K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2012, 00:01   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Kryds fingre....

Ganske kort: Jeg har været ledig og sygemeldt fleksjobber siden august 2009.
Har både fysiske og psykiske problemer med i bagagen.

Jeg har sagt ligeud til min sagsbehandler at jeg håber på at kunne søge pension og jeg har min bostøtte og socialrådgiver fra fagforeningen med til mine samtaler.

Senest har jeg været hos en ny psykiater som helt klart siger at hun vil ikke kunne bedre min arbejdsevne, men et mindfullnes forløb vil muligvis kunne forbedre min livskvalitet.
Dette fortalte jeg til min sagsbehandler og hun har på baggrund af dette indhentet en statusattest.

I denne attest står bla. " (først en beskrivelse af min opvækst under dysfunktionelle forhold og at min mand er meget plaget af følgerne efter en blodprop i hjernen og at jeg står alene med tingene og har et spinkelt netværk).

Derefter:

Det er en blandet personlighedsforstyrrelse med ængstelige og dependente træk.
Der er vedvarende problemer med at strukturere og med at holde fokus ligesom det lyder til at hendes stresstærskel med årene er blevet lavere og hun hurtigere udtrættes. (sandsynligvis pga. overbelastning- og så en forklaring på hvorfor).

Pt. har desuden gennem flere år haft blandede angstsymptomer. Disse er bedret en del, således at specielt de agorafobiske symptomer er aftaget. Der er fortsat symptomer svarende til generaliseret angst.

...samt gentagne periodiske depressioner.

Pt. har samlet set en alvorlig psykisk lidelse der betyder en svær reduktion af hendes funktionsevne. Hun magter ikke engang at opretholde de almindelige dagligdags gøremål på en tilfredsstillende facon.
..... selv små ting kan vælte hende fuldstændigt. Hun er vedvarende præget af øget træthed og udtrættes tillige meget hurtigt.
Der er tillige påvirkning af de kognitive funktioner.

Behandlingsmæssigt har der gennem årene været ydet en massiv indsats både samtaleterapeutisk og medicinsk.

Jeg skønner ikke at der er indikation for yderligere samtalebehandling.

(og så en beskrivelse af min medicin)

prognosen skønnes meget dårlig og der kan ikke peges på behandlingstiltag, der på nogen måde skønnes at ville kunne forbedre hendes funktionsniveau eller arbejdsevne.
Tilstanden skønnes kronisk og stationær. (!!!!!!!!)

Funktionsevnen skønnes svært reduceret og arbejdsevnen skønnes reduceret til ubetydelighed indenfor ethvert erhverv, både nu og i fremtiden. (!!!!!!)

...(og så nogle flere ord og beskrivelser)...

Aktuelt skønnes det væsentligt at hun sammen med sin bostøtte får styr på de hjemlige forhold, der lyder meget kaotiske og det anbefales i den forbindelse at der bevillges ekstra støtte til denne process, da hun ikke er i stand til selv at kunne få det gjort.

Du er velkommen til at kontakte mig ved spørgsmål.

Mvh. psykiater xxxx"


Og først på den uge vi går ind i nu, skal jeg til min egen læge hvor hun også er igang med at indhente statusattest fra.

Og på onsdag kontakter min socialrådgiver fra fagforeningen hende på jobcentret for at høre om hun ikke snart synes at de har nok til at indstille mig til en pension.

Så, uha, jeg håber at min sagsbehandler fra jobcentret snart vil indstille mig til pension!!!! Kryds fingre!!!

<3<3<3 MissMurphey <3<3<3
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kryds fingre de næste 3 måneder sandie86 Din historie 4 10-02-2011 00:15
Hvad nytter det, at sætte sit kryds? Indiansummer Politik og Samfund 18 30-11-2009 16:01
kryds alt hvad i kan.. i morgen tages min sag op frhansen Alt det andet 9 06-05-2009 08:08
Vil i krydse fingre for mig i morgen kl 10 frhansen Dit og Dat 4 27-10-2008 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension