K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2008, 01:37   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Hvordan vil jeg stå?

Puha... Hvordan vil jeg stå i at søge pension NÅR

Jeg har været på glostrup og fået fjernet mit endoemtriose i underlivet.

Været på smerteklinik mht til endo og fibromyalgi



Jeg spørger fordi, at jeg står og skal i praktik. Hvis jeg klare den dårligere end hvad der svare til fleksjob, så står jeg uden indtægt til juni. Jeg er på sygedagpenge. Kontanthjælp kan jeg ikke få da mine mand tjener for meget (2x5000kr, så der skal ikke så meget til)
Hvis jeg nu ikke klare praktikken som planlagt, nemlig md henblik på fleksjob. Hvordan vil jeg da stå i forhold til pension?

Jeg fik afvide at jeg ikke kunne øsge det pga min alder. Også fordi alle behandlings muligheder ikke er utømte.
Da jeg er forholdvis ny diagnostiseret har jeg hverken haft overskud eller mulighed for at tage på smerteklinik.
endometriose diagnosen fik jeg september 2007 (har dog haft det i 9år)på Roskilde
Firbomyalgien fik jeg diagnose på hos Bente Danneskoild i januar 2008
Hun henviste mig til deres 2 ugers kursus i håndtering af smerter.

MEN.. hvis jeg nu kommer på smerteklinik og det smertekursus på frederiksberg og får fjernet endoen på glostrup så er der jo ikke mere man kan gøre...
Hvordan vil jeg da stå i en sag om pension?

Jeg fylder 21 år til Juni. endometriosen er ikke det største problem, men den skal jo udreddes.
Fibromyalgien tror jeg aldrig nogensinde jeg lærer at håndtere i en sådan grad at jeg kan arbejde normalt. Så smerteklinik osv vil bare være for "synsskyld" for at få kommunen til at klappe i..

Lyder vildt negativ. Men jeg er nødtil at tage "worst case" lige nu.

Fuldtid er slet ikke på tale, men fleksjob er målet. Jeg er bare SÅ bange for jeg måske heller ikke kan det.

Ang. Det med at skulle få tid til at tage på smerteklinik hvordan med fraværet fra pratikken? og hvad med en evt operation? Skal de 50% fravær dække det? For så ryger jeg jo hurtigt ud over grænsen og mister min indtægt...
mumle_mund er ikke logget ind  
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan ser en syg ud ?!? Bare Mig Alt det andet 20 18-06-2010 12:42
Hvordan for4gang Din historie 9 21-06-2008 15:08
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension