K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2012, 11:59   #21
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 59
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hejdien: Ja, okay. Jeg kan også se, at vi er helt enige i spørgsmålet om afskaffelse af denne tåbelige lov :-)

Du har også formuleret dig rigtig godt i flere af dine kommentarer, så jeg sad lidt og tænkte på, om du har sendt det ind til politikkerne? Kunne da være godt, at der kom fokus på dette krænkende problem. Kunne man måske undersøge, om man kan få papirer på, at det er diskriminerende? (jeg har da læst noget om, at man ikke må diskriminere mennesker pga. handikap osv.)

Men jeg vil da lige fortælle, det som du skriver, videre til min veninde. Jeg synes også at det lyder mærkeligt, at det skal gå ud over hendes søn, ja og hendes selv selvfølgelig... Jeg er ret sikker på at hun bliver trukket, da jeg har spurgt hende direkte, da jeg ville forhører mig omkring reglerne, hvis jeg en dag selv skulle flytte sammen med kæresten.
Har både skrevet ringet og haft blog indlæg om dette, det er noget ingen politikker ønsker at svare på eller kommentere, vi er så en del optismistiske mennesker der også skriver om de forhold og diskrimenering på div politikkere sider ...

Lige som vi også er nogen der er mere end utilfredse med den måde det bliver fremlagt i pressen, altså hvor både politikkere og presse får det til at lyde som om det er den gængse sats med 17300 kr, og det er så det befolkningen regner med at alle førtidspensionister har det...

Vi har længere tid planlagt en demonstration på borgen mod gensidig forsørgerpligt men har stillet det lidt i bero pga reformen mener ikke at det vil kunne samle nok opbakning pt...

Men det er bestemt ikke ensbetydende med at kampen er slut her..

Ragdoll som også er her på siden har længe kørt fb gruppen gensidig forsørgerpligt -nej tak lige som det er hende der har den ekstrablad sag min sag som jeg linker til andet sted her i tråden ...

Vi er nu over 1000 klik og har ikke snakket med hende et par dage, men ved da at meningen var at hun skulle snakke med ekstra bladet omkring dette i løbet af denne uge...

Lige som når der er 5000 klik på den sag så vil der blive skrevet en hel artikel omkring emnet... så vi kæmper videre og kan bruge mange flere der hjælper til

Men desværre er det et kæmpe arbejde og bare at finde statistikker og finde ud af hvor mange der får hvor mange forskellige satser heller ikke er helt nemt at finde ud af...

Men politikker kontakt ja .. og de eneste der har givet en positiv tilbagemelding om at gensidig forsørgerpligt burde fjernes er Enhedslisten.. begrundelsen fra de andre er at der ikke er råd... ikke at den er fair men at det vil være for dyrt at fjerne den ...

Men skal nok skrive videre her i tråden eller starte en nede i politisk del hvis det er ,men lige nu er det vigtigt at man forklare sine venner familie bekendte og alle der gider høre på en hvad gensidig forsørgerpligt enligt drejder sig om ..mange tror slet ikke på at den findes og bliver mere end forbavset når de høre at både syge og gamle rammes af en lov fra 1926 :-)

Så kan kun opfodre så mange som muligt til at komme ind i kampen , jo flere vi er jo bedre.. og jo svære er vi at overhøre ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Æhh Hvordan og hvem vurderer om man bare er kærester eller skal bonges økonomisk for at være samlevende
Jeg er ikke selv i situationen

Det er vel ikke ulovligt for førtidspensionidter, at have et kærlighedsliv
er der nogen der sidder og tæller hvor mange gange hvem overnatter hos hvem

Hvis at det er folkeregisteradressen der afgør kan man så ikke bare have et billigt lejet værelse til den ene, det er sygt at man overhovedet skal rode sig ud i sådanne overvejelser overhovedet
Det er en af de love der er skruet så genialt sammen at meget er ladet op til en skønssag , ergo er der ikke nogen faste retningslinjer og nogen kommuner har da også sendt et brev ud til deres borgere på pension om at de skal skrive under på at de er reelt enlige og ikke har nogen til feks

Slå græs , handle for dem, overnatter hos dem, deler udgifter til aftensmad osv osv

Så er det jo en skøns sag ... kender folk der har skrevet ... jo jo naboen slår engang imellem mit græs ... og nogen gange handler naboen for mig fordi jeg har for mange smerter til at komme ned og handle.. det sker at jeg splejser om maden med venner da jeg ellers ikke kan få mad...

Hvis dette ikke er tilladt vil jeg gerne søge hjemmehjælp til at handle slå græs støvsuge og jeg vil gerne søge om at komme ind i den kommunale madordning...

Så man kan ikke sige det er sådan eller sådan for det er helt op til en kommune at skønne .. og det er bestemt også en af de love der burde kigges på ....

Der er jævnligt sager fremme i pressen hvis du følger den om folk der er blevet skåret i deres pension, sidst var en førtidspensionist der lejede et værelse ud men blev registeret som samlevende ene og alene fordi hun ellers ikke havde råd til at bo i sit hus ... den blev ændret da pressen kom ind i billedet...

I den kommune jeg bor i er retningslinjen at man er samlevende hvis ikke der er køkken og bad, det vil sige at er man så fattig at man ikke har råd til en lejlighed så er man ilde stedt hvis og så frem man lejer et værelse .. (ellers skal man sørge for at det er et par man lejer af , for kommunen mener endnu ikke at tre udgør et forhold )
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trækkes kontanthjælp ved støtte til dyrlægeregning fra fond? Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 26-01-2012 02:44
Skal lige trækkes gennem sølet Diablo Alt det andet 13 09-11-2011 17:34
Fleksjob - Trækkes i løn? ADD Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 00:48
Min sag trækkes i lang drag. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-11-2009 16:05
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension