fleksjob 16 05-01-2012 11:00
Kan det være rigtigt?? mic Spørgsmål ang fleksjob 1 17-01-2011 09:18
Kan det virkelig være rigtigt? mfc83 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 41 29-11-2010 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension