K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2012, 17:46   #1
macoy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
macoy er ny på vejen
Helt ny i systemet, hvad sker der nu?

Min familie og jeg er helt nye i dette system, og har svært ved at finde hoved og hale i arbejdsgangen omkring vores datters sag.

Kort fortalt får vores datter en infektion på hjernen, desværre med en del skader efterfølgende. Vi får besked på af neurologerne, at alt skolegang skal stoppe og hendes hjerne skal have ro for at komme sig bedst muligt. Efterfølgende viser det at skaderne vurderes til varige.

Da hun kort tid efter bliver 18 år tager vi kontakt til jobcentret og hun kommer på kontanthjælp, matchgruppe 3. Familieafdelingen havde orienteret dem om at vi kom.

På sygehuset er der lavet en neuropsykologisk test som viser et funktionsniveau meget under aldersvarende. Nogle områder 5-8 år.

Jobcenteret beder om at der laves endnu en neuropsykologisk test, ved en af deres samarbejdspartnere. Denne laves i starten af september. Den ligger tæt op af den første undersøgelse

Der har været et møde med sb fra jobcenter, socialenheden og familieenheden. Her deltog jeg på min datters vegne. Et helt igennem positivt møde hvor de lovede fuld opbakning. Og det føler vi bestemt også at vi har fået.

Nu har vi fået et brev med en arbejdsevnevurderingsjournal, lavet af en sb i jobcenteret.

Under konklusion står der bl.a. "der er foretaget 2 neuropsykologiske undersøgelser. De 2 undersøgelser er relativt samstemmende, om end der er lidt forskel i udmålingen af IQ. Det ændrer dog ikke billedet af en ung kvinde, der er senhjerneskadet og som må betragtes som indvalideret i en sådan grad at erhvervsevnen er gået tabt. Den traditionelle tankegang om hvordan vi i jobcenteret bringer borgeren tættere på arbejdsmarkedet er også foretaget i .... tilfælde. Med tanke for at funktionsniveauet er som et mindre barn vil vi ikke aktivere hende. Det er ikke muligt at indstille hende til fleksjob på baggrund af den indvaliderende tilstand hun befinder sig i.
........... Der vurderes således at være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension jf. lov om Socialpension § 18"

Hvad er arbejdsgangen herefter? Vi aner intet om hvordan dette foregår, og vores datter har brug for at vi kan give hende konkrete svar på hvad der nu sker.

Så jeg håber der er nogle der vil forklare det for os totale nybegyndere.
macoy er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kræves der helt konkret viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 23-01-2012 13:28
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
Hjælp!!! Hvad sker dog nu i systemet? forvired Dit og Dat 10 28-10-2009 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension