K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 11:21   #1
Hedvig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2012
Lokation: Køge
Indlæg: 11
Styrke: 13
Hedvig er ny på vejen
Statusattest kiksede for min psykiater

Hjælp !
Jeg står overfor forlængelse af SDP, og min sagsbehandler fra Jobcenter fortæller mig i dag ( afgørelse om 2 dage ) at det er problematisk udfra det faktum, at der ikke foreligger enstydige statusattester i sagen.
Diagnoser er psykiske : depression, angst, personlighedsforstyrrelser, tidl. langvarigt misbrug ( selvbehandling ) ( iøvrigt tidl. sygeplejerske).
Mine statusattester, dels fra egen psykiater, dels fra kommunens valgte, peger på, at jeg ikke bør vende tilbage til sygepl.faget eller generelt i branchen ( branchen generelt pga. udtalt skrøbelighed, risiko for stress, depression, misbrugstilbagefald m.m. ), og foreslår revalidering til andet erhverv. Arbejdsevne og - tid er jeg i øjeblikket ved at få afklaret via Erhvervspsykiatrisk Center KBH.
Men ! Min psykiater misforstod mig TOTALT på et tidspunkt, og skrev i en enkelt statusattest ( hun har ialt leveret 4 ), at jeg var velbehandlet og rask nok til alm. arb., uden for meget stress !!
Det førte naturligvis til sygedagpengestop og partshøring. Min psykiater ( ældre dame ) blev meget ked af balladen, og sendte straks en annullering af den famøse statusattest, hvori hun beklagede og bad dem se bort fra denne. Der medfulgte ny statusattest, der som de tidl. pegede på revalidering og dermed forlængelse af SDP. Kommunen blev i tvivl, bad om NY statusattest, som igen blev skrevet : at jeg har det godt p.t. på antidep., er i afklaringsforløb, under ingen omstændigheder må vende tilbage til sygepl.fag eller branche ( altså ej heller steder uden medicin, hvilket de foreslog ved SDP-stop, og derudfra konkluderede, at så var der ikke brug for revalidering )
at jeg formentlig vil kunne profitere af en revalidering. Arbejdsevne og -tid fortsat under afklaring.
Nu er der så 2 dage til ny afgørelse, og min sagsbehandler siger i dag, at når der ikke foreligger entydige oplysninger fra læger m.m. i sagen - den misforståede statusattest - vil de høre deres jurist, om det kan berettige, at de afviser en forlængelse. Men der er jo sendt anmodning om, at de kasserer den - flere gange - og at det er alle de andre statusattester, der bør ligge til grund for vurderingen.
Jeg vil rigtig, rigtig gerne revalideres, og satser på at kunne vende tilbage til ordinært arb.marked, men det kræver nogle år endnu, og jeg kan sikkert ikke arb. fuld tid til den tid, men det må vi så se på. Går som nævnt i afklaringsforløb pt.
Jeg kan slet ikke forestille mig pt. at skulle kunne passe et alm job nu ( er IKKE i fagforening ), da jeg gennem mange år har dulmet min personlighedsforstyrrelse, depressioner og angst via medicinmisbrug, og jeg er først ved at lære nu, hvordan jeg selv fung. uden medicin, og hvad jeg kan magte. Psykiatrifonden støtter op om mig, og har sendt mail til min kommune, men statusattester laver de ikke - det er en socialrådgiver og en psykolg, man har tilknyttet.
Er der nogen, der ved noget om ovenstående ? Har de lov til at afvise min sag om forlængelse udfra " mangel på entydighed ", når den "forkerte " attest endog er annulleret fra psykiaters side ?
Jeg er iøvrigt 45 år, gift, 2 børn, eget hus.
Misforståelsen bundende iøvrigt i, at min psykiater ikke kan forstå de kommunale termer, og jeg havde prøvet at forklare hende, at jeg også skulle fremstå som rask nok til, at det kunne betale sig for kommunen at bekoste en revalidering på mig - det havde min daværende sagsbehandler sagt til mig.
Med hilsen, Eva
Hedvig er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest Jasmina Alt det andet 15 21-02-2013 01:27
Statusattest christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2012 12:29
Statusattest Makao Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-08-2012 22:20
statusattest mand Alt det andet 0 05-01-2012 17:24
Statusattest Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-11-2010 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension